Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skriv på för att få regeringen att vakna!
Collapse
X
-
Jag väljer att inte skriva på, men sympatiserar med initiativet. Det är en demokratisk rättighet att värna om vår miljö på det sätt man anser lämpligt.
Sånt där ska skötas på EU-nivå tycker jag och jag har ju hjälpt till att få Lövin invald där. Sveriges riksdag har jag litet eller inget förtroende för.
-
Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inläggJag väljer att inte skriva på, men sympatiserar med initiativet. Det är en demokratisk rättighet att värna om vår miljö på det sätt man anser lämpligt.
Sånt där ska skötas på EU-nivå tycker jag och jag har ju hjälpt till att få Lövin invald där. Sveriges riksdag har jag litet eller inget förtroende för.
Citat från skrivelsen
"EU:s ministerråd måste fatta beslut som öppnar för de viktiga bevarandeåtgärder som Sverige och övriga medlemsstater också är skyldiga att införa enligt EU:s miljölagar. Under det svenska EU-ordförandeskapet måste Sverige arbeta för en grundlig reform av EU:s fiskeripolitik som gör det möjligt skapa riktiga marina reservat.
Stenblock ska inte behövas.
Jag uppmanar därför regeringen:
• Att ta initiativ under den påbörjade reformen av EU:s gemensamma fiskeripolitik för att skapa ett regelverk på EU-nivå som ger enskilda medlemsstater rätt att skydda Natura 2000 och andra marina skyddsområden mot alla miljöhot och utvinning av naturresurser, inklusive fiske.
• Att agera för att EU-kommissionen rekommenderar EU:s jordbruks- och fiskeriministerråd att införa ett permanent fiskeförbud i Fladen och Lilla Middelgrund enligt bevarandeplanerna för områdena.
• Att ge ansvariga myndigheter i uppdrag att – tills regelverket medger andra skyddsformer ............"
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inläggJag väljer att inte skriva på, men sympatiserar med initiativet. Det är en demokratisk rättighet att värna om vår miljö på det sätt man anser lämpligt.
Vad gullig du är förresten som nämner det där med Isabella Lövin.
Är du uppriktigt glad att du hjälpte till eller är du ironisk - det är så svårt med ironi. Visst var det väl så att du inte röstade på henne?
Sveriges riksdag - Du & Jag Alfred... (två ärtor i en skida)
P.S. Försöker faktiskt inte provocera dig här - blev uppriktigt fundersam över ur det ligger till.
Sedan är det faktum att jag använder ordet gullig är inte heller riktat mot dig - blev bara lite glad (igen) för att det finns åtminstone en (1) politiker (med kunskap) som bryr sig om fisken i EU-träsket
Kommentera
-
Först skulle jag vilja citera mig själv:
Det är en demokratisk rättighet att värna om vår miljö på det sätt man anser lämpligt.
Jag vill också påpeka att jag kan läsa och förstår även hyggligt det skrivna ordet. Vi kan inte ändra det som varit och jag tror vi lätt kan överdriva betydelsen av vad vi kan göra för framtiden.
Känns det bättre att döva sitt samvete med att skriva på en "petition", så gör ni det.
"Vi lever, alltså är vi skyldiga"...
Kommentera
-
Bra, då vet vi var vi har dej.Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inläggJag går på samma linje som Jari F1 här.
Tycker det är ett väldigt bra initiativ för dem som fiskar i våra hav eller äter fisken därifrån.
Själv gör jag varken det ena eller det andra.
Hade det gällt våra inlandsvatten och all fisk utom prickfiskar så skulle jag inte tveka.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av Brownie Visa inläggÄr det bara folk som inte vill ändra något eller tror att man inte kan ändra något, som tänka skriva i den här tråden? Tycker responsen här är ganska sorglig jämfört med hur det går till på Edge. Alla havsfiskare här inne är kanske på semester?
Det är ju inte alla som skriver på petitioner OCH, sedan orkar berätta för andra att de gjort det.
Själv brukar jag sällan posta sådana bekräftelser.
Mvh Hejan
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
|
28 svar
2 607 visningar
12 gillar
|
Senaste inlägg
av .art