Det var väl egentligen bara en tidsfråga.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det var väl egentligen bara en tidsfråga..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tror jag ska upplysa knäppgökarna på djurens rätt att även grönsaker har känslor

Kommentera

Jag tror man ska passa sig lite för att göra sig lustig över sånt här. Rätt var det är sitter fel person och tar beslut och då är det slut med fisket. Framhäv istället hur duktiga vi är på att ta hand om fisken som släpps tillbaks. Och, än är det många som inte förstår att fisken ska vara UNDER vattnet och inte på durken för att påverkas så lite som möjligt.

Jag riktar mitt fiske efter stora individer som lever avskilt från de mindre. Krokar mycket färre småfiskar som jag ändå inte vill ha och får bättre resultat. Sen är jag EXTREMT noga med att fisken ska vara i vattnet/håven/hålet under ALL tid den inte aktivt mäts, vägs eller fotas. Och självklart får den gå tillbaks i håven mellan stegen.

Nu gick jag kanske händelserna i förväg, men att bli bättre på c&r är enda vägen till ett bibehållet fiske och allmän acceptans från dem som inte kan.

Kommentera

Det kommer aldrig gå å göra så inget lider av våra handlingar, hur mycke man än vill försöka inbilla sig de.
        Så fort du går utanför ytterdörren så stör du fåglar å andra små"djur", ska vi gräva ner oss å tacka dessa "djurbeskyddare" för deras smarta lösning på de minsta problemet vi har på jorden?

Försök få fred på jorden istället gandalfklubben.
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
          Jag tror man ska passa sig lite för att göra sig lustig över sånt här. Rätt var det är sitter fel person och tar beslut och då är det slut med fisket. Framhäv istället hur duktiga vi är på att ta hand om fisken som släpps tillbaks. Och, än är det många som inte förstår att fisken ska vara UNDER vattnet och inte på durken för att påverkas så lite som möjligt.

Jag riktar mitt fiske efter stora individer som lever avskilt från de mindre. Krokar mycket färre småfiskar som jag ändå inte vill ha och får bättre resultat. Sen är jag EXTREMT noga med att fisken ska vara i vattnet/håven/hålet under ALL tid den inte aktivt mäts, vägs eller fotas. Och självklart får den gå tillbaks i håven mellan stegen.

Nu gick jag kanske händelserna i förväg, men att bli bättre på c&r är enda vägen till ett bibehållet fiske och allmän acceptans från dem som inte kan.
          Håller med att det är en vettig linje, framhålla det positiva som vi sportfiskare gör, ligga i framkant/förebygga .. påverkan till mer hållbart yrkesfiske och sportfiske, vatten och naturvård etc.. och att tex c&r rätt bedrivet funkar..

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
            Håller med att det är en vettig linje, framhålla det positiva som vi sportfiskare gör, ligga i framkant/förebygga .. påverkan till mer hållbart yrkesfiske och sportfiske, vatten och naturvård etc.. och att tex c&r rätt bedrivet funkar..
            Ja för allmänheten och den grå massan i övrigt så funkar den modellen..
            Men tror någon på fullaste allvar att dom köper att vi fångar fisken enbart för vårt eget höga nöjes skull och är nöjd med det, jag tror snarare tvärt om, att vi fångar den enbart för vårt nöjes skull utan att ens använda den till mat är nog tyvärr en ännu större synd i deras ögon.. (om det nu är möjligt) Och glöm allt logiskt tänkande, dom värsta är extremextremister och ser inte någon logik i något annat än deras egna tankar...
            Team Fanny Farm

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Fanny Farm Visa inlägg
              Ja för allmänheten och den grå massan i övrigt så funkar den modellen..
              Men tror någon på fullaste allvar att dom köper att vi fångar fisken enbart för vårt eget höga nöjes skull och är nöjd med det, jag tror snarare tvärt om, att vi fångar den enbart för vårt nöjes skull utan att ens använda den till mat är nog tyvärr en ännu större synd i deras ögon.. (om det nu är möjligt) Och glöm allt logiskt tänkande, dom värsta är extremextremister och ser inte någon logik i något annat än deras egna tankar...
              Nä, de köper inte det jag har inga sådana illusioner.. men det viktigaste är att opinionen och våra valda politiker köper det och att det inte blir några lagar mot oss tvärtom ska vi har mycket mer att säga till om.

Tänkte på en sak är det inte bättre att leda in djurens rätt på annat spår ? (iofs menar nog de flesta väl på sitt sätt) Bättre ägna sig åt ofriheten för fiskarna att inte kunna vandra fritt= alltså mer omlöp förbi vandringshinder är bättre än att släppa ut minkar i naturen. ;-)
              Senast ändrad av Hemi; 2015-05-21, 18:02.

Kommentera

Det finns all anledning att ta stollarna på allvar först kommer de att försöka förbjuda jakt och sen sportfiske ,inte på en gång men med många små steg . Partiet de röstar på sitter i regeringen och har oproposjonellt stort inflytande i hela sammhället.
                "HalvDan var här"

Kommentera

Helt klart måste man ta dom på allvar.
                  Dom är egentligen inte så många, men trots det lyckas dom alltid få ett oproportionerligt genomslag i diverse media, dels pga att man skriker högt, dels för att media i stora delar består av "samma" sympatisörer som dock inte hunnit lika långt i utvecklingen än, sen är man också i den ställningen att man behöver inte komma med några motdrag, då man inte har något att falla tillbaka på.. ;-)
                  Team Fanny Farm

Kommentera

Det här är vad vi har att förhålla oss till de närmaste 3,5 åren. Sverige styrs av miljömupparna (med 7% av rösterna vars ledare målar båten med giftig färg och tankar grön skattesubventionerad diesel till sin husbåt och kollegan som inte orkar ta sig mellan Arlanda och Bromma utan låter flyget köra i stället), Lövén (som själv anlitar byggjobbare utan kollektivavtal och sk*ter i snudd på alla vallöften) och vänsternissarna som för inte så många år sedan hyllade Stalin och dumförklarade allt och alla som tyckte att vi öht behövde ett försvar.

Vi lever i en demokrati och får det vi röstar på så vad klagar vi på?

Kommentera

Ursprungligen postat av Fonzie Visa inlägg
                      Det här är vad vi har att förhålla oss till de närmaste 3,5 åren. Sverige styrs av miljömupparna (med 7% av rösterna vars ledare målar båten med giftig färg och tankar grön skattesubventionerad diesel till sin husbåt och kollegan som inte orkar ta sig mellan Arlanda och Bromma utan låter flyget köra i stället), Lövén (som själv anlitar byggjobbare utan kollektivavtal och sk*ter i snudd på alla vallöften) och vänsternissarna som för inte så många år sedan hyllade Stalin och dumförklarade allt och alla som tyckte att vi öht behövde ett försvar.

Vi lever i en demokrati och får det vi röstar på så vad klagar vi på?
                      Fast det var väl väldigt få som röstade på MP? Trots det är det dem som är Sveriges andra mest bestämmande parti... De hörs ju desto mer än S dessutom.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
                      28 svar
                      2 613 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Xerup, 2024-03-14, 10:04
                      3 svar
                      249 visningar