Sitter dom i gälbågarna så går det ju att bita av dom ibland via gälarna (om man vänder fisken upp & ned t.ex) och sen dra ut resterande krokar antingen via munnen eller gälarna och sen bita av resten. Om varken du eller gäddan har tokslitit medans grejerna har suttit så har jag svårt att tro att dom inte skulle överleva detta, om man nu är hyfsad snabb med hur länge man har fisken över vattnet eller om den nu skulle blöda väldigt väldigt mycket.
Jag nyper krokar jämt, en gädda är mer värd för mig än kostnaden för en krok. Tyvärr händer det ändå att det skiter sig rejält och svårast tycker jag nästan det är när en trekrok har satt sig med flera tänder precis i hålet till magsäcken. Det finns inget att bita av och det går inte att dra ut dom utan att skada fisken för mycket. Ibland händer det att man kan komma åt via gälarna där också och bita av hullingbiten och då kan det gå bra.
Jag nyper krokar jämt, en gädda är mer värd för mig än kostnaden för en krok. Tyvärr händer det ändå att det skiter sig rejält och svårast tycker jag nästan det är när en trekrok har satt sig med flera tänder precis i hålet till magsäcken. Det finns inget att bita av och det går inte att dra ut dom utan att skada fisken för mycket. Ibland händer det att man kan komma åt via gälarna där också och bita av hullingbiten och då kan det gå bra.
Kommentera