Vad bra! Då kan vi börja slösa med olja och kol igen då...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rekord mycket havs is.
Collapse
X
-
Fast samtidigt så har 2014 varit det år med högst medeltemperatur i Sverige sedan mätningar startade vid 1800-talets mitt, och trenden gäller för mer eller mindre hela planeten, inte bara Sverige. (enligt aktuellt eller rapport häromdan). Om jag minns rätt så förklarade de den ökande isen vid polerna med det tunna ozonskiktet vid polerna. Minns inte exakt hur det hängde ihop.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Träben Visa inläggFast samtidigt så har 2014 varit det år med högst medeltemperatur i Sverige sedan mätningar startade vid 1800-talets mitt, och trenden gäller för mer eller mindre hela planeten, inte bara Sverige. (enligt aktuellt eller rapport häromdan). Om jag minns rätt så förklarade de den ökande isen vid polerna med det tunna ozonskiktet vid polerna. Minns inte exakt hur det hängde ihop.
Men det innebär ju naturligtvis inte att vi kan fortsätta att förstöra miljön och att alla måste göra allt vi kan (och lite till) för att förändra vårt beteende och vår konsumtion av gemensamma resurser. Men kanske inte tro på allt man hör och läser, tyvärr är det politiska och ekonomiska ambitioner påhejade av media som styr det mesta inom denna genren...
Kommentera
-
Jodå det finns förstå sig påare på den gröna sidan som anser att den ökade isutbredningen beror på den globala uppvärmningen , jag skojar inte.
Vi har precis innan fått höra av samma personer att om vi inte slutar åka bil och äta kött så kommer isarna smälta och havet stiga flera meter ."HalvDan var här"
Kommentera
-
Ursprungligen postat av RK99 Visa inläggJodå det finns förstå sig påare på den gröna sidan som anser att den ökade isutbredningen beror på den globala uppvärmningen , jag skojar inte.
Vi har precis innan fått höra av samma personer att om vi inte slutar åka bil och äta kött så kommer isarna smälta och havet stiga flera meter .
Kommentera
-
Ursprungligen postat av stefan1 Visa inläggJösses... Ännu en förnekare..
Förnekar du att isarna just nu växer och är rekordstora ?"HalvDan var här"
Kommentera
-
Jag är övertygad om att människopåverkad klimatförändring existerar. Mycket talar för det, om man ska tro ens något av det man läst de senaste decenniet. Då dyker det alltid upp de som påstår motsatsen, bara för att forskningen inte enkelt kan visa på en orsak, saken är alltför komplex för att det ska kunna göras. De som hävdar att alla klimatförändringar är naturliga brukar ofta också tycka att allt är bra som det är. Inget behöver göras för att sänka vår konsumtion av någonting alls, t ex fossila bränslen eller annat och ffa får det inte kosta något varken ekonomiskt eller beteendemässigt. Om något ändå borde göras enligt dessa förnekare så inte är det en omläggning till ökat bruk av icke fossil energiproduktion, inte ekonomiska styrmedel som behövs, ingen skatteväxling eller annat i den riktningen utan helst en länk till en tveksam konservativ, amerikansk hemsida som försöker förlöjliga dem som menar att klimatförändringar bör tas på allvar.
Kommentera
-
K.B
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggJag är övertygad om att människopåverkad klimatförändring existerar. Mycket talar för det, om man ska tro ens något av det man läst de senaste decenniet. Då dyker det alltid upp de som påstår motsatsen, bara för att forskningen inte enkelt kan visa på en orsak, saken är alltför komplex för att det ska kunna göras. De som hävdar att alla klimatförändringar är naturliga brukar ofta också tycka att allt är bra som det är. Inget behöver göras för att sänka vår konsumtion av någonting alls, t ex fossila bränslen eller annat och ffa får det inte kosta något varken ekonomiskt eller beteendemässigt. Om något ändå borde göras enligt dessa förnekare så inte är det en omläggning till ökat bruk av icke fossil energiproduktion, inte ekonomiska styrmedel som behövs, ingen skatteväxling eller annat i den riktningen utan helst en länk till en tveksam konservativ, amerikansk hemsida som försöker förlöjliga dem som menar att klimatförändringar bör tas på allvar.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
|
28 svar
2 614 visningar
12 gillar
|
Senaste inlägg
av .art