Känns som det är läge att dom sätter regler för hur man ska återsätta fisk istället för och bonka.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Protest mot nya regler i Saxån
Collapse
X
-
Tycker detta med underskrifter är ganska intressanta. Man ser att det är hur många som helst som varit och kikat på tråden men underskrifterna ökar inte på listan.
Hur svårt är det att skriva på sitt namn elektroniskt för en god sak, eller är det att folk skiter i det helt enkelt för "det händer inte på min bakgård". Många fiske fanatiker här inne men inte ens i närheten lika många som bryr sig om fiskevatten som inte ligger nära dom själva. La upp en tråd om gruvorna i norr som skulle bokstavligen förstöra en stor del av vildmarken i kiruna, båda jakt och fiske marker var hotade. trådens besökar antal gick upp men inte underskrifterna
Kommer förmodligen aldrig att fiska i denna å men tycker att man kan slänga dit sitt namn för att hjälpa dom som fiskar där.FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
fisk som är fredad enligt konvention eller förordning återutsättes om möjligt utan att lyftas från vattnet. Övrig fisk får ej återutsättas efter fångst Alltså det är ju helt orimligt tänk. Hur kan man få igenom sådana regler? Har haft säsongskort där och gjort i många år som någon här skrev, åkt ner en timme eller två bara för att ha det gott en stund. Nu ska jag inom macken först!!!! Jag hade kunnat betala ett högre pris för säsongskortet men det här är ju sjukt. Nu fick han igenom sina ideer till sist............ SUCK
Kommentera
-
Är väl aldrig fel att ha alla fakta innan, man tar ställning till något. Hade varit bra att veta orsaken till prisökningen. Går pengarna tillbaka till vattnet och skötseln av det, så tycker jag väl det är helt okej. När det gäller bonkarreglerna, så är det sorgligt nog inte helt ovanligt med sådana regler i vatten som hyser ädlare arter. Brukar väl gå under benämningen "fiskevårdande åtgärder" (http://www.jsf-fiske.net/ulfstorpa-sjon/) av någon märklig anledning. Fast är väl inga problem att tappa i all fisk man landat
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JohanP Visa inläggNi får helt enkelt tappa i de fiskar ni fångar. Svårt att bli bestraffad om man klantar till det och råkar sätta tillbaka en fisk.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
|
28 svar
2 611 visningar
12 gillar
|
Senaste inlägg
av .art