Här skall rökas!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Här skall rökas!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Här skall rökas!!

Jaha. Då är det inhandlat en riktig fiskrök och två Seabass (sjöaborre) som har legat i salt under natten och dragit ut mycket vätska ur fisken så den blir torr och fin så röken biter.

Tänkte röka dem ikväll och ha till hockeymatchen Sverige - Tjeckien. Se om jag hittar någon god potatis och lite knäckebröd till. Lilltjejen är på besök och skall också få smaka. Tror det är första gången hon får smaka nyrökt fisk.

Tar lite bilder på det och ladda upp ikväll. Och så klart kommenterar om fisken blev bra tillagad.

Röker ni själv fisk? Vilken fisk är er favorit att röka? Någon som rökt horngädda?

En sån här rök blev det:

Nu blev man hungrig...... FAN!

Kommentera

Köper du fisk??
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

jag byggde en egen rök som funkade sådär, den rökte skitbra men blev för varm så då fick den för sig att brinna upp
        http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"

Kommentera

Det blev kanonbra och jättegott!

Första rökningen blev Horngädda som granntjejen fick (får fråga henne sen hur de smakade). Sen rökte jag köpt Havsaborre som blev så jäkla god!!

Gäller ha koll på värmen. Försökte hålla värmen runt 90 grader. Fuktat enris spån med en matsked socker för få färgen på fisken.

Ingen rök utan eldvatten.

Senast ändrad av Silverfisk; 2012-05-06, 05:48.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            Köper du fisk??

Om man skall röka fisk som inte finns fånga här så får man köpa. Köpte Havsaborre för prova hur den smakade.

Annars är det meningen och röka fångad fisk. Hade hoppats på en lovlig öring.

Kommentera

Annars är det meningen och röka fångad fisk. Hade hoppats på en lovlig öring.
              Då får du hämta en sådan idag

Skitfiske på dig

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Då får du hämta en sådan idag

Skitfiske på dig
                Hepp! Skall bara slänga i mig kaffet. Om inte någon varit där nu på morgonen och stört så vet jag var den står. Blir första stoppet idag. Sen får det väl bli horngädda igen.

Skitfiske på dig med!!

Kommentera

Rökt horn/näbbgädda är fruktansvärt gott.....

Kommentera

Ser riktigt smarrigt ut! Jag kommer att skriva lite artiklar i ämnet här framöver och jag skall hårdtesta Bradleys rökskåp som SmartFritid.se säljer (spana in bannern i högerkanten). Grymt fina skåp!

Varmrökt vanlig Abborre är sjukt gott! Nam nam nam
                    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                    Fiskesnacks regler hittar ni Här
                    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X