Gäddfestivalen I Fryken 25:e - 26:e september (nu med sammanslagen c&r och stdklass) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfestivalen I Fryken 25:e - 26:e september (nu med sammanslagen c&r och stdklass)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Inga problem ackeliba. Öltältet däremot serverar dig bara kaffe/saft

Kommentera

Så bra!

Jaha, då får jag väl medhava hembränt istället då... Man kan ju inte vara nykter på sjön heller

Kommentera

Ursprungligen postat av ackeliba Visa inlägg
        Så bra!

Jaha, då får jag väl medhava hembränt istället då... Man kan ju inte vara nykter på sjön heller
        Skarp . Vore en syn att se 2 överförfriskade 15åringar i den starten

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
          Skarp . Vore en syn att se 2 överförfriskade 15åringar i den starten
          Du ser oss nog inte så länge för att vara onykter i den starten är ett allvarligt problem

Nejdå men en annan syn vore att se 2st 15-åringar som vinnare, de enda i hela tävlingen som hållit sig nyktra

Kommentera

Låter som ett kanonupplägg och det kommer att bli mycket intressant att se resultatet! Jag tycker det är väldigt intressant att ni väljer att använda vikt istället för längd och stödjer helt ditt (Danne) resonemang.

Det jag blir lite fundersam över är vilken s.k. matris ni skall använda? Jag antar att ni kommer använda er av en regression för att få en formel för hur gäddornas kondition förändras på en linjär eller logaritmisk skala? Ifall ni gör på detta sätt (vilket borde vara det absolut bästa) så tänk efter på hur gäddorna är representerade i stickprovet så ni inte får skeva värden vid extremerna (ha med alla storlekar och stort antal, helst under samma tidpunkt).

Säg till om du behöver hjälp för jag har väldigt mycket konditionsdata från gäddor (dock ej i Fryken) och kan enkelt hjälpa er med en formel.

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
              Låter som ett kanonupplägg och det kommer att bli mycket intressant att se resultatet! Jag tycker det är väldigt intressant att ni väljer att använda vikt istället för längd och stödjer helt ditt (Danne) resonemang.

Det jag blir lite fundersam över är vilken s.k. matris ni skall använda? Jag antar att ni kommer använda er av en regression för att få en formel för hur gäddornas kondition förändras på en linjär eller logaritmisk skala? Ifall ni gör på detta sätt (vilket borde vara det absolut bästa) så tänk efter på hur gäddorna är representerade i stickprovet så ni inte får skeva värden vid extremerna (ha med alla storlekar och stort antal, helst under samma tidpunkt).

Säg till om du behöver hjälp för jag har väldigt mycket konditionsdata från gäddor (dock ej i Fryken) och kan enkelt hjälpa er med en formel.
              Hejsan!

Vi planerar köra längden x längden x längden / 130. Vi har tagit ganska mycket stickprov och den faller väldigt väl ut.

Kommentera

Då finns info på hemsidan. http://www.kils-sportfiskeklubb.se/gaddfestival.htm.
                Förra årets deltagare får snart också ett brev hem i brevlådan.

Kommentera

Bumpar denna som en påminnelse om tävlingen som går av stapeln i helgen. Ser ut att bli ca 175 deltagande team.

Kommentera

Då var tävlingen till ända. Drygt 160 team på plats varav ca en fjärdedel som valde fiska c&r. GRATTIS team Pike 2000 som vann och dessutom gjorde det via fiske i c&r!
                    Nya tag nästa år!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                    11 svar
                    2 110 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Rospigg