Sportfiskarn Cup - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskarn Cup

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Golden is the jummiest=).
    Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

• Två team i samma båt????? Känns ju inte riktigt rätt....

Kommentera

• Inte för att vara petig (vi har ändå inte med toppen att göra) men reglerna för antal team/båt etc bör nog klargöras för att undvika missförstånd.
        Jag har inga problem i sig med fler team i en båt men anser väl att det ska vara i nödfall då informationen säger 2(3?) man / båt.

Detta är ju en mer rolig än seriös tävling (om ni förstår mig rätt, och jag gillar den formen av tävling) men missar man att lämna in resultat enligt instruktionerna borde det knappast räknas?
        Det fanns ju dessutom chans att lämna in korrekta uppgifter vid inlämning av mätsticka?

Edit: Ska väl lägga till för tydligenhetens skull att man får tacka för en utmärkt tävligt på det hela, jävla armageddonväder sabbade ju lite men hade en kul dag oavsett och ser verkligen fram emot höstens drabbning! Så. Bara så man inte framstår som en surkärring.

/Löwa
        Senast ändrad av Löwa; 2010-05-25, 21:56.
        Nya siten! Rickard är cheeef!

Kommentera

• Löwa:
          Mmm, mätstickan som ens inte kollades när man lämnade fram den utan slängdes åt sidan direkt. Förr kollades alltid sticka och kamera direkt.
          Så vi trode det var code green.
          Vi är oxå där för ha kul, men är surt att vara ute i oväder å inte få sin utdelning man kämpat för. (Vilket vi nu ska få.)

Simon: Ne det kändes inte rätt med 3 pers i en 4,2m båt med utrustning till knäna. Hade varit trevligare om nån med bamse båt kunde gett en platts åt den 3:e personen så man slapp trängas.
          Och dessutom var det klartecken från arr att åka som vi gjorde för att allt fuckat upp sig för oss. ( Vilket kommer på bloggen inom ett par dar).
          Dessutom var ingen av våra fiskar lika långa, eller tagna med samma kamera.
          Så no worries där att vi försöker smyga åt oss några ynka tusenlappar.
          Är Ålands lottningen som räknas .

Edit:/ Även vi tackar för en god insatts av sportfiskarns arr grupp.
          Senast ändrad av jerk apan; 2010-05-25, 22:20. Anledning: tack tack...
          Fiske äventyr på:

Kommentera

• Tre i samma båt!

Anledningen till att vi gjorde ett undantag och godkände var följande: Ett av de två teamens båt hade gått sönder. På tävlingmorgonen var man på plats utan båt. Dispans gavs då att man skulle få vara tre personer , (två team) i en båt.

Kravet var att man skulle använda två kameror för att dokumentera fångad fisk. Av oklar anlednig använde ett team rätt tele nr för rapportering och det andra teamet fel tele nr.

Angående mätbrädor: Vi valde i år att använda Sms/tele samtal för att underlätta rapportering/sammanställningen av resultaten. Varje team får då ta eget ansvar för att man rapporterar in sitt resultat. Vi var mycket tydliga vilka tele nr som gällde.

De märbrädor/fotografier som kontolleras rent fysiskt är de 5 bäst placerade teamen.

För att inga tveksamheter skall gälla kommer till hösten kommer inga undantag medges. Resultat som ej redovisas rätt kommer ej att godkännas.

Kommentera

• Låter bra det. Vi ser fram emot nästa. och ska se till att vi är där
              till 7.30 och inte 7.45.

Här har ni lite läsning av våran tävlingsdag. http://www.krongaddan.se/

Edit:// Till nästa år vore det trevligre med andra sorts brädor. Micke hade en ide om en stuprörsbit typ.
              Då ligger fisken på platts och går att alltid ha mot noll om man har ett stopp i ena sidan nollan är.
              Senast ändrad av jerk apan; 2010-05-26, 09:54. Anledning: mätbräda.
              Fiske äventyr på:

Kommentera

• Ursprungligen postat av jerk apan Visa inlägg
                Låter bra det. Vi ser fram emot nästa. och ska se till att vi är där
                till 7.30 och inte 7.45.

Här har ni lite läsning av våran tävlingsdag. http://www.krongaddan.se/

Edit:// Till nästa år vore det trevligre med andra sorts brädor. Micke hade en ide om en stuprörsbit typ.
                Då ligger fisken på platts och går att alltid ha mot noll om man har ett stopp i ena sidan nollan är.
                Håller med vore bra med en bräda där man har ett anhåll att lägga nosen mot, som det är nu glider gäddan omkring när man ska fota. Vi gör mätbräder nu som ska till trexen på lördag, de kanske kan lånas till hösttävlingen. Det är alu-bräder som är skålade med anhåll och mät-klistermärke.
                pripps blå -en klass för sej

Kommentera

• Nästa gång blir det inte 3 pers i min båt, speciellt när jag inte var förberedd på det. Plötsligt var jag ensam i mitt team igen, 5 minuter innan start!
                  Mina chanser att fånga fisk med 2st konkurrerande i båten kan ju knappast vara en fördel.
                  Man vill ju inte lämna en förbannad Micke kvar på stranden, så vad gör man.

Det är f.ö inte första gången folk är 3 pers i en båt på sportfiskarn cup, denna gång var det dessutom 2 olika team med låg placering vilket inte var fallet sist då dom 3 tävlade i samma team och dessutom tog hem "priser."

Vill slippa allt snack nu, kan man ens ta poänglistan seriöst eftersom majoriteten av plankorna och fotona inte ens kollades av arr.

Ps:
                  Även jag efterlyser bättre mätplankor, dom nuvarande är helt omöjliga att använda om man skulle råka fiska ensam.
                  Liknande dom som användes i SM eller bättre är att föredra.

Kommentera

• Regler e regler

Hejsan

Själv så fick jag 5 godkända gäddor från bryggorna
                    ristade in trekater på en bryggplanka å puttade iväg i vattnet mot sekretariatet men den kom nog inte fram
                    jag letade i strandkanten efter plankan
                    förlitade mig på mina sms som jag skickade till min syrra
                    insåg senare att det jag gjort var fel men klagade inte för det
                    regler är till för att följas , annars behöver dom inte finnas

tack

Kommentera

• Nu ska även jag lägga mig i denna diskussion med mina tankar...

- Mätplankorna som används idag är rent ut sagt kassa. Modell "hängrännor" med ett stopp och en mätdekal klistrad i botten är överlägset bättre och ger tydligare resultat. Borde inte vara omöjligt att få spons på detta av någon firma eller hitta på soptippen...

- Säger reglerna 2 man i båten så är det det som gäller. Självklart kan man va sjysst om det varit strul för någon men detta skapar enbart dålig stämning bland andra deltagare. Hur kan vi andra vara säkra på att det inte fuskades? Fota med två olika kameror är ju ingen garanti.
                      Nu är jag naiv och litar på människor rent allmänt men jag har full förståelse för att detta kan väcka misstankar och sura miner hos andra. Nu blev det ju ingen toppplacering för någon av teamen men det spelar ingen roll...

- Om det kommunicerats ut tydliga instruktioner innan start att all godkänd fisk ska rapporteras via sms/telefonsamtal och numren står på startkorten så är det det som gäller. Rapporterar man inte in så är inte fisken reggad och således ska den inte räknas. Hårda bud i Mellerud men regler är till för att följas, annars kan man ju lika gärna skita i det så blir det high chaparall...

Jag tycker detta är en klockren och sjukt trevlig tävling men tyvärr måste det bli mer skärpning och ja, hårdare tag, från ledningen.
                      Jag är inte så jävla tät och tycker 400kr är en relativt hög kostnad och pungar jag ut den summan vill jag iaf ha lite valuta för pengarna. Med valuta menar jag klara regler som följs av samtliga deltagare, en ledning som tar tävlingen seriöst och faktiskt kontrollerar resultaten.... och helst även lite vassare mätplankor!

Det var ju även strul med min betalning, som egentligen inte var något strul, och där var det hårda bud att jag var tvungen att casha 400 spänn på plats INNAN start för att få delta. Jag hade alltså redan betalt men arrangörerna hade väl inte kollat ordentligt... sånt gör också att man surar till lite, när man själv vet att man är ärlig och följer de regelverk som satts upp!

Till slut ytterligare en önskan, som jag ändå tror att många håller med mig om:
                      Kan ni inte utöka så att man får vara 3 man/team? Alltså i samma båt naturligtvis... det bör inte vara några problem och det minskar risken för avhopp om någon i teamet skulle tvingas tacka nej med kort varsel - då är man iaf minst 2. Som sagt, bara en tanke...

Tack för mig! Vi ses till hösten!

/Tobbe - Team Ragadozo

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                      11 svar
                      2 113 visningar
                      0 gillar