New York:s uttjänta tunnelbanevagnar blir artificiellt rev .
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
New York:s uttjänta tunnelbanevagnar blir artificiellt rev
Collapse
X
-
Bra skit (!) det där att skapa nya rev som ger mera fisk i haven! Så borde göras (mer?) även i Sverige, å då menar jag inte bara en liten, lokal risvase åt abborren utan åt alla fiskarter - just de här reven borde vara extra lätta att spåra kan man tycka...
Nästan så att man blir sugen på att droppa lite uttjänta, sanerade plåtbåtar på säkert djup här och var i Mälaren, tänk en undervattensgrynna eller två som bara du känner till... (ja tills side-imagingsökarna har hittat dem iaf...)Senast ändrad av anteman; 2015-01-21, 18:22.
Kommentera
-
Vet inte om jag gillar iden, visst det hälper massa fiskar att ha ett säkert hem att bli stora så vi kan fiska dem men vi behöver ändå spara på våra naturresurser. Mycket av det där går att återvinna då det är en hel del metal. Visst kan man slänga in några stycken, men sådär många var överdrivet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggVet inte om jag gillar iden, visst det hälper massa fiskar att ha ett säkert hem att bli stora så vi kan fiska dem men vi behöver ändå spara på våra naturresurser. Mycket av det där går att återvinna då det är en hel del metal. Visst kan man slänga in några stycken, men sådär många var överdrivet.
Jag tror säkert att USA återvinner om än i relativt sett mindre skala än här men om en del av det sanerade skrotet hamnar i havet istället för på sopberget så är det en vinst. Återvinning är alltså idag inte ett realistiskt eller i vart fall reellt alternativ, utan sopberget är det enda just nu.
Järnet i båten rostar sakta ned och återbördas på så sätt jorden. Under den tiden har skrotet/revet i många år ökat den totala mängden fisk i havet, i alla led i näringskedjan. Rev blir barnkammare som både ökar fiskproduktionen och samlar fisken till koncentrerade lokaler att fiska vid.
Vi kan säkert lära USA en hel del när det gäller återvinning men när det gäller fiskevård och skydd av fiskevatten till fromma för såväl kommersiellt fiske som sportfiske, så har vi mycket att lära av dem!Senast ändrad av anteman; 2015-01-21, 21:45.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggMen i Stockholm däremot använder man sig tydligen av outtjänta kundvagnar i stället, med tanke på hur det ser ut under vattnet ibland.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggMenar du att han efter att ha kommit hem till slottet från NK, skulle ha slängt kundvagnen i sjön från Skeppsbron ?
Skeppet byggdes efter hans död, och kundvagnarna trollade man Brugd med.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Utan offer, ingen seger Visa inläggVasaskeppet åsyftas antar jag.
Skeppet byggdes efter hans död, och kundvagnarna trollade man Brugd med.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
|
28 svar
2 623 visningar
12 gillar
|
Senaste inlägg
![]()