Uppdrag granskning - Svenska laxpolitiken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdrag granskning - Svenska laxpolitiken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag har i alla fall skrivit till eskil vad jag tycker och använde länken ovanför här!!
    Tycker nog att vi kunde vara fler som faktiskt står för våra åsikter!

Kom igen nu!

mvh wolfie
    Hellre en tappad fisk än en dag på land
    mvh wolfie

Kommentera

Ursprungligen postat av wolfman Visa inlägg
      jag har i alla fall skrivit till eskil vad jag tycker och använde länken ovanför här!!

Kom igen nu!

mvh wolfie
      Done!!

Kommentera

Kom igen nu!

mvh wolfie
        Gjort!
        There is no luck in fishing! - Mike Iaconelli

Kommentera

Bra grabbar!!!
          Hellre en tappad fisk än en dag på land
          mvh wolfie

Kommentera

Nu tror jag väl inte att man förändrar världen (eller Sverige) igenom att skriva en liten rad på någons facebook, som han förmodligen inte ens läser. Om folk vill stå för sina åsikter så spotta i nävarna och gör nått på riktigt!!

Kom igen nu!

mvh wolfie

Kommentera

Krävs rejäla kraftag för en förbättring. Om politikerna skulle fatta vilka summmor pengar det finns att hämna i sportfisket skulle det nog bli fart på dom. Som exemplet i florida, yrkesfiskarna 3 mille och sportfiskarna 10 mille, vilket blir hållbart i längden ? Total fiske förbud, visst de kommer skada yrkesfiskarna men då kan de bedriva sportfiske och håva in större summor pengar av folk som bara vill fånga drömfisken

Blir bara så trött av att se så inkompetenta människor i så viktiga positioner som den där bulldoggen som inte fatta ett skit av vad forskarna försöker säga
              FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
              SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Freedee Visa inlägg
                Nu tror jag väl inte att man förändrar världen (eller Sverige) igenom att skriva en liten rad på någons facebook, som han förmodligen inte ens läser. Om folk vill stå för sina åsikter så spotta i nävarna och gör nått på riktigt!!
                Där tror jag att du kan ha fel. De sociala medierna har i dagens samhälle en oerhört stor slagkraft, och även om detta kanske inte ändrar detta över en natt (och det tror jag inte heller) så visar det att många människor bryr sig om detta och att det är viktigt och då kanske det kommer högre upp på agendan. Jag tror att han faktiskt läser detta och det borde han göra, finns det då ingen som skriver tror han ju inte att någon bryr sig.

Eller vad tycker du att man ska göra? På riktigt alltså

Kommentera

Ursprungligen postat av kallecarlen Visa inlägg
                  Där tror jag att du kan ha fel. De sociala medierna har i dagens samhälle en oerhört stor slagkraft, och även om detta kanske inte ändrar detta över en natt (och det tror jag inte heller) så visar det att många människor bryr sig om detta och att det är viktigt och då kanske det kommer högre upp på agendan. Jag tror att han faktiskt läser detta och det borde han göra, finns det då ingen som skriver tror han ju inte att någon bryr sig.

Eller vad tycker du att man ska göra? På riktigt alltså
                  Ja du, vad gjorde man innan 1995?! Ingenting?! Klart att det går att skriva vad man tycker och tänker, och det är klart att det ger en ring eller två på vattnet. Men ska man stå för det man verkligen vill så måste man väl engagera sig, Irl som ni säger :P Jag tar förgivet att ni är medlem i Älvräddarna?! Kanske också i era lokala föreningar?! Greppar en spade eller grävskopa och hjälper till med återställning av alla våra timmerflottnings rensade åar och älvar, pushar på för fisktrappor osv.. Eller ska vi alla sitta hemma och hoppas att Eskil gör det...

Kommentera

Ursprungligen postat av Freedee Visa inlägg
                    Ja du, vad gjorde man innan 1995?! Ingenting?! Klart att det går att skriva vad man tycker och tänker, och det är klart att det ger en ring eller två på vattnet. Men ska man stå för det man verkligen vill så måste man väl engagera sig, Irl som ni säger :P Jag tar förgivet att ni är medlem i Älvräddarna?! Kanske också i era lokala föreningar?! Greppar en spade eller grävskopa och hjälper till med återställning av alla våra timmerflottnings rensade åar och älvar, pushar på för fisktrappor osv.. Eller ska vi alla sitta hemma och hoppas att Eskil gör det...
                    Jag håller med dig till hundra procent, vad jag bara försökte få uttryck för är att jag inte tror att det är helt onödigt att skriva på t.ex. facebook. Jag är inte alls insatt i men programmet fick upp mina ögon och tycker att detta sköts helt bedrövligt av våra politiker. Det är bara att hoppas att det blir fler personer som får upp ögonen för detta problem och att det på riksdagsnivå görs något åt saken. Så som han formulerar sig i programmet är ju bara löjligt.

Kommentera

Nä det är inte helt onödigt, men jag kan tycka att det finns många, många andra sätt som är 100 gånger bättre än att sitta på fejjan trycka tumme upp och tumme ner, det händer liksom inte så mkt då! Men nu då när du fått upp ögonen, kommer du att göra nått eller luta dig tillbaka i din datorstol och vara nöjd med din insats på facebook ?! Det är ju som det som skiljer riktigt från låtsats kan jag tycka!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
                      28 svar
                      2 613 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Xerup, 2024-03-14, 10:04
                      3 svar
                      249 visningar