stoppa gruvorna i kiruna ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

stoppa gruvorna i kiruna !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• stoppa gruvorna i kiruna !

Nu vill de utvidga gruvorna i kiruna, detta skulle förstöra ett av sveriges finaste fiske efter harr, skriv ert namn i namn insamlingen på länken nedan där står mer info om det hela.

Finns även tråd i Edge forumet med fler länkar och info
    http://www.edgeflyfishing.com/ipb/to...lix-aelvdalar/
    Senast ändrad av mojoman; 2012-06-01, 13:53.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

tycker det är lite svalt intresse för att stoppa det hela, verkar som många vart inne o kikat här men hur många har skrivit på namn insamlingen ? knappt ökat med 100st sen denna tråd startades.

Är det så att folk inte orkar eller inte bryr sig. Har aldrig varit där själv o flugfiskat men blivit erbjuden att följa med varje år med min moster o hennes gobbe. Man kanske får passa på o åka dit nästa år om det inte är försent.

Många kanske tänker att det är så långt bort inget som rör mig, men saken är att får de igenom sin vilja där kommer fler följa efter, vem vet kanske nästa gruva, skogsmark, åker osv. ligger i dina favvorit fiskevatten, kommer du skriva på namn insamlingen då ?
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Anledningen varför många bara läser genom detta är för att det nu är namninsamlingar till höger och vänster.

Tycker själv det är bedrövligt att vatten i mina trakter förstörs. Men tyvärr så känns dessa insamlingar rätt uddlösa :/

Edit: har för övrigt skrivit under.
      Senast ändrad av Gimlan; 2012-06-05, 10:38.
      Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Har skrivit under!
        Tyvärr så är det sådana stora pengar som det handlar om i sådana här ärenden så en namninsamling betyder tyvärr nästan lika med noll.
        Om du kan påvisa att det leder till en stor förödelse för växt och djurliv så har du något att komma med.
        Kan du påvisa att det finns en ekonomisk vinning i att bevara området orört ur statlig synvinkel och för regionen så har du även där något att trycka på med osv osv osv osv
        Det är tur att det finns en sådan eldsjäl som Gunnar Westrin som står upp och opponerar sig och vet vilka knappar man kan trycka på för att det skall hända saker.

Lycka till!
        I näst kast så .....

Kommentera

money talks, och så blir det nog även här då det är på tok för stora värden inblandade.
          -dock så är det massivt motstånd här i kiruna så det är mer livat lokalt än vad som syns i namninsamlingarna.

Kommentera

Påskrivet!

Kommentera

Även om det är pengarna som styr det hela kan vi som är småfolket dra vårat barr till stacken och visa att det är inte OK och göra på detta sätt. Visst gruvorna tjänar miljoner på miljoner men efter 25 år finns inget kvar där uppe, gruvan tom, miljön förstörd och fisket borta kanske tom jakten. Hur många år kommer de ta innan naturen återhämtat sig

Kommentera

Påskrivet... Hoppas det hjälper.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Rospigg, 2023-08-28, 16:34
                28 svar
                2 613 visningar
                12 gillar
                Senaste inlägg .art
                av .art

Startad av Xerup, 2024-03-14, 10:04
                3 svar
                249 visningar