Gös som matfisk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös som matfisk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gös som matfisk

jo, jag får väl erkänna...jag slog ihjäl en gös i går kväll har precis inmundigat den,filead, panerad och stekt i smör
    tillsammans med nyplockade smörstekta kantareller och lite rotfrukter gjorda i ugnen....med smör....naturligtvis....
    Som Werner&Werner inmundigar man naturligtvis även den lille och store medan man tillagar härligheterna,både en och två gånger... och med en klick remouladsås och ett glas vitt till den sena måltiden så mår man som den prins man är för tillfället....
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Och jag som för ett par timmar sedan åt skinkstek och köttbullar hos farmor tills jag fick kulmage blev plötsligt lite hungrig. Får bli lite gösfiske nästa vecka om det blir vettigt väder.

Kommentera

Sånt där låter så mycket bättre än vad det är, fast ja, det är ju bättre än att sitta här

Kommentera

Det lät smarrigt, en jävla tid dock Ska man låta huvet sitta och allt sitta kvar för smak? Bara rensa och fjälla?

Kommentera

Dags att plocka fram en av de godaste recept jag testat för gös.

Stort tack till Richtermo.

Kommentera

Oki doki, lät vidrigt med fjäll kvar
            Testade faktiskt kind på senaste, var fint!

Kommentera

Inte bara kind, fråga bara min sambo som är från Thailand - huvudet är en delikatess på fisken. All saftig kött finns där...
              Inte en köttbit blir kvar av huvudet hos oss, inte ens ögonen...:-)

Kommentera

Tänk vad liv/mat man hade sparat om alla åt upp allt

Kommentera

Ja vi slänger ju en hel del mat i dagens samhälle - både vi konsumenter och matbutikerna. Fjäll är väl inte så läskigt Denzar? Jag fjällar aldrig min fisk.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Sadda, 2023-12-23, 11:50
                  6 svar
                  563 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg nephilim  
                  Arbetar...
                  X