Fråga kring fiskekort - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga kring fiskekort

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fråga kring fiskekort

Om man hittar en tjärn som inte står med på fiskekortet, och det är INTE en put-and-take sjö eller tjärn som kräver separat fiskekort, utan en liten tjärn ute i skogen. Inga skyltar om "fiskeförbjudet" finns i närheten. Och jag har ett fiskekort för det aktuella området. Vad gäller då?

Min gissning är att det måste vara sjukt svårt att ha med ALLA småsjöar och tjärnar i ett fiskeområde. Men är det då fritt fram att fiska i så fall? Eller vad gäller?

Står det inget på kortet att alla sjöar inom ett exempelvis inritat område på en karta ingår i kortet så har du ingen fiskerätt där. Finns inga angivelser att fisket är fritt (vissa kommuner har på sin hemsida uppgifter om vilka sjöar i kommunen som har fritt fiske)så spelar det ingen roll hur liten tjärnen är eller hur långt in i skogen den ligger. Vill du vara på den säkra sidan så måste du ha tillstånd att fiska i det aktuella vattnet

Kommentera

Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
      Om man hittar en tjärn som inte står med på fiskekortet, och det är INTE en put-and-take sjö eller tjärn som kräver separat fiskekort, utan en liten tjärn ute i skogen. Inga skyltar om "fiskeförbjudet" finns i närheten. Och jag har ett fiskekort för det aktuella området. Vad gäller då?

Min gissning är att det måste vara sjukt svårt att ha med ALLA småsjöar och tjärnar i ett fiskeområde. Men är det då fritt fram att fiska i så fall? Eller vad gäller?
      Hej Sverker;

Det bästa du kan göra är att ta kontakt med markägaren för att få svar om du får fiska i den lilla tjärnen i skogen...

Old Firehand

Kommentera

Gjorde det enkelt för mig och ringde till ledamot i styrelsen för fiskevårdsområdet.
        Det var lite som jag misstänkte. De har inte alla tjärnar och sjöar upptagna på kortet för det är sjukt svårt att lista alla. Så ,är det inom området och inget annat anges, alltså att det är privat mark eller put-and-take så är det fritt fram. Så nu vet jag det i alla fall

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
        28 svar
        2 624 visningar
        12 gillar
        Senaste inlägg .art
        av .art

Startad av Xerup, 2024-03-14, 10:04
        3 svar
        255 visningar