Den här dokumentären bör alla svenskar lyssna på...känsliga personer varnas - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den här dokumentären bör alla svenskar lyssna på...känsliga personer varnas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Den här dokumentären bör alla svenskar lyssna på...känsliga personer varnas

Lyssna och begrunda.....se till att så många som möjligt får kännedom

Det är återigen skrämmande vilken flathet politikerna uppvisar......
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Bra dokumentär det där.
    Har varit uppe förut, men värd att få ut till några till!

Det bisarra i det hela är att man gick ut med att sillen plötsligt blivit dioxinfri strax innan jul.
    Vi blir ju så jävla lurade av de där mutade, tjocka och egoistiska politikerna...

Ne...
    När ordet demokrati slutar vara en täckmantel för de befintliga partierna börjar jag rösta igen...
    Tills dess skiter jag i allt =)

Och att ingen med mer makt än mig gör något åt vår helt sjukt nonchalanta tomte till miljöminister är för mig ett mysterium och bevis för att regeringen väger pengarna tyngre än folkets välbefinnande.

Men, sätter man sin fot utanför tullarna tre gånger om året och då för att sätta sig på ett flygplan till Brüssel är det nog lätt att tappa uppfattningen om att vi faktiskt bor mitt i naturen och inte tvärt om.
    Senast ändrad av Totte; 2013-01-15, 12:31.

Kommentera

Det värsta är ju att det inte ens räcker med att det t.o.m ur ett ekonomiskt perspektiv vore rätt att fatta andra beslut....

Dokumentären visar ju att en folkvald moderat möjafiskare, ivrigt påhejad av surströmmingssällskapet kan kila runt i maktens korridorer och dupera okunniga politiker att fatta rent ut sagt korkade beslut

När det gäller svinbonden så måste jag säga att han gör ett riktigt bra jobb när det gäller att gräva sin egen grav.....varenda gång karln öppnar munnen väller grodorna ur munnen på honom...det tråkiga att det tar sån tid.....han drar ju ett löjes skimmer inte bara över sig själv utan hela Sverige när han valsar runt i EU.....dessvärre också till ett högt pris om man förstår dioxinets konsekvenser och hur lite kända dessa är...

Trots min borgerliga grundsyn så kommer jag delvis tack vare herr E att rösta på miljöpartiet i nästa val.....
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
        Vi blir ju så jävla lurade av de där mutade, tjocka och egoistiska politikerna...
        Föredrar du korrupta, magra och egennyttiga politiker? Eller hatar du bara individer med högt BMI?

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
          Trots min borgerliga grundsyn så kommer jag delvis tack vare herr E att rösta på miljöpartiet i nästa val.....
          Great minds think alike... Själv hade jag just bestämt mig för att inte rösta på något alliansparti om herr E står kvar på någon lista när den tiden kommer. Om och i så fall vad jag ska rösta på är jag inte klar över.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Föredrar du korrupta, magra och egennyttiga politiker? Eller hatar du bara individer med högt BMI?
            Hehe...
            Ne, såklart inte...
            Däremot mår ingen bra av ett högt bmi ;-)

Men jag hyser ett svagt förakt inför världens lätta syn på vårt överkonsumerande samt oförmögenhet att förändra åt annat håll än åt MER konsumption.

Sen är det tråkigt att se hur den uppenbara korruption som pågår faller mellan stolarna och att ekonomisk vinning verkar vara det enda argumentet som går att använda idag.

Vi kan rita upp ett exempel...
            Låt säga att vi i ett slutet system har drygt 1000 könsmogna individer som årligen producerar 100 nya individer som klarar sig till könsmogen ålder. Att då låta yrkeskåren fiska upp 200 könsmogna individer per år är, för mig, ett solklart bevis på att det finns en personlig vinning för beslutstagaren att ta det beslutet. Alternativt är beslutstagaren förståndshandikappad.

Ne, politiker ska väl vara de vassaste i sverige på vad de gör?! Jag förstår såklart att det inte är en lätt uppgift att ta hand om 9 000 000 vilsna svenskar, men vissa beslut och förslag känns som att de kommer från en tredjeklassare...
            Senast ändrad av Totte; 2013-01-15, 15:01.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
            28 svar
            2 613 visningar
            12 gillar
            Senaste inlägg .art
            av .art

Startad av Xerup, 2024-03-14, 10:04
            3 svar
            249 visningar