Skräp i naturen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skräp i naturen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fiskare som skräpar ned tänker inte särskilt långt. Det är faktiskt rätt ordentligt idiotiskt att bidraga till sämre levnadsvillkor för fisk och alla andra vattenlevande djur.
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Det tråkigaste minnet jag har var när jag fick kroka loss en Anka som satt fast i vingen.

Någon tankspridd rackare hade slängt ner en linboll med krok mellan några stenar, sen hade Ankan på något sätt fått kroken i vingen. Linan räckte för den skulle kunna flytta sig några meter men sen var det stopp.

Ingen aning hur länge den suttit fast där.

Hade man vetat vem som slängt linan med krok och fått personen i fråga att lossa ankan hade han/hon nog tänkt sig för nästa gång det var tid att slänga lina.

Hoppas det gick bra för Ankan, den verkade i alla fall förhållandevis pigg och flaxade ut i vattnet till sina kompisar efter jag lossat den.

Kommentera

Ett tips från en rökare till andra rökare; Se alltid till att ha en plastflaska med vatten för fimparna. Fimpar hör inte hemma i naturen. Nästa tips; om du tar med någon dryck så se för all del till att du inte råkar dricka ur fel flaska när du vägrar släppa flötet med blicken. Fimpvatten är icket mumsigt. Ett sista tips; se till att du fimpar i fimpflaskan och inte colaflaskan som du bara hunnit ta en liten klunk ur. Cigarettrök=mumsigt. Coca-Cola=mumsigt. Detta betyder dock inte att Coca-Cola blandat med fimp behöver vara särskilt smaskens.
        All you need is Lubb.

Kommentera

Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
          Ett tips från en rökare till andra rökare; Se alltid till att ha en plastflaska med vatten för fimparna. Fimpar hör inte hemma i naturen. Nästa tips; om du tar med någon dryck så se för all del till att du inte råkar dricka ur fel flaska när du vägrar släppa flötet med blicken. Fimpvatten är icket mumsigt. Ett sista tips; se till att du fimpar i fimpflaskan och inte colaflaskan som du bara hunnit ta en liten klunk ur. Cigarettrök=mumsigt. Coca-Cola=mumsigt. Detta betyder dock inte att Coca-Cola blandat med fimp behöver vara särskilt smaskens.
          HAHAHAHAAAAAA!!!
          shit, tur att jag inte är rökare, annars hade jag lätt gjort exakt alla dom felen du räknar upp hära, säkert hela tiden dessutom!!!
          https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Bra att detta problem tas upp!
            Har sommarstuga vid vattnet på västkusten (Lökeberg, tjuvkil) och efter varje höst/vinterstorm så samlar jag ihop ett par svarta sopsäckar med mestadels plast på 150-200 m stäcka. (Ibland är jag nästan sugen på att lämna skräpet kvar så att folk till sommaren fattar vilket problem det är)
            Får känslan av att mycket kommer från lösa grejer som ligger i båthamnar och flyger iväg när det börjar blåsa. (bottenfärgsflaskor/burkar, öskar, sprayflaskor, rep/nät osv). Ett tips är att följa och stödja "Paddla för livet" på FB då de paddlar längst kusterna för att samla skräp.

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreasbd Visa inlägg
              Bra att detta problem tas upp!
              Har sommarstuga vid vattnet på västkusten (Lökeberg, tjuvkil) och efter varje höst/vinterstorm så samlar jag ihop ett par svarta sopsäckar med mestadels plast på 150-200 m stäcka. (Ibland är jag nästan sugen på att lämna skräpet kvar så att folk till sommaren fattar vilket problem det är)
              Får känslan av att mycket kommer från lösa grejer som ligger i båthamnar och flyger iväg när det börjar blåsa. (bottenfärgsflaskor/burkar, öskar, sprayflaskor, rep/nät osv). Ett tips är att följa och stödja "Paddla för livet" på FB då de paddlar längst kusterna för att samla skräp.
              ändå är det tyvärr nog bara toppen på isberget som syns....alla microplaster som bildas under nötning på all denna plast kommer att bli nästa stora miljöproblem...
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ölburkar ser man vid alla sjöar. Själv är jag nykterist. Men jag tror att när folk dricker öl så blir dom svag. För nog är ölburken tyngre att bära ut full, än tom hem.

Kommentera

Och när man öppnar tarmen på makrill så är det inte ovanligt att man hittar plastbitar. Hittade tarmen helt full med plast på en förra året, då mår man på riktigt dåligt över hur jävligt det är. Inte hittat plast i HÖ ännu men antar att de inte tar vad som helst (och rensar kanske bara en per säsong.)

Kommentera

Förra sommaren hittade jag ett par trasiga neoprenvadare som någon slängt på en myr ca en mil från närmaste väg. Ibland undrar man...

Kommentera

Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
                      Ölburkar ser man vid alla sjöar. Själv är jag nykterist. Men jag tror att när folk dricker öl så blir dom svag. För nog är ölburken tyngre att bära ut full, än tom hem.
                      Det är inte bara burken som blir tom när folk dricker..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
                      28 svar
                      2 613 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Xerup, 2024-03-14, 10:04
                      3 svar
                      249 visningar