Ursprungligen postat av mascot
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Värtan cup direkt
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggHur vet du att sponsorerna har bidragit med 100% av värdet? Personligen tycker jag att en tävling som "kostar" deltagarna 85 000 (om detta nu stämmer) och som ger tillbaka priser och gåvor för ca 250 000 (om detta nu stämmer) är synnerligen generös. Sedan att just vinnarna skulle fått mer..ja det kan ju diskuteras till dödagar. Har absolut inget begrepp om detta, men jag tror att den stora massan av deltagare är där för att njuta av en folkfest och för att ha kul, samt tävla mot alla andra lag, eller inom bekantskapskretsen, läs den verbala uppladdningen på Fiske.nu..tror därmed oxå att prisbordets innehåll och värde är av ringa betydelse för den stora massan av deltagare.
Kommentera
-
Fråga er själva:Fiskar vi för att vinna priser??
Eller fiskar vi för att vi älskar att få vara ute i en båt med goda vänners sällskap??
Självklart ska man ha priser i en tävling, men man bör fråga sig själv den frågan innan man sågar prisbordet.
Grattis Sportfiskeboden till en väl genomförd tävling .(Jag var själv inte med, men jag följde tävlingen via nätet samt genom telefon kontakt med deltagare)Team Chubby Chasers
Kommentera
-
Hej, ser att Wallins Fiske förekommer i ett par inlägg angående prisbordet och avgifterna. Wallins Fiske har absolut ingen åsikt kring Sportfiskebodens prisbord eller vart pengarna tar vägen, personligen tycker jag det är kul med priser absolut men jag var själv med på Värtan Cup och mitt deltagande har inget med hur mycket priser en tävling har.
Micke, du ska en STOR eloge för att du driver på och genomför ett sånt arrangemang som VC är, jag om någon vet hur mycket tid du och dina kollegor måste lägga ner på detta, och skulle jag gissa så är timersättningen mindre än vad en barnarbetare tjänar i timmen. Förstår att man kan ha åsikter om avgift kontra priser. Men försök se det så här, Sportfiskeboden är ett företag, företag måste ta in stålar för att kunna drivas, lokaler, löner, inköp, annonser mm mm...ja den listan kan göras oändlig. Avgifterna för tävlingen går in i bolaget, och ska ses som vilken intäkt som helst, det är en del av Sportfiskebodens verksamhet, att arrangera en del tävlingar. Dessa intäkter ska likaväl som om dom håller en kurs, guidning eller säljer ett bete räknas med i den totala omsättningen på året. Om någon på detta forum tror att dom som äger och driver sportfiskebutiker gör detta för att tjäna stora pengar så kan jag gå in djupare kring detta, dra då över ett PM till mig så kan jag berätta.
Hade det varit en privatperson som höll i tävlingen och stoppade fickan full av anmälningsavgifter skulle jag kanske reagera men jag skulle nog inte kritisera, jag skulle helt enkelt ge fan i att deltaga.
OF: Tackar, dags för ett pass tillsammans snart?
SGK: Grattis som fan!
Micke B: Kör hårt och keep up the good work.
Alla andra: Skitfiske och hoppas jag får spöa er snart på någon tävling framöver, trött på att inte nå ända framSkitfiske!
//Johan Wallin
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Johan Wallin Visa inläggHej, ser att Wallins Fiske förekommer i ett par inlägg angående prisbordet och avgifterna. Wallins Fiske har absolut ingen åsikt kring Sportfiskebodens prisbord eller vart pengarna tar vägen, personligen tycker jag det är kul med priser absolut men jag var själv med på Värtan Cup och mitt deltagande har inget med hur mycket priser en tävling har.
Jag har aldrig annat än berömt Micke för VC, arrangemanget osv. men jag och många andra tyckte att prisbordet var lite snål och då ifrågasatte vi det och förde en diskussion kring det.
Jag var själv inte med i år så jag skiter egentligen i vilket.
Skitfiske..
Kommentera
-
heja sportfiskeboden och micke b... håller med hippo och KG? och spy...achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Jag tycker som sagt att man ska gå med vinst självklart eftersom att det ligger ett jätte jobb bakom tävlingen. Jag vet för att jag själv har en i förhållande vis liten tävling Gössnacket varje sommar och det är ett jäkla jobb att få ihop priser.Jag tjänar inte en spänn på detta dock utan de vinnande teamen får allt. Tycker bara att ca 80,000kr är rätt mycket.
Jag hade också en start påse med på min tävling och jag tycker att det är något man ska ha för att man brukar ofta betala en del i startavgift. Jag tycker bara synd om de som faktiskt gjorde en jätte bedrift att vinna årets upplaga av VC.
Jag ber att få tacka Micke och alla på sportfiskeboden för allt jobb som ligger bakom tävlingen och det har jag sagt förut.
Jag är absolut inte sniken av mig och tävlar själklart för att det är roligt och för att träffa likasinnade med det är ändå en jätte tävling och att vinna denna tycker jag personligen att man ska bli rikligt belönad för. Tycker att prisbordet gått ner sig mot tidigare om åren då jag varit med vid några tillfällen. Kan bero på kris och dålig ekonomi i företagen som står som sponsorer och i det som står som huvudansvarig för tävlingen vad vet jag.
Tycker att Sportfiskeboden är en jätte trevlig butik med brett sortiment och kunskap så jag klankar inte ner på något sånt. Och ber om ursäkt om det uppfattas som det. Det är enbart prisbordet jag har ifrågasatt. Sponspriserna var fina dock.
Jag kommer att medverka fler gånger i denna tävling som är bäst uppstyrd av alla tävlingar i gäddklassen.Åter igen tack Micke B för en bra tävling.
Mvh PatrikSenast ändrad av Mörtsnurb; 2009-10-07, 15:44.sigpicMörtsnurb
http://teamsilverguiderna.blogspot.com/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mörtsnurb Visa inläggJag tycker som sagt att man ska gå med vinst självklart eftersom att det ligger ett jätte jobb bakom tävlingen. Jag vet för att jag själv har en i förhållande vis liten tävling Gössnacket varje sommar och det är ett jäkla jobb att få ihop priser.Jag tjänar inte en spänn på detta dock utan de vinnande teamen får allt. Tycker bara att ca 80,000kr är rätt mycket.
Jag hade också en start påse med på min tävling och jag tycker att det är något man ska ha för att man brukar ofta betala en del i startavgift. Jag tycker bara synd om de som faktiskt gjorde en jätte bedrift att vinna årets upplaga av VC.
Jag ber att få tacka Micke och alla på sportfiskeboden för allt jobb som ligger bakom tävlingen och det har jag sagt förut.
Jag är absolut inte sniken av mig och tävlar själklart för att det är roligt och för att träffa likasinnade med det är ändå en jätte tävling och att vinna denna tycker jag personligen att man ska bli rikligt belönad för. Tycker att prisbordet gått ner sig mot tidigare om åren då jag varit med vid några tillfällen. Kan bero på kris och dålig ekonomi i företagen som står som sponsorer och i det som står som huvudansvarig för tävlingen vad vet jag.
Tycker att Sportfiskeboden är en jätte trevlig butik med brett sortiment och kunskap så jag klankar inte ner på något sånt. Och ber om ursäkt om det uppfattas som det. Det är enbart prisbordet jag har ifrågasatt.
Mvh Patrik
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mascot Visa inläggJag har bara ifrågasatt prisbordet.
Jag kommer, jag betalar min startavgift och jag ser verkligen fram emot prisbordet.
Kommentera
-
Som jag ser det är det en fråga om hur man väljer att fördela omsättningen i olika fisketävlingar.
Ingen kan väl klaga på förstapriset i Trex-gäddan, eftersom vinnaren tar rubbet..
VC har ju en helt annan profil, där omsättningen fördelas på betydligt fler. Det säger sig självt att priserna till de på pallplats inte blir lika imponerande som på tävlingar med annan fokus. VC är ju lite av en folkfest där man även kan se små kabinbåtar med gardiner i fönstren. Rätt trevligt tycker jag..
All heder åt Micke B som år efter år arrangerar Sveriges i särklass största gäddfisketävling på ett galant sätt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiskesnacks Gäddfemma 2024Jahaja, Svenberg är i toppen. Fan vilka fiskar ni fångar.
Själv har jag lyckats komma ut...1 Foto-
Kanal: Fisketävlingar
2024-10-05, 10:37 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
|
11 svar
2 100 visningar
0 gillar