Rökt harr på en knäckemacka och en iskall öl till... Nu blev jag hungrig...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Här skall rökas!!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Mabo Visa inläggRökt harr på en knäckemacka och en iskall öl till... Nu blev jag hungrig...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bergman Visa inläggSer riktigt smarrigt ut! Jag kommer att skriva lite artiklar i ämnet här framöver och jag skall hårdtesta Bradleys rökskåp som SmartFritid.se säljer (spana in bannern i högerkanten). Grymt fina skåp!
Varmrökt vanlig Abborre är sjukt gott! Nam nam nam
Annars funkar ABU-röken bra.
Kommentera
-
Kanontråd! Jag har precis lagt tre horngäddor i saltlag och tänkte att de skulle få utgöra rökpremiär för mig imorgon. Nu blev man ju sjukt sugen!
Någon som kan tipsa om ungefär hur mycket spån man ska ha i botten? Jag har både abus finhackade spån och en påse med grövre. Röken är abus större modell, extremt lik den röken som det gjordes reklam för i filmen.Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Geronimo Visa inläggKanontråd! Jag har precis lagt tre horngäddor i saltlag och tänkte att de skulle få utgöra rökpremiär för mig imorgon. Nu blev man ju sjukt sugen!
Någon som kan tipsa om ungefär hur mycket spån man ska ha i botten? Jag har både abus finhackade spån och en påse med grövre. Röken är abus större modell, extremt lik den röken som det gjordes reklam för i filmen.
Sen beror det på hur kraftig röksmak du vill ha. Kan nog bara säga att du får experimentera. Och charmen är att var rökning kanske inte blir exakt som den förra. Lite som årgångsviner.
Men att packa in spånen i folie som du sticker hål på gör att spånen röker saktare. Fukta inte spånen för mycket oavsett vad andra säger. Fisken blir mer kokt än rökt då. Mina få rökningar som jag gjort säger redan mindre vätska bättre resultat.
Och glöm inte lite socker med spånen. Så får du mer guldbrun färg på fisken.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mabo Visa inläggRökt harr på en knäckemacka och en iskall öl till... Nu blev jag hungrig...
Kommentera
-
C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera