Anmälningslist flugfisketävling för nybörjare 2012 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Anmälningslist flugfisketävling för nybörjare 2012

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Anmälningslist flugfisketävling för nybörjare 2012

Här kan ni anmäla ert intresse för flugfiske tävlingen för nybörjare 2012.
    Skriv gärna en liten prestentation var ni bor, ålder hur länge ni har fiskat.

Bidrag i tävlingen postar ni i denna tråd http://www.fiskesnack.com/forum/show...011#post728011

Frågor om tävlingen postas i http://www.fiskesnack.com/forum/show...ch-kommentarer

Kopierar in Jocks regler från föregående tråd.
    Bara anmälningar här, inget spammande, det kommer att plockas bort, anmälda tävlande kommer under resans gång att hamna i detta, det första inlägget.
    Regler kan komma att ändras för att förtydliga eller underlätta för dom tävlande, dom kommer dock att finnas i detta första inlägg, det är upp till varje tävlande att att följa regeländringar, läs regler innan du anmäler tävlingsbidrag.
    Anser vi att antalet tävlande är för få så avgör Jock Och Guideline om tävlingen ska fortgå.
    Att fuska är inte roligt, detta drabbar endast dom har anmält ärliga fångster.

Det var litet si och så med att skicka in vettiga fångst uppgifter förra året. Så i år, kommer jag att sten hårt kräva följande för att fångsten ska räknas:

1. Tydligt hel foto på fisken. Och i vilket vatten den togs?

2. Tydligt foto på våg skalan. Man kan ta ett foto på litet avstånd och sedan använda crop verktyget i ett bildbehandlings program för att zooma in skalan på vågen digitalt. Man kan även använda Macro inställningen på en digital kamera och krypa nära vågen.

3. På fisk fångade i P&T vatten vill jag ha ett foto på fisken med mått band där man tydligt ser skalan.

4. När det gäller vild fisk som ska åter utsättas. Så behövs ingen mått uppgift. Vi vill ju stressa den fisken så litet som möjligt.

5. Inga fiskar tagna i Put and take vatten med ovanligt hög medel vikt .... Typ så kallade "broiler vatten" som t.ex. Trollemölla eller Bondemölla kommer att gillas.

6. Inget krav. Men det vore trevligt att veta på vilken fluga den togs? Och litet om själva fångst stunden.

lycka till.
    Mvh Jock Scott och Guideline

Deltagare i 2012års flugfiskenybörjartävling är följande, hoppas på fler.

Emil Malmgren, Gävle
    David Linderborg, Västkusten
    Philip Ottosson, Djurås
    Nils Gustafsson, Boxholm
    Mikael Olsson, Hudiksvall
    Haydar Ali, Stockholm
    Jesper Karlsson, Nynäshamn
    Per Lennartsson,Växjö
    Tobias Flyren, Åstorp
    Emil Eriksson, Sorsele
    Andreas Nordstedt, Kävlinge
    Daniel Hagström, Malmö
    Tony Gahlin, Borås
    Joel Johansson, falun
    Christoffer Holmquist, Örebro
    Magnus Hjelmgren, Jönköping
    Andreas Kero, Norrbotten
    Jakob Thörn, Lindesnäs
    Mikael S, Stockholm
    William Kernchen, Öland
    August Häger, Stockholm
    Daniel Gäfvert, Göteborg
    Damir ?, Linköping
    Felix Sjövik, Umeå
    Patrik Thorell, Svängsta
    Anderz Blückert, Eskilstuna

Prisbord.

Rookie of the year.
    En Handgjord kniv av Andreas Kero/Alle_K

Övriga priser är,
    Pinewoodskjorta skänkt av GoNature.
    Vattentäta flugaskar av Karki
    En bok om sländor av Jock Scott/Göran A
    En ask egengjorda harr/öringflugar av Jörgen Åkersten/Guideline
    Flugrulle med WF5 lina av Diedose
    Aluminium flugask med clips och en Vision lina WF6 av Uffes fiske och flugor.

Följande klasser kan man tävla, man måste inte heller välja en utan man får delta i alla om man vill.
    Gädda.
    Harr.
    Havsöring, kust fångad.
    Vild, stationär Öring.
    P&T Öring.
    Regnbåge.

Skitfiske men lycka till i tävlingen.
    Senast ändrad av Guideline; 2012-06-13, 21:58.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Emil Malmgren, 23 år.

Bor i Gävle, fiskar dock mest i Hälsingland med omnejd. Har fiskat med farsan så länge jag kan minnas, men det är på de senaste åren man gått in för det ordentligt. Köpte flugspö i höstas, hann ut 2ggr men väntar fortfarande på första fisken.

Hoppas kunna leverera nått tävlingsbidrag från Hans Lidmans vatten..

Mvh!
    sigpic Följ oss gärna även på Facebook!

Kommentera

David Linderborg 26 år.
      Flugfiskat 2 gånger.. (tog mina första kast hösten 2011)
      Bor på västkusten.
      Har fiskat med haspel från och till hela livet. Hade en paus på många år men har kommit igång med fisket på allvar de senaste åren. Ska bli kul att lära mig flugfiska nu. Har nu under hösten och vintern börjat binda mina egna flugor som jag hoppas ska ge framgång
      Senast ändrad av fishing_85; 2012-01-25, 17:35.

Kommentera

Philip Ottosson, 20 år.
        Bor i Djurås i Dalarna, fiskade när jag var liten, men eftersom jag aldrig fick någonting så blev det inte långvarigt. En kväll i somras så följde jag med tjejens pappa ut och fiskade. Efter det är jag helt besatt! jag köpte ett spö på den lokala fiske butiken plus några spinnare. jag har inte fått så mycket fisk men jag tycker det är störtkul! Nu har jag börjat att intressera mig av Flugfiske och har precis köpt ett flugspö. Jag hoppas kunna bidra med någon fin fisk till tävlingen iallafall!

Detta kommer bli kul!

Kommentera

Nils Gustafsson, 17 år

Bor i boxholm, fiskat hela mitt liv började intresseras av fluga för 2 säsonger sen köpte första egna spöt förra året tyvärr har jag bara en lite öring på det men det ska det bli ändring på! kommer satsa stenhårt på fluga iår, kommer inskaffa mig en #8 så jag inte e så uppbunden av lättare fiske som min #5/6 klarar.

Skitfiske på alla deltagare!
          http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"

Kommentera

Mikael Olsson 34 år.
            Bor i Hudiksvall.

Köpte mitt flugspö i oktober så det blev inte många turer men har lyckats krokat några abborrar med dognobblers. längtar dock efter att få drilla en fin regnbåge som tagit på en torrfluga.

Kommentera

Haydar Ali, 26 år,

Uppväxt i Stockholm. Fiskat sedan 10 års ålder efter att morsan skrev in mig på Fiskeskola som arrangerades av Sportfiskarna. Har endast fritidsfiskat sedan dess.

Börjat Flugfiska i fjol. Fick min första och enda fisk (Regnbåge) på torrt, E12.

Skitfiske på er!!
              Senast ändrad av H.Al; 2012-02-05, 14:46.

Kommentera

Jesper Karlsson 18 år

Bor i Nynäshamn, söder om Stockholm. Här har jag fiskat gädda och abborre i skärgården så länge jag kan minnas. Började med flugfisket förra våren och har lyckats ganska bra med detta. Fångat en massa regnbåge i den lokala pölen och fick några fina öringar i Dalarna, varav en jag lyckades vinna förra årets upplaga med. I vår ska jag köpa flugspö till att jaga gädda med här i skärgården. Kommer oxå åka på resa till antingen Gotland för att fiska havsöring eller upp till Norrland för harr och öringfiske. Förhoppningsvis kan jag ha tid och råd med båda.

Skitfiske på er!

Kommentera

Jag lägger in en liten parantes här som jag tror kan intressera er deltagare? Nämligen pris bordet.

Vildmarks butiken Go Nature, har precis som till förra årets tävling skänkt en Pinewood skjorta.

Allas vår vän guideline, har sponsrat med en flug ask innehållande hans eminent bundna Harr flugor.

Karki, här på forumet har bidragit med ett par fina, vattentäta streamer flug askar.

diedose här på forumet har bidragit med en trevlig flug rulle. Till denna rulle kommer även en WF lina i klass 5 samt 30 lb backing 100 meter.

Uffes Fiske och Flugor, har bidragit med en liten aluminium flug ask med clips ( tom) och en Vision lina WF 6.

Alle_K, har bidragit med en av sina fina, hand gjorda knivar + egenhändigt tillverkade slida. Kniven är special gjord för denna tävling. Han har vunnit pris i kniv makar tävlingar. Så det är inga mora knivar vi snackar om här inte! Har sett bilder på en del av hans alster. Mycket snygga!

Kul att se att så många forum medlemmar är med och sponsrar! Hoppas att jag har fått med alla sponsorer? Annars får den jag glömt hojta till.

Jag bidrar med en bok om sländor.

Ja, det är vårt pris bord så långt. Jag tackar alla de generösa sponsorerna så mycket!!! Utan vars vänlighet denna tävling vore omöjlig att hålla.

Finns det fortfarande någon som vill sponsra med ytterligare priser? Så är du / ni varmt välkomna att göra så.

Nu får guideline och jag snacka ihop oss om vilka grejor som ska vara pris i vilken klass?
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-01, 22:43.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Grymt jobbat Jock & Guideline! Hoppas fler hakar på och anmäler sig
                    sigpic Följ oss gärna även på Facebook!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                    11 svar
                    2 100 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Rospigg