Skarv = flygande mink !!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skarv = flygande mink !!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Tittade på Jakt och fiske på tvn i morse Morberg (tvkocken/skarpskytten) och nån lokal yrkesfiskare i norra Kalmarsund fick Stuka skarvarna i dödsdykning en efter en akut blyförgiftade så jakt måste vara möjligt på något vis
    Har aldrig gillat jakdelen av det programmet innan, men fy fan vad jag njöt denna ggr Har tom kikat på det flera gånger

Ta saken i egna händer, var skall dom göra åt det?
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av girren33 Visa inlägg
      vore väl smidigt att råka tända på öarna som de häckar på ?!!!

Eller en mård eller två.
      I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
      http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
      http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

lika intressant att läsa i trådar om skarven. Det finns ingen som gillar dom och som andra redan har sagt känns det lite meningslöst att lägga pengar på att sätta ut fiskyngel när skarvarna bara äter upp dom. jag tycker man ska anordna en jaktfest för skarv för jag vet ingen som gillar dom och de bara förstör och på tävlingen är det bonk only
        Senast ändrad av Henke The lander; 2007-11-04, 17:33.

Kommentera

Vad har skarven gjort för fel?
          Fundera i stället över orsaken till att den tvingas in mot skärgården för att överleva.
          Life suck's, then you die....

Kommentera

Ursprungligen postat av PisC Visa inlägg
            Fundera i stället över orsaken till att den tvingas in mot skärgården för att överleva.
            e ju iofs inte så.... Eller det beror på vad du menar, du kanske tänker på att vi inte har haft ihjäl tillräckligt många?
            Dit argument kanske kan tillämoas på säl och så som äter stora matfikar, skarv däremot 'ter ju mest småfisk och yngel. Förövrigt finns där ingen skärgård där jag fiskar och där är skarvarna lika jävliga för det.
            Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

inte nog med att de äter upp alla yngel och all småfisk de förstör ju även naturen man ser ju hela öar som blir sabbade och fyfan va de luktar äckligt när man åker förbi

Kommentera

Jag måste ju säga att jag tycker inställningen till Skarv/Säl/..... (fyll i vad som för tillfället anses vara en syndabock) varandes synnerligen enfaldig och onyanserad. Jag har sett samma mentala inställning till exempelvis yrkesfiskare här på Fiskesnack. Möjligtvis med undantag för ideer om skyddsjakt .

Fiskebestånden har inte inrättats som en gåva till Sveriges sportfiskare av någon högre makt. De finns för att evolutionen anser att de bör finnas. Evolutionen anser också att Skarven bör finnas och vara så pass bra på att fånga fisk och föröka sig som den är. Skarven har hittat en nisch som den kan exploatera men det är knappast Skarven som skapade den nischen från början. Ta en titta i spegeln.

Till sist; Jo jag vet att det suger illerpung (som någon myntade här på FS ) att se sina möjligheter att utöva sin älskade hobby förändras på ett för sportfiskaren oönskat sätt. Det uttrycker jag absolut min sympati för. Jag har dock väldigt svårt att se hur det gagnar sportfisket att man betraktar livet i och omkring våra vatten som en personlig ägodel. Det är nämligen just den mentaliteten som gjort att exv Torsken sitter med riktigt dåliga odds.

/Nils
                Nisse Ghandie - vilken jävla Nisse Ghandie?

Kommentera

Ursprungligen postat av npaulsson Visa inlägg
                  Jag måste ju säga att jag tycker inställningen till Skarv/Säl/..... (fyll i vad som för tillfället anses vara en syndabock) varandes synnerligen enfaldig och onyanserad. Jag har sett samma mentala inställning till exempelvis yrkesfiskare här på Fiskesnack. Möjligtvis med undantag för ideer om skyddsjakt .

Fiskebestånden har inte inrättats som en gåva till Sveriges sportfiskare av någon högre makt. De finns för att evolutionen anser att de bör finnas. Evolutionen anser också att Skarven bör finnas och vara så pass bra på att fånga fisk och föröka sig som den är. Skarven har hittat en nisch som den kan exploatera men det är knappast Skarven som skapade den nischen från början. Ta en titta i spegeln.

Till sist; Jo jag vet att det suger illerpung (som någon myntade här på FS ) att se sina möjligheter att utöva sin älskade hobby förändras på ett för sportfiskaren oönskat sätt. Det uttrycker jag absolut min sympati för. Jag har dock väldigt svårt att se hur det gagnar sportfisket att man betraktar livet i och omkring våra vatten som en personlig ägodel. Det är nämligen just den mentaliteten som gjort att exv Torsken sitter med riktigt dåliga odds.

/Nils

Bra talat!!!!

Kommentera

Skjut alla skarvar ingen possetiv inverkan på världen.

Kommentera

Ursprungligen postat av PisC Visa inlägg

Vad den gör för fel? Den är för det första ingen naturlig del
                      av vårat ekossystem utan en invandrare från asien.

Våra fiskebestånd är inte rustade att möta skarvens angrepp.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
                      28 svar
                      2 606 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Xerup, 2024-03-14, 10:04
                      3 svar
                      244 visningar