Men jag håller med många om att det är för mycket säl, det borde skjutas mer. Har faktiskt bekanta som är yrkesfiskare, dom kan inte lägga ut ett redskap utan att sälen dyker upp. Dom lär sig känna igen ljudet på yrkesbåtarna. Förstör redskap och äter upp fångsten. Jag lider faktiskt med dom. Men samtidigt tror jag att det är yrkesfisket som till stor del föder sälen med lättillgänglig föda som fångad fisk i garn och krok, skadad och död dumpad fisk mm.
Men att vi redan saboterat havet borde ju inte sälen få betala för, men tyvärr blir det nog det som måste bli resultatet. Frågan är ju med fisk som med mycket annat. Vem ska ha rätten att skövla dom sista spillrorna av vad naturen har att ge oss. Vi eller rovdjuren, för i slutändan är det vad allt handlar om, oavsett om det är varg, lo, säl eller något annat rovdjur vi pratar om.
Men att vi redan saboterat havet borde ju inte sälen få betala för, men tyvärr blir det nog det som måste bli resultatet. Frågan är ju med fisk som med mycket annat. Vem ska ha rätten att skövla dom sista spillrorna av vad naturen har att ge oss. Vi eller rovdjuren, för i slutändan är det vad allt handlar om, oavsett om det är varg, lo, säl eller något annat rovdjur vi pratar om.
Kommentera