Prisbord är alltid svåra. Men fråga deltagarna på Pike Challenge vad de tycker om vårat prisbord!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Värtan cup direkt
Collapse
X
-
Jag var riktigt nöjd över mitt pris 3 guldisar som man kan var stolt över.
Ännu roligare är ju att dela med sig utav rullarna men behåller 2 st själv.
Men tyvärr glömde jag ta någon bild på gäddan
Om det är någon utav funktionärerna som läser detta, kan ni pm mig någon bild på gäddan
Vill tacka sportfiskeboden för en välorganiserad tävling, som vanligt!Senast ändrad av grilja; 2009-10-05, 22:50.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av prylis Visa inläggMycket komiskt.. Grattis till gäddan förresten. Måste även fråga hur mycket båten toppar. Såg nåt vitt som gick som ett skållat troll i kyrkis...
Pressar man lite så gör den 52knop
Men båten är bara 5,5m så den flyger lite väl mycke när man ligger runt 40-50knop när det blåser på.
Kommentera
-
Varsin rulle a' going price 2390 kr för att ha vunnit en tävling med 185 startande team är PINSAMT. Lägre än glocalnet är en underdrift..
Vinnarna i EPC fick 7000 euro... Ja, jag tror ni fattar poängen...
Läget för mig är glasklart, Sportfiskeboden har insett att Värtan Cup för många är en tävling som inte går att missa och man vet att det kommer 150-200 team oavsett om man ger vinnarna varsin 75 hk 4-takt eller en hemmagjord bonk snidad av tävlingsledningens ungar på slöjden i plugget..
Med dessa hårda kritiska ord vill jag dock inte ta ifrån arrangörerna någon som helst kredit för all tid de lägger ner och för det oerhört proffsiga arrangemanget.Senast ändrad av mascot; 2009-10-10, 16:31.
Kommentera
-
Prisbord
Jag har full respekt för Sportfiskebodens prisbord, det är de som lägger upp bordet, de kanske vill satsa en del cash till fiskevård, tjäna någon krona själv ( vilket är helt ) Jag vill inte uttala mig om det va tillräckligt bra att vinna en Revo samt en snygg planka. Jag är glad för det vi fick. Det gick ju åt en hel del prylar till olika pristagare.
Senast ändrad av fiskejuha; 2009-10-07, 07:00.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fiskejuha Visa inläggde kanske vill satsa en del cash till fiskevård, tjäna någon krona själv ( vilket är helt )
Vi fick ett varsitt Zalt spö ~1000 kr
Nu fick de som vann varsin Revo för 2390 kr och de som kom trea varsitt spö.
Ser ni samma tendens som jag?
Juha: Dina jämförelser med era tävlingar säger det mesta, redan där har vi ju långt bättre prisbord och då snackar vi 30-50 team, inte ETTHUNDRAÅTTIOFEM...Senast ändrad av mascot; 2009-10-10, 16:32.
Kommentera
-
Läser denna tråden och funderar om en viss snikenhet krypit in bland tävlingsfiskarna? Jag kanske är lite naiv som trodde att fiske (även tävlingsfiske) handlade om att ha kul och att fånga fisk under trevliga former, inte om att dra hem feta priser. Är man ute efter det tror jag golf eller tennis är en bättre hobby att ägna sig åt...... everything else is baitfish.
Kommentera
-
Jag har läst den här tråden nu och jag tror att man kanske ska försöka att ha lite priser som inte är direkt fiskerelaterade.Ett bra exempel va sigtuna gäddfestival förra året.Där hade dom presentkort på bla coop och då kan man ju skicka gumman och handla kläder på tex Kapp Ahl och då blir ju hon nöjd oxo.Presentkort på tex statoil eller ok skulle nog vara populärt det med,för det åks upp en hel del soppa på alla tävlingar.
På vår tävling king of mälaren så fick vi lite kritik efter senaste tävlingen (med all rätt) ang hur vi lagt upp priserna och efter det så ändrar vi lite till årets tävling.Vi kommer ha pris till dom 3 toppteamen och sen priser till längsta fisk så långt priserna räcker.sen tycker jag att det är bättre att ta kontakt personligen med arr och säga sin åsikt.Du vet vem du är som pmade mig i våras och det var kanon så vi fick veta hur vi kan göra tävlingen bättre.
Alla som är anmälda till king of mälaren ska veta att vi vill gärna höra era åsikter så att tävlingen blir så bra som möjligt.
PUMPA PÅ GUBBARJag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!
http://www.kingofmälaren.se/
http://xn--kingofmlaren-mcb.se
www.huntyardberras.com
www.bjerks.se
http://leech4you.se/
Fångstgaranti
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mascot Visa inläggVarsin - till 100% sponsrad av leverantören - rulle a' going price 2390 kr för att ha vunnit en tävling med 185 startande team är PINSAMT. Lägre än glocalnet är en underdrift..
Wallins Fiske Pike Challenge i våras hade prisbord värt uppåt 30.000 kr med drygt 40 startande team fördelat på 3 bästa teamen och 3 längsta fiskarna. Bara som en perentes.. En Predator till längsta fisk sponsrade wallins forellens (sigtuna) tävling med.. Vinnarna i EPC fick 7000 euro... Ja, jag tror ni fattar poängen...
Läget för mig är glasklart, Sportfiskeboden har insett att Värtan Cup för många är en tävling som inte går att missa och man vet att det kommer 150-200 team oavsett om man ger vinnarna varsin 75 hk 4-takt eller en hemmagjord bonk snidad av tävlingsledningens ungar på slöjden i plugget..
Med dessa hårda kritiska ord vill jag dock inte ta ifrån arrangörerna någon som helst kredit för all tid de lägger ner och för det oerhört proffsiga arrangemanget.
Old Firehand:
Är du senildement eller bara väldigt långsam och trög? (ironisk snudd på elak fråga men kunde inte låta bli..) Jag är inte Johan Wallin. Johan Wallin har nick Johan Wallin och jag heter Jens Atterstrand och har nick Mascot. Du heter Leif Engström och har nick Old Firehand. Du får ursäkta min arroganta ton men det är inte första gången jag förklarar för dig att jag inte är Johan Wallin. Skulle dock gärna vara i Johans kläder efter en grym insats i Värtan Cup.
Jag arbetar heller inte längre för Wallins Fiske.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Ps. Mitt tidigare inlägg var i klartext riktat till Johan Wallin och inte alls till dig Jens, även om ditt namn stod ovanför mitt inlägg. Nu har jag raderat bort ditt namn och ber om ursäkt för att jag inte raderade dig redan tidigare. Ds.Senast ändrad av Old Firehand; 2009-10-06, 15:13.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiskesnacks Gäddfemma 2024Jahaja, Svenberg är i toppen. Fan vilka fiskar ni fångar.
Själv har jag lyckats komma ut...1 Foto-
Kanal: Fisketävlingar
2024-10-05, 10:37 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
|
11 svar
2 100 visningar
0 gillar