Inga problem ackeliba. Öltältet däremot serverar dig bara kaffe/saft
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddfestivalen I Fryken 25:e - 26:e september (nu med sammanslagen c&r och stdklass)
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ackeliba Visa inläggSå bra!
Jaha, då får jag väl medhava hembränt istället då... Man kan ju inte vara nykter på sjön heller
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mikko Visa inläggSkarp . Vore en syn att se 2 överförfriskade 15åringar i den starten
Nejdå men en annan syn vore att se 2st 15-åringar som vinnare, de enda i hela tävlingen som hållit sig nyktra
Kommentera
-
Låter som ett kanonupplägg och det kommer att bli mycket intressant att se resultatet! Jag tycker det är väldigt intressant att ni väljer att använda vikt istället för längd och stödjer helt ditt (Danne) resonemang.
Det jag blir lite fundersam över är vilken s.k. matris ni skall använda? Jag antar att ni kommer använda er av en regression för att få en formel för hur gäddornas kondition förändras på en linjär eller logaritmisk skala? Ifall ni gör på detta sätt (vilket borde vara det absolut bästa) så tänk efter på hur gäddorna är representerade i stickprovet så ni inte får skeva värden vid extremerna (ha med alla storlekar och stort antal, helst under samma tidpunkt).
Säg till om du behöver hjälp för jag har väldigt mycket konditionsdata från gäddor (dock ej i Fryken) och kan enkelt hjälpa er med en formel.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MastaPike Visa inläggLåter som ett kanonupplägg och det kommer att bli mycket intressant att se resultatet! Jag tycker det är väldigt intressant att ni väljer att använda vikt istället för längd och stödjer helt ditt (Danne) resonemang.
Det jag blir lite fundersam över är vilken s.k. matris ni skall använda? Jag antar att ni kommer använda er av en regression för att få en formel för hur gäddornas kondition förändras på en linjär eller logaritmisk skala? Ifall ni gör på detta sätt (vilket borde vara det absolut bästa) så tänk efter på hur gäddorna är representerade i stickprovet så ni inte får skeva värden vid extremerna (ha med alla storlekar och stort antal, helst under samma tidpunkt).
Säg till om du behöver hjälp för jag har väldigt mycket konditionsdata från gäddor (dock ej i Fryken) och kan enkelt hjälpa er med en formel.
Vi planerar köra längden x längden x längden / 130. Vi har tagit ganska mycket stickprov och den faller väldigt väl ut.
Kommentera
-
Då finns info på hemsidan. http://www.kils-sportfiskeklubb.se/gaddfestival.htm.
Förra årets deltagare får snart också ett brev hem i brevlådan.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiskesnacks Gäddfemma 2024Jahaja, Svenberg är i toppen. Fan vilka fiskar ni fångar.
Själv har jag lyckats komma ut...1 Foto-
Kanal: Fisketävlingar
2024-10-05, 10:37 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
|
11 svar
2 110 visningar
0 gillar