Vill V och MP förbjuda jakt, sportfiske och jordbruk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vill V och MP förbjuda jakt, sportfiske och jordbruk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Alla har såklart rätt till sin åsikt men försök att inte bli osams kamrater !
    Vänsterfallangen samt högerextremen har båda sina fel och brister likaväl partierna som ska hålla sig i mitten.
    Jag personligen tycker att politiken i Sverige idag är en jäkla soppa, rent generellt...
    Alla verkar mer eller mindre vända kappan efter vinden och gå in för att smutskasta sina "fiender".

Mvh. HenkeW, moderator

Kommentera

Ursprungligen postat av Tybling Visa inlägg
      Rättelse:

Vänstern och mp bör hålla sig långt ifrån politiken innan det spårar ur.
      Det har redan spårat ur. Det skedde den dagen Åsa rumpan blev vår vice statsminister. Hon som tyckte det värsta med attentatet i Paris va att det skulle få negativ inverkan på miljömötet.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Rättelse:

errr... för sent

Kommentera

Ja, i förlängningen kommer vi bara att fiska efter partifärg, vissa efter gädda å abborre andra efter tuna å haj, allt fler efter sotare medan några jagar en alltmer klimatstressad röding...sånt e ju allt viktigare i ett sånt här forum...
          Alla partier har något som jag som sportfiskare har invändningar emot om vi nu ska börja leta "fel" men det räcker för mig.
          Senast ändrad av anteman; 2015-11-28, 12:59.

Kommentera

Ett exempel på EU beslut som kommer från de gröna är förbudet att sälja produkter från säl i EU och nästan total stopp för säljakt. I Östersjön lär finnas 45000 sälar som äter 1000 tals ton fisk om året samtidigt som det är brist på fisk , det skulle givetvis vara allmän jakt på säl liksom det är på älg och rådjur.

Oavsett hur stolligt det är så finns det all anledning att ta förslag från den gröna sidan på allvar , övriga politiker vill inte gärna rösta emot då de kan beskyllas för att inte vara miljövänliga .
            Senast ändrad av RK99; 2015-11-28, 07:46.
            "HalvDan var här"

Kommentera

Rättelse:

Yes. Särskilt viktigt att vpk gör det. Man ska kalla saker vid deras rätta namn.
              Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Kommentera

Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inlägg
                  Yes. Särskilt viktigt att vpk gör det. Man ska kalla saker vid deras rätta namn.
                  Snöa in sig på gamla namn är väl lite barnsligt kan man tycka. Själv anser jag (bortsett från det här förslaget, som alla med lite hjärna tagit reda på är ett förslag från några enskilda personer från dessa partier och att förslaget röstades ner) att vänsterpartiet är det enda vettiga partiet i riksdagen. De har min röst i den här mörka och kalla världen som vi lever i. Att de har rötterna i ett halvkommunistiskt parti ( inget fel på kommunism överlag, bara att implementeringen i de länder där det funnits varit bristfällig ) betyder inte att de har dåliga värderingar. Till skillnad från SD och Alliansen.

Miljöpartiet har många muppar och de kommer aldrig någonsin få min röst igen, fastän det finns eldsjälar där också som gör ett bra jobb och har hjärtat på rätt ställe. Synd att de tillhör ett parti som har så mycket dåligt i bagaget och som verkar oförmögna att förstå det bästa för samhället, blinda av att försöka rädda naturen oavsett kostnaden.

Lite nyfiken blir man ju på vart din röst går, om det är till borgerliga partierna eller sverigedemokraterna...
                  Men i dagens samhälle är det ju fult att fråga och folk tenderar att inte svara ärligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                    Synd att de tillhör ett parti som har så mycket dåligt i bagaget och som verkar oförmögna att förstå det bästa för samhället, blinda av att försöka rädda naturen oavsett kostnaden.
                    Och vad är"det bästa för samhället" enligt dig? Utan natur står vi oss ganska slätt i långa loppet.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                      Att de har rötterna i ett halvkommunistiskt parti ( inget fel på kommunism överlag, bara att implementeringen i de länder där det funnits varit bristfällig ) .
                      Ungefär som att skriva det är inget fel på IS bara på deras implementering
                      "HalvDan var här"

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
                      28 svar
                      2 614 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Xerup, 2024-03-14, 10:04
                      3 svar
                      252 visningar