Skriv på för att få regeringen att vakna! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skriv på för att få regeringen att vakna!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
    Jag går på samma linje som Jari F1 här.

Tycker det är ett väldigt bra initiativ för dem som fiskar i våra hav eller äter fisken därifrån.
    Själv gör jag varken det ena eller det andra.

Hade det gällt våra inlandsvatten och all fisk utom prickfiskar så skulle jag inte tveka.
    Tsss, du är rolig tintin, här ratas havet men i hobbyfiskes tråd om fotoalbumet är du med och "bråkar" men så vitt jag minns var det bara havsarter där och alltså inget som rör dig? Eller tänker jag fel???

Kommentera

Jag tror du tänker fel, för det finns inget som är "allt svart" eller "allt vitt". Beroende på hur man frågar får man olika svar av en som tänker själv.
      Man kan inte bara bestämma sig för att alla rotsaker är automatiskt äckliga. Somliga är inte bara nyttiga utan också jävligt goda.

Kommentera

Ursprungligen postat av Brownie Visa inlägg
        Är det bara folk som inte vill ändra något eller tror att man inte kan ändra något, som tänka skriva i den här tråden? Tycker responsen här är ganska sorglig jämfört med hur det går till på Edge. Alla havsfiskare här inne är kanske på semester?
        Klart jag har skrivit på, som jag hade gjort om det gällt inlandsvatten oxå, i solidaritet med de som fiskar där. Och det är inte bara för att jag fiskar, våra barn skall få uppleva levande vatten också.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddJävel Visa inlägg
          Tsss, du är rolig tintin, här ratas havet men i hobbyfiskes tråd om fotoalbumet är du med och "bråkar" men så vitt jag minns var det bara havsarter där och alltså inget som rör dig? Eller tänker jag fel???
          Nu hänger jag inte alls med.
          Jag trodde den tråden handlade om attityden hos folk som klagar på hanteringen av fisk i fotoalbumen. Det var i alla fall det som trådskaparen (hobbyfiske.se) förklarade för mig.

Bara för att jag inte skriver på en namninsamling som gäller havsfiske betyder inte heller att jag tycker att all fisk i haven borde skadas eller dödas.

Och vart du fått att jag "bråkat" ifrån förstår jag inte heller.
          Jag diskuterade med 'hobbyfiske.se', diskuterar gör man som vuxen.
          Jag respekterar honom som individ och han respekterar förhoppningsvis mig.

Vad du nu vill få ut av att sprida falska påståenden om mina engagemang i andra trådar förstår jag inte alls. Men det är ett väldigt barnsligt beteende att hålla på så där.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
            Jag går på samma linje som Jari F1 här.

Tycker det är ett väldigt bra initiativ för dem som fiskar i våra hav eller äter fisken därifrån.
            Själv gör jag varken det ena eller det andra.

Hade det gällt våra inlandsvatten och all fisk utom prickfiskar så skulle jag inte tveka.

O nästa gång så skiter du i grannsjön oxå, för där fiskar du inte, så det berör inte dig heller!

Tänk om o gör rätt!

Kommentera

Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
              O nästa gång så skiter du i grannsjön oxå, för där fiskar du inte, så det berör inte dig heller!

Tänk om o gör rätt!
              Jag visste inte att du hade ensamrätt att bestämma vilka saker JAG vill lägga min energi på.
              Är det inte bättre att du skärper dig istället för att diktera hur andra ska tycka och tänka? Om jag anser att havsfisken inte är något som JAG vill lägga min energi på så är det ju för fan mitt eget val att göra, inte ditt och ingen annans.

Nästa gång du ska försöka vara stöddig så se till att skriva ordentlig svenska, sådana förkortningar använder folk som inte har något viktigt att säga och inte vill bli tagna på allvar. Du får säkert inte fler kompisar genom att stödda upp dig samtidigt som du stavar rätt men du inger i alla fall mer respekt hos mig som du försöker bråka med.

Men med en avatar som den du har så gissar jag på att du inte är så överdrivet mogen.
              Vem vill förknippas med honom?

Kommentera

tintin: Jag tror det blev lite fel... men din reaktion är onekligen intressant. Den återspeglar känslosvallet här på fiskesnack...

Om jag menat bråkat som i bråkat så hade jag inte gjort "hartassar" omkring ordet. Men, det är ju bevisat svårt att skapa bra kommunikation med bara ord.
                Jag visste inte att dina tår var så ömma och det var absolut inte meningen att trampa på dem och för det ber jag om ursäkt. Men, jag tyker fortfarande att det är intressant.

Kommentera

Klart man skrev på, trots man aldrig fiskar i havet , men min son kanske vill göra det ?? Kanske en tankeställare ?

Kommentera

Exakt Pasi, väl skrivet. Det behövs inte många ord för att verka klok. :-)

Kommentera

Märks vilka som är sportfiskare, och som vill värna om våra vatten.
                      har självklart skrivit på.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
                      28 svar
                      2 623 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Xerup, 2024-03-14, 10:04
                      3 svar
                      254 visningar