Miljövern byrjar i hemmet !!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Miljövern byrjar i hemmet !!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Miljövern byrjar i hemmet !!!

Jag lesar mycke om hur man skal overtala regjering och andra miljösyndare till at forbetra sig, men jag hörer intet om hur man sjölv skal forbetra sin egen miljö profil. Vi som sportsfiskare har det störste ansvaret når det gjelder at ta vare på naturen.
    Som Norsk blev jag mycke sjokkad då jag kom hit och såg hur ni Svenskar missbruker eras flotte natur .

Jag har manga Svenska kompisar som vil ta mig med til eras favorittfiskeplatser och varje gong jag kommer til en ny plats blir jag mött av Öl burkar , gammal fiskelina, plast forpakningar, och gamla fimpar vid fiskeplatsen. Mens mina Danske och norske fiskekompisar tar med sig eller brenner bort all sop før dom resar hem, til og med gamle fimpar !.

Speciellt kommer jag i hog ett flott lite tjärn som ligger flera mil från folk. her blev jag fortald om hur flott öring och röding man kunne fiska. då jag kom til platsen var det förste jag såg gamle plast kassar, öl burkar och annat skräp.

En annan sjokk var når jag såg hur folk tok med seg alt dom klarade av fisk. Små öring och stor gamal avlsfisk, alt hvad dom kan ta med sig blir tagit med.
    Fiskeforvaltningen er inte betre. Dom utplanterar fisk i ett vatn for derefter å annonsera stor opnings fest av fisket hvor flera hundrede sportsfiskare står i kø for at ta med seg alt dom orkar av fisk hem.

I ett tjärn jag blev invitterad i hadde dom utplanterad 250 rödingar. Stor opningen av vinterenens pimpel fiske blev storslagent annonserad i tidingar. Då jag kom dit blev jag sjokkad. 60 fiskare på ett tjern som var 200x 100 meter stort. I löpet av första halvtimen tok varje fiskare i snitt fyra fiskar. Derefter klagade alle på hur dårlig fisket var. Inte konstig. der var jo bara 10 fiskar kvar i tjärnet....

Senare då jag var på ett större vann, også opningsfiske, kom vakten och frågade om jag ville kjöpa flera fiskekort, slik at jag kunne ta flera enn mine første fyra fiskar. Jag svarade at jag hadde tagit två fiskar opp som jag ville ta hem. dom andra 22 fiskarna jag hadde tagit blev lamnade tilbake, och jag kommer inte til å ta med mig mera ann fyra fiskar i dag. Jag vil gärne heller komme tilbake til sommaren, samans med kompiser och ha en sjangs at få fisk då også.
    ><)))(°>

www.aurebu.com
    www.countryfisher.org

<°()))><

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
28 svar
2 613 visningar
12 gillar
Senaste inlägg .art
av .art

Startad av Xerup, 2024-03-14, 10:04
3 svar
249 visningar