Påverka butikers sortiment av fisk! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Påverka butikers sortiment av fisk!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Påverka butikers sortiment av fisk!

Diskussionerna om det ohållbara fisket pågår i olika trådar och det är ju bra men jag har hittills inte hittat någon tråd som tar upp frågan om de olika kedjornas policy i frågan.

Coop;
    Vissa Coop-butiker gör mer än andra men är överlag rätt bra på att hålla ett ekologiskt sortiment. Se länk om Östersjöfisk specifikt;

Påverka direkt i butik genom att säga ditt hjärtas mening till butikschefen. Dessutom kan Coops miljöchef Mikael Robertsson och påverka (mikael.robertsson@coop.se)

ICA;
    Min erfarenhet är att det varierar väldigt mycket från butik till butik när det gäller hur allvarligt dom tar på fisksortimentet. Tyvärr blir man inte positivt överraskad när man tittar på ICA's hemsida heller. Kan inte hitta kontaktuppgifter till ansvariga som man kan ta kontakt med och påverka. Länk till mailformulär;

Det finns såklart andra butiker och kedjor men dessa är ju de största. Dessutom kanske man inte enbart ska gå på dessa utan även ta det ett steg bakåt i kedjan och försöka påverka leverantörer?
    Vad säger ni? I andra trådar på Fiskesnack verkar det finnas ett stort engagemang för dessa frågor så jag tror att det i denna tråd kan komma många bra tips på hur man kan påverka genom sitt agerande...

Fisk är gott!
    /T.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
28 svar
2 613 visningar
12 gillar
Senaste inlägg .art
av .art

Startad av Xerup, 2024-03-14, 10:04
3 svar
249 visningar