Ursprungligen postat av pasi75
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skriv på för att få regeringen att vakna!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av pasi75 Visa inläggKlart man skrev på, trots man aldrig fiskar i havet , men min son kanske vill göra det ?? Kanske en tankeställare ?
Vad är det vi protesterar för nu då?
Att det i framtiden kommer vara mindre?
Vet du vad, ytterligare längre fram kommer det vara mer igen...
Kommentera
-
Jari, ärligt, vad anser du ska göras för ett säkerställande av ett långsiktigt hållbart fiske för alla?
Fattar det som du anser dig ha en högre visdom i motsats till de som tror att det går att förändra och förbättra och borde kunna svara på frågan..Helst inga papegojaktiga plattityder väl kända sedan långt innan dig av andra förment "opolitiska"....Du som vet hur världen är beskaffad och fungerar..
Vad ska göras?Senast ändrad av Hemi; 2009-07-25, 19:51.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hemi Visa inläggJari, ärligt, vad anser du ska göras för ett säkerställande av ett långsiktigt hållbart fiske för alla?
Fattar det som du anser dig ha en högre visdom i motsats till de som tror att det går att förändra och förbättra och borde kunna svara på frågan..Helst inga papegojaktiga plattityder väl kända sedan långt innan dig....Du som vet hur världen är beskaffad och fungerar..
Vad ska göras?
Jag tror fiskeriverket och sportfiskarna är seriösa i dessa frågor på ett helt annat sätt än både Greenpeace och MP.
När så själva problemets omfattning är klarlagd vill det till betydligt större samförstånd än att en avdelning på regeringskansliet får ett mejl från Greenpeace med några underskrifter, som direkt slängs i papperskorgen om det inte innehåller mer konkret fakta. Det som behövs är multinationella avtal och kvoter om vad som får fiskas, i vilken utsträckning och mängd och att det blir en noggrann övervakning av hela kedjan, så att ingen fiskar dubbel kvot och säljer billigt någon annanstans eller liknande.
Sverige och våra kustvatten bebos inte av bara svenskar och ute på internationellt vatten fiskar en hel industri från stora delar av världen och får vi inte styr på dem spelar det ingen roll vad vi gör lokalt.
Angående fiskens föryngring verkar det som att vio har rekordmycket lax i norra sverige just nu, medan småfisken är på tillbakagång i t.ex de områden där skarven brett ut sig. De tar upp tiotals tonvis med fisk om dagen och kanske ska man försöka stävja utbredningen av dem lokalt om man ska göra något som verkligen kan påverka oss.
Jag har massor av idéer och jag behöver inte ett tomteföretag som Greenpeace till att tala om för mig vad som är snett och sen göra fel saker åt det.
Men du får göra som du vill.
Jag hjälpte ju till att få in Lövin i EU, så...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inläggFör det första kan vi ju ta reda på hur det verkligen förhåller sig med fiskens situation och inte bara utgå ifrån att "allt håller på att barka åt helvete" om inte du och jag drar i handbromsen. Eller skriver på en ynka petition utskriven av ett prao på Greenpeace, som uppenbarligen inte har den blekaste aning.
Jag tror fiskeriverket och sportfiskarna är seriösa i dessa frågor på ett helt annat sätt än både Greenpeace och MP.
H..:Hur får vi reda på hur det förhåller sig? Vad har du själv läst, rekommendera gärna texten med länk..
När så själva problemets omfattning är klarlagd vill det till betydligt större samförstånd än att en avdelning på regeringskansliet får ett mejl från Greenpeace med några underskrifter, som direkt slängs i papperskorgen om det inte innehåller mer konkret fakta. Det som behövs är multinationella avtal och kvoter om vad som får fiskas, i vilken utsträckning och mängd och att det blir en noggrann övervakning av hela kedjan, så att ingen fiskar dubbel kvot och säljer billigt någon annanstans eller liknande.
Sverige och våra kustvatten bebos inte av bara svenskar och ute på internationellt vatten fiskar en hel industri från stora delar av världen och får vi inte styr på dem spelar det ingen roll vad vi gör lokalt.
H...u pratade tidigare om EU-nivå men verkar tycka att Sverige som nu EUs ordförandeland ska eller inte kan göra något?
Angående fiskens föryngring verkar det som att vio har rekordmycket lax i norra sverige just nu, medan småfisken är på tillbakagång i t.ex de områden där skarven brett ut sig. De tar upp tiotals tonvis med fisk om dagen och kanske ska man försöka stävja utbredningen av dem lokalt om man ska göra något som verkligen kan påverka oss.
H..:Är du medveten om att en av orsakerna till att det nu det går upp mycket lax i östersjöns älvar är drivgarnsförbudet gällande sedan förra året?
Jag har massor av idéer och jag behöver inte ett tomteföretag som Greenpeace till att tala om för mig vad som är snett och sen göra fel saker åt det.
Men du får göra som du vill.
Jag hjälpte ju till att få in Lövin i EU, så...
Och..jojo du har massor av idéer men var är dom..? Du svarade liksom inte på frågan? Prata mer om vad som ska göras och mindre om vad som inte ska göras..Helst..
OCH återigen rekommendera vad vi kan läsa för att få en klar bild av situationen vad det gäller fisket, vad har du själv läst?
Ursäkta att jag som it-idiot var tvungen att lägga in mina frågor i din text H...Senast ändrad av Hemi; 2009-07-25, 20:31.
Kommentera
-
Men för helvete! Lägg ned pajerna allihop! Måste det bli en kvasifilosofisk politisk diskussion om en sådan enkel sak. Har ni inget bättre för er en lördag!
Skriv på om ni vill eller låt bli om ni vill men släpp pajerna och låt folk kunna läsa i tråden utan att tröttna på alla provokationer.
Man kan tycka vad man vill om Greenpeace men alla initiativ som försöker rädda våra hav är bra. Och all påverkan i rätt riktning är positiv. Ju mer man hör en sak...
Dessutom - ju mer vanligt folk får reda på om havens situation desto större blir opinionen och trycket på politikerna att göra något åt det ökar. Om det sedan är Greenpeace, Sportfiskarna, Kalle Karlsson i Emmaboda eller smurfarna som tar initiativ till att påverka så är det egalt så länge initiativet är gott och dess mål är till nytta. Sportfiskare borde stå enade kring sådana här saker och inte käbbla inbördes, det tjänar vi inget på. Skriv på för våra hav!
Vill ni diskutera politik eller för/emot Greenpeace så starta en egen tråd om det!Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Anders (Team Lilla My) Visa inläggMen för helvete! Lägg ned pajerna allihop! Måste det bli en kvasifilosofisk politisk diskussion om en sådan enkel sak. Har ni inget bättre för er en lördag!
Skriv på om ni vill eller låt bli om ni vill men släpp pajerna och låt folk kunna läsa i tråden utan att tröttna på alla provokationer.
Man kan tycka vad man vill om Greenpeace men alla initiativ som försöker rädda våra hav är bra. Och all påverkan i rätt riktning är positiv. Ju mer man hör en sak...
Dessutom - ju mer vanligt folk får reda på om havens situation desto större blir opinionen och trycket på politikerna att göra något åt det ökar. Om det sedan är Greenpeace, Sportfiskarna, Kalle Karlsson i Emmaboda eller smurfarna som tar initiativ till att påverka så är det egalt så länge initiativet är gott och dess mål är till nytta. Sportfiskare borde stå enade kring sådana här saker och inte käbbla inbördes, det tjänar vi inget på. Skriv på för våra hav!
Vill ni diskutera politik eller för/emot Greenpeace så starta en egen tråd om det!
Tråkigt är att vissa hur ska jag utrycka mig, mindre nogräknade individer? Medvetet eller omedvetet jobbande för de stora yrkesfiskarnas intressen..Likt Jari. För att utrycka mig, tveksamt om han i egen mening , rent privat jobbar för de stora yrkesfiskarnas räkning eller inte, betald eller icke betald,.Resutatet är det samma. Totalt lågklassigt. Prostiution. Alla vet ju är det är så.
Ursäkta att jag som seriös måste ibland konkret gå i svaromål till även oseriösa..Tro att de har seriösa intressen..
Självklart är det det så att alla sportfiskare oberoende av politiskt uppfattning har ett gemensamt mål.. Jari väljer att inte höra dit...limmande och slickande för "överheten"...riktigt lågklassigt..Brottarsnaskigt enligt min uppfattning. Icke man..Senast ändrad av Hemi; 2009-07-25, 23:48.
Kommentera
-
Nu måste jag lägga mig i Jari och fråga vilka forskare du refererar till när du säger att hotbilden är så låg.
Och visst kan man tycka vad man vill om Greenpeae (t.ex. att det är ett "tomteföretag") men de är ju trots allt ganska väl förankrade i verkligheten genom bland annat forskare. Men naturligtvis är det som så att man kan se olika på saker och ting. Exempelvis ===>
===> Nån här på Fiskesnack påstod att mindre än 1% av gäddorna dör vid c&r.... vilket går stick i stäv mot den rapport jag såg i våras som sa att 15% (minst, förmodligen fler) dör.
Samma verklighet, olika forskare, olika resultat.
Dessutom tycker jag dina slutledningar är lite hårt hopskarvade. MP gör ju inte bara uppgörelser med V och S... för att nämna ett exempel.
Vad är ditt uppsåt när du debatterar i den här tråden? Att döda den lilla gnutta hopp och tro som trådskaparen och (kanske) andra har eller vad?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
|
28 svar
2 607 visningar
12 gillar
|
Senaste inlägg
av .art