Vill V och MP förbjuda jakt, sportfiske och jordbruk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vill V och MP förbjuda jakt, sportfiske och jordbruk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu blev det trots allt politisk debatt.

Fiskarn0383,
    Sympatisörer behöver vi inte diskutera - om du nu inte anser att ett parti är ansvarigt för dessa.

Titta på partiet ifråga.
    Har du glömt järnrörsskandalen?
    Har du missat alla utspel från SD-politiker på sociala medier?

Det räcker att googla.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      Nu blev det trots allt politisk debatt.

Fiskarn0383,
      Sympatisörer behöver vi inte diskutera - om du nu inte anser att ett parti är ansvarigt för dessa.

Titta på partiet ifråga.
      Har du glömt järnrörsskandalen?
      Har du missat alla utspel från SD-politiker på sociala medier?

Det räcker att googla.
      O googlar man på andra partier så hittar man lik i garderoberna även där. Det man letar efter hittar man oftast.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
        O googlar man på andra partier så hittar man lik i garderoberna även där. Det man letar efter hittar man oftast.
        Du pratar om "lik i garderoben" och jag pratar om färskare händelser än så.

Om du går i försvar för ett parti som jag, och många andra, inte ser som rumsrent så gör dig åtminstone besväret att nämna ett av liken du syftar på.

Jag är, i sammanhanget, inte intresserad av Åsa Romssons båt eller Mona Sahlins Toblerone.
        Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2015-12-04, 01:19.

Kommentera

Va ju inte så himla längesen en s politiker blev dömd för övergrepp mot barn tex.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Kommentera

Den är tråden skulle kanske flyttas till "off topic"?

Kommentera

I rest my case...

Förlåt för off-topic tidigare.

Kommentera

Jag kan tyvärr inte låta bli...

Ursprungligen postat av srkjell Visa inlägg
                  I dagens samhälle är att säga sanningen något man blir hatad för. Folk blir förföljda, hotade och utfrysta om de skulle lagt sin röst på ett parti som inte är politiskt korrekt.
                  Vilken är denna "sanning"?
                  Vem har blivit hotad och förföljd? För vad?

Jag håller dock med om att det är lågt i tak i vissa sammanhang.
                  Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2015-12-04, 16:59.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                    Jag kan tyvärr inte låta bli...

Vilken är denna "sanning"?
                    Vem har blivit hotad och förföljd? För vad?

Jag håller dock med om att det är lågt i tak i vissa sammanhang.
                    Du har rätt i det egentligen inte finns någon sanning, men man blir hemmablind. Folk som besökte Sverige på 90-talet och nu besöker landet igen ser en stor skillnad i hur vårt land går mot ett mörker. Segregationen är alldeles för stor, och enligt min mening har det att göra med till 90% Europas högsta invandring. Jag har själv invandrade vänner, från såväl Syrien som Iran och nordafrika, borde egentligen inte behövas nämnas, men annars lär jag ju få rasiststämpeln i pannan direkt. Malmö är ett exempel av hur, enligt vissa experters mening, hela Sverige kan komma att se ut inom ett visst antal år, då de ligger före i utvecklingen hela Sverige står iför med sittande politiker, och där t.om Islamska center och skolor som lär ut islamsk ideologi till barn från 3 år existerar. Förutom skyhög gängkriminalitet och högt antal våldtäktsfall så finansieras Malmö till 1/3 av resten av Sverige, de är alltså långt ifrån självförsörjande, inte på något sätt ett hållbart samhälle.

tillbaks till din fråga, det finns ju många exempel på hur vänsterextremister, som tidigare brutit sig ut från vänsterpartiets ungdomsförbund i stora grupper vandaliserat folks bostäder, pga av deras politiska engagemang eller förflutna, samt folk som isolerats från grupper och rentutav mobbats pga deras politiska inställning.

Hängas ut görs många, och media gillar verkligen det där med att föra folket bakom sanningen. Ett exempel på någon som hängts ut är "Julia Ceasar". Hon är en tidigare anställd journalist på DN som numera ägnar sig åt att skriva invandringskritiska böcker och insändare och hon förespråkar yttrandefriheten och åsiktsfriheten hon som så många andra anser sig försvunnit i detta land. Hon valde att leva anonymt, då hon tidigare fått hot emot sig och sin familj pga av sin kritik mot hög invandring, där även ett flertal, enligt "Julia", påträngande hembesök från DN's och Expressens journalister ägt rum. Som om inte det vore nog, för inte ett så långt tag sedan gick Expressen ut med kvinnans för- och efternamn, trots hennes tydliga efterfrågan att få vara anonym. Kort därefter låg flera dödshot i mailboxen.

Inte okej enligt mig, skulle inte hända i varken Finland, Danmark eller Norge, där har man respekt för varandra och kan föra en saklig diskussion med varandra istället för att agera på detta viset. Där hade man förresten inte ens behövt vara anonym.

Det är sånt här jag pekar på. Media styr folket och älskar de politiskt korrekta ideerna, de sprider lögner.

Ett annat exempel är den "högerextrema" fritösen som satte eld på en moske, det gick aldrig median som först åmat sig över hur extremismen och SD breder ut sig över Sverige och rättade till, ja förutom SVT då.

Eller Finlandsfärje-våldtäkten, där 8 män våldtog en kvinna i en hytt. Normalt tycker ju inte media att etnicitet alls är viktigt, men i detta fall gick de snabbt ut med att det rörde sig om 8 svenska män. Senare visade det sig att, rätta mig om jag kommer ihåg fel med talen, 5 av de 8 männen hade endast medborgarskap från länder i Mellanöstern, Afghanistan tror jag, och de tre resterande hade dubbelt medborgarskap, både svenskt och något annat, pallar inte kolla upp exakt land.

Jag försöker inte skylla detta på någon samhällsgrupp, sorgen går till kvinnan och inte till någon annan, men tänk dig bara vilket jävla liv det hade vart om Afghaner hade anklagats och de senare visat sig vara svenskar som begått dådet! Inte ens en ursäkt eller rättelse kom från nyheterna. Men nyheterna lider av PK-sjukan som Robert Gustafsson själv sa det, de vågar inte meddela sanningen för att de är rädda att kränka någon. Att ett sådant litet parti som MP är GROVT överrepresentaterat bland journalister gör inte saken bättre.

Nu när jag lagt ner all tid på att skriva detta önskas att jag inte blir anklagad för saker jag inte är, dessa debatter borde hållas sakliga. Det är så man motverkar extremism.
                    Senast ändrad av srkjell; 2015-12-04, 18:37.
                    En abborre är en abborre

Kommentera

Hujeda mig som Julia Caesar skulle ha sagt i förskräckelse! Ja skådespelerskan alltså om hon läst ens en bråkdel av vad hennes namne sagt, påstått och insinuerat.

Att använda ord som saklighet i samma text som Julia Caesar d.y. låter sig inte göras...om man vill tas på allvar...
                      Senast ändrad av anteman; 2015-12-04, 20:42. Anledning: Tydliggörande

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
                      28 svar
                      2 611 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Xerup, 2024-03-14, 10:04
                      3 svar
                      247 visningar