Värtan cup direkt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värtan cup direkt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Klargörande debatt och info tycker jag. Har själv,utan att deltagit, fattat det som en närmast i alla avseenden (inte minst den snabba direktinfon på sportfiskebodens sida under pågående tävling = suveränt) exemplariskt skött tävling..ett fördöme för andra gäddtävlingar...Skitkul att tex bara läsa texten med knorr om teamen. Gäddfiskets elitlopp! Micke B ska ha ett stort cred!

Blir mer och mer frestad för varje år att ställa upp...tror mig i likhet med många andra ;-) ha hittat det vinnande konceptet. Ett specialerbjudande gäddorna inte kan motstå..;-))

Prisbordet skiter jag i, bettar jag 1000 spänn på mitt eget team ger det 51 ggr insatsen, 50 papp rakt ner i fickan..skjortan å multum för några timmars fiske!!! ..och om det mot förmodan (liten chans iofs)skulle resultera i ickevinst går ju stålarna till fiskevård ;-);-)

Kommentera

Värtan Cup for ever!

Hej Mikael Boettge; Som ständig beundrare, tidigare leverantör och idag branschkollega via internet har jag kunnat glädjas åt din hand med ungdomar, dina alltid imponerande och växande kunskaper inom sportfiske samt ditt generösa och trevliga sätt mot såväl kunder, leverantörer som konkurrenter.

När du i juni 1993 tog över Sportfiskeboden i Åkersberga från Mats Lindqvist och Rune Bergqvist och flyttade över butiken till villan i Täby var jag från början lite fundersam och undrade hur det skulle gå med försäljningen av Lowrance ekolod, Minn Kota elektriska fiskemotorer samt Bomber och Swim Whizz wobbler i Täby-Åkersbergaområdet. Ganska snart övertygade du mig om att du var rätt man att satsa på i framtiden.

Det var mycket nära att jag för några år sedan fick den stora glädjen och äran att få kämpa mot Gäddfiskeproffsen om placeringar och priser i din idag ryktbara Värtan Cup Gäddfisketävling.

Personligen hoppas jag att du får behålla både din entusiasm, glädje, styrka och förmåga att hålla din Gäddfisketävling Värtan Cup vid liv åtminstone 25 år till.
      Go for The Big Ones & Future Tournaments!
      Old Firehand
      (Leif Engström)

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis Visa inlägg
        Som jag ser det är det en fråga om hur man väljer att fördela omsättningen i olika fisketävlingar.
        Ingen kan väl klaga på förstapriset i Trex-gäddan, eftersom vinnaren tar rubbet..
        VC har ju en helt annan profil, där omsättningen fördelas på betydligt fler. Det säger sig självt att priserna till de på pallplats inte blir lika imponerande som på tävlingar med annan fokus. VC är ju lite av en folkfest där man även kan se små kabinbåtar med gardiner i fönstren. Rätt trevligt tycker jag..
        All heder åt Micke B som år efter år arrangerar Sveriges i särklass största gäddfisketävling på ett galant sätt.

Det tar emot att erkänna men jag håller med prylis helt och hållet i det här fallet.

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
          Wallins Fiske Pike Challenge i Bålsta i våras så var avgiften 250 kr/man och då fick man lunchpaket med macka, frukt, dricka samt varsitt bromanodell jerkbait värde 189 kr/st. Sedan var prisbordet 25-30 tkr prylar.

Bara som en jämförelse... Jag jobbar inte för WallinsFiske längre så jag vet inte hur det blir i höst men om jag känner Johan rätt så kommer vinnarna få nåt bättre än varsin rulle.... fast det är klart om vinnarna i en tävling med 185 team får grejor för ~7000 kr (tre rullar) så är det väl rimligt att vinnarna i en fjärdedel så stor tävling (~40 båtar) får grejor för 1500 kr då... 500 kr var om man är tre man... tre buster jerk och en tafs kanske??

Ni fattar poängen.
          Väldigt konstigt att det kommer nästan 200 team till en sådan tävling och fiskar med ett sådant PINSAMT prisbord då?

Har du kanske missat något?

Sedan har UT helt rätt, det är fritt fram att organisera en egen tävling. Påstådda 85k i fickan är väl motivation nog?
          sigpic

Kommentera

Fan vad det gnälls om prisbordet då.
            Själv kommer jag ställa upp nästa år, om jag har båt
            och fiskesällskap då. Eller plats i nån annans båt.
            Jag ställer upp för äran och gemenskapen. Tänk er själva
            att stå överst på pallen inför över hundra pers. Finns säkert fler
            en jag som skulle bli jäkligt skakis för o visa sig för så många då.
            Jag skulle iaf inte bry mig om prisbordet så mkt då. Skulle känna mig
            stolt över att bara få stå på prispallen. Fast som debutant så ser jag nog, det
            mest som en kul grej, att få provat varit med i en trevlig fisketävling.
            Tycker Micke och alla sponsorer gör ett kanonjobb.
            Tänk er själva att kunna spela och följa en fisketävling live.
            Det är bara början. Flera kommer ta efter.
            Jag tycker att EPC och Gädd-sm borde tänka isamma banor.

Kommentera

Vill rikta ett stort tack till Sportfiskeboden för en dag, som man alla andra dagar - längtar till.
              Alla som är med vet att det kommer nappa snålt.
              Man tävlar inte för att vinna priser eller för att ha sitt livs fiske, utan för det är spännande och framför allt ett stort gapskratt att vara där.

Sitt inte och gnäll över prisbord och spela elevrådsordförande när ni vet hur det ligger till. Ut och fiska istället så kanske ni har nåt vettigt att berätta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                Väldigt konstigt att det kommer nästan 200 team till en sådan tävling och fiskar med ett sådant PINSAMT prisbord då?

Har du kanske missat något?

Sedan har UT helt rätt, det är fritt fram att organisera en egen tävling. Påstådda 85k i fickan är väl motivation nog?
                Vem har påstått att man stoppar 85k i fickan?

Vi kom nia förra året fick varsitt zalt spö nu fick trean varsitt spö i samma prisklass.

Prisbordet i sin helhet är inte alls tokigt men balanserat dåligt.

Jag har fiskat Värtan Cup tidigare själv och kommer göra det igen, tyvärr låg frugan på intensiven med propp i lungan i år, annars hade jag deltagit på ett eller annat sätt.

Tävlingen är sveriges grymmaste, och en folkfest, inget snack om saken..
                Min blogg

Kommentera

Vem har påstått att man stoppar 85k i fickan?
                  Allt det du nämner är förmodligen sponsrat av leverantörernaoch är inga kostnader som dras från de ~85.000 kr i anmälningsavgifter man drar in (utöver detta också den grymt ökade försäljning man har denna dag med C&R kit hit och dit osv.)

Jag har inget alls emot att man tjänar pengar på en tävling men det gör de ju även om de ger bort grejor för 75.000 kr (pris ut till kund)

Jag har fiskat Värtan Cup tidigare själv och kommer göra det igen, tyvärr låg frugan på intensiven med propp i lungan i år, annars hade jag deltagit på ett eller annat sätt.

Deltog själv inte i år och kommer sannolikt att bojkotta tävlingen nästa år.
                  Sista inlägget för min del.
                  sigpic

Kommentera

underbart!

FLODEBANAN ÄGER!!

Bra klippt och klistrat!

Tycker även jag att VC handlar om en folkfest och en trevlig tillställning!

All heder till dem som anordnar denna tillställning!

"Godis påsen" är ju väldigt uppskattad av alla...speciellt när så många tyvärr inte fick nån godkänd fisk...så man kan ju se den som ett plåster på såret! =)

Så eftersom "godiset" och priserna sprids ut på så många deltagare så är det ju fler som får nått tillbaka istället för att en eller ett lag skall ta hela klabbet!

Så kort och gött tycker jag ni har ett bra upplägg!

Dock så kunde ni planterat in lite mer gädda! så en annan kunde fått lite kött på kroken! =)

Keep up the good work!

Over and out!

mvh

Edge

Kommentera

Ursprungligen postat av Lasselano Visa inlägg
                      Vill rikta ett stort tack till Sportfiskeboden för en dag, som man alla andra dagar - längtar till.
                      Alla som är med vet att det kommer nappa snålt.
                      Man tävlar inte för att vinna priser eller för att ha sitt livs fiske, utan för det är spännande och framför allt ett stort gapskratt att vara där.

Sitt inte och gnäll över prisbord och spela elevrådsordförande när ni vet hur det ligger till. Ut och fiska istället så kanske ni har nåt vettigt att berätta.
                      Kan bara stämma in med Lasse, hur mkt kan det finnas att gnälla på!? Otroligt ...
                      Vill samtidigt passa på att tacka Micke o övriga på Sportfiskeboden för att dom år efter år fixar o trixar så att folkfesten fortsätter.

Tack!

Mvh
                      Kenneth

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                      11 svar
                      2 100 visningar