Tjena fishylovers.
Jag har en plastsvärfarsa som även han är mycket intresserad av fiske.
För några dagar sedan diskuterade vi att jag skulle komma upp till hans landställe och fiska.
det ligger en bit norröver med en skitstor insjö.
jag vill ju bara fiska gädda, är helt såld på den firren, och utövar c&r så gott jag kan.
Plastsvärfarsan säger då att han hatar när han får gädda, att det bara är en bifisk som tyvärr ibland måste hugga.
så fort han får en gädda så slänger han upp den i skogen.
när jag frågar varför så säger han att den förstör hans fiskevatten med att utrota andra arter.
det är ju pga av sådana som han vi har så dåligt fiskevatten ju, gubbar av gamla skolan som trodde gäddan fanns i oändligt antal.
nu är ju jag ingen biolog och grejjer, men vad säger jag till honom om saken?
Jag har en plastsvärfarsa som även han är mycket intresserad av fiske.
För några dagar sedan diskuterade vi att jag skulle komma upp till hans landställe och fiska.
det ligger en bit norröver med en skitstor insjö.
jag vill ju bara fiska gädda, är helt såld på den firren, och utövar c&r så gott jag kan.
Plastsvärfarsan säger då att han hatar när han får gädda, att det bara är en bifisk som tyvärr ibland måste hugga.
så fort han får en gädda så slänger han upp den i skogen.
när jag frågar varför så säger han att den förstör hans fiskevatten med att utrota andra arter.
det är ju pga av sådana som han vi har så dåligt fiskevatten ju, gubbar av gamla skolan som trodde gäddan fanns i oändligt antal.
nu är ju jag ingen biolog och grejjer, men vad säger jag till honom om saken?
Kommentera