Äter du ål? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äter du ål?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Äter du ål?

Ingen som är intresserad av sportfiske och/eller fiskevård kan väl ha missat att ålen är akut utrotningshotad. Som bekant finns det ett antal yrkesfiskare som har tillåtelse att fiska ål trots artens status. Länsstyrelsens fiskeridirektör i Skåne, Johan Wagnström, uppmanar folk att äta ål med gott samvete i jul. Kommer du att äta ål?

23
    Ja
    13,04%
    3
    Nej
    86,96%
    20
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

Aldrig. Har slutat käka tonfisk också för att även de Mscmärkta kan vara felmärkta osv. Lika bra att låta bli.

Kommentera

Tycker om rökt ål. Slutatade köpa det för ett antal år sedan. Samma med tonfisk, slutade köpa det för många år sedan.
      __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Äter inte ål. Fiskar inte ål. Provsmakade nån gång på 70-talet, för smaka var man ju tvungen tyckte föräldrarna. Det var inte gott och sen har jag inte smakat.
        Fiska ål gjorde jag ju förr. Tror sista gången var 1981, då är bilden på min avatar tagen. 1850g men där finns ju större i sjön... mycket större. Men dom får bo ifred där dom bor

Kommentera

Nix, det gör hag inte! Tycker det är gott, men äter det inte. Finns tillräckligt få ålar som det är!

Kommentera

Älskar Ål, Skåning som man är men har inte ätit det på ja, minst 15 år skulle jag tro
            Jag dissar även Allt från mannerström då han skiter i ålen
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Nix, ingen ål på många år. Ingen tonfisk eller annan hotad fisk heller!

Grillad tiger, rökt noshörning och isbjörnsgryta går också bort! (attans det som är så gott)

Det är märkligt hur "traditioner" kan få folk att skita i att en art är kraftigt hotad. Ingen skriker lungorna ur sig när dom säljer ål i fiskbutiken? Men jävlar i det om dom skulle ha delfinkött i disken. Skulle bli ett himmlans liv trots att delfinerna är betydligt mindre utsatta. Ingen logik här alls utan bara känslor som styr.
              (Såklart ska man inte äta delfin eller valkött heller ifall någon nu trodde jag förespråkade det)

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
                Älskar Ål, Skåning som man är men har inte ätit det på ja, minst 15 år skulle jag tro
                Jag dissar även Allt från mannerström då han skiter i ålen
                Prexis, och även Per Morberg som inte heller fattat (vill fatta då det går att tjäna stora pengar på det här) att all "odlad ål" i själva verket är vildfångad

"Hoppas ni hade möjlighet att se när Per Morberg och vi fiskade i Friseboda och sen lagade vi bland annat luad ål i järnspisen. Per är en duktig både fiskare och kock, så nålen som vi i Ålfonden och Ålakademien överräckte för hans insats för att rädda ålen är han väl värd."

Kommentera

Fått ål sim bonusfisk i Fyrisån. Finns ju inga vidrigare fiskar att handskas med

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av mickedykare, 2021-02-02, 00:03
                  47 svar
                  3 627 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg HarpoonMan  
                  Arbetar...
                  X