Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Är det OK att fånga hur mycket fisk som helst bara man kör C&R?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Multifix Visa inlägg
jag har ännu inte hittat någon fördel med fisket, men om någon annan kan dra upp några fördelar så är jag för evigt tacksam för jag vill ju egentligen fiska varje dag.pappa till elvira och amb 1601c
Kommentera
-
Ursprungligen postat av dallepistolen Visa inläggför mig är det inte om fisken klarar sig eller hur skadad den blir som jag resonerar kring,jag förstår ju att det inte är trevligt för en fisk att få en krok i käften,jag fiskar ju enbart för min skull så om jag inte tar upp och äter fisken så gör jag ju allt i onödan.det är ju inte till nytta för någon förutom mig.
jag har ännu inte hittat någon fördel med fisket, men om någon annan kan dra upp några fördelar så är jag för evigt tacksam för jag vill ju egentligen fiska varje dag.
+ frisk luft
+ avslappning
+ kamratskap (om man fiskar med kompis/isar)
+ spänning
+ man kommer ifrån vardagen - laddar batterierna
+ en massa mer...
Det finns många sämre sätt att fördriva tiden på.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Att man fiskar enbart för nöje och rekreation utesluter väl inte att man behandlar fisken med all den respekt och omsorg som krävs, eller? Det jag ville säga var att det är lika godtagbart att fiska C/R för nöjes skull som att fiska matfisk.Men om man sedan kommer fram till att sportfiske orsakar fisken lidande, ja då får man väl sluta fiska för fisken lider lik förbannat om den krokas, att man dödar den ändrar ju inte på det. Slut på meningslöst inlägg.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggAtt man fiskar enbart för nöje och rekreation utesluter väl inte att man behandlar fisken med all den respekt och omsorg som krävs, eller? Det jag ville säga var att det är lika godtagbart att fiska C/R för nöjes skull som att fiska matfisk.Men om man sedan kommer fram till att sportfiske orsakar fisken lidande, ja då får man väl sluta fiska för fisken lider lik förbannat om den krokas, att man dödar den ändrar ju inte på det. Slut på meningslöst inlägg.pappa till elvira och amb 1601c
Kommentera
-
Lidande är lidande oavsett vad man gör med fisken. Dessutom lär ingen vara beroende av fisken som mat i dag, så då är det lika mycket onödigt lidande att ta vara på fisken som att släppa tillbaka den. Enligt min logik slutar man att fiska helt om man anser att fisken lider "för mycket" av att sitta på en krok. Qch alla får givetvis göra som de vill så länge man följer lagen.
Kommentera
-
Beror på vilken form av lidande man pratar om. Fysiskt lidande? Jo då är det väl i så fall "värre" med C&R.
Snackar man om bestånd osv och dess lidande gör man bättre i att returnera.
Snackar man om andra fiskares lidande för att deras toppfiskar tas upp är det också bättre att returnera
Skulle någon börja bonka fisk där jag fiskar mina gäddor skulle jag lida rätt ordentligt
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
|
28 svar
2 614 visningar
12 gillar
|
Senaste inlägg
av .art