Värtan cup direkt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värtan cup direkt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej Johan Wallin: Dig vill jag som nabo lyfta på fiskekepsen och gratulera till att du gjorde en enastående insats genom att med ditt fisketeam komma 3:a bland likasinnade Gäddfiskare under blåsiga förhållanden, fullmåne och stenhård konkurrens igår 4/10 på Värtan Cup 2009. Dessutom fick du anledning att sätta Bålsta på kartan och visa att det inte bara finns en fin och välsorterad sportfiskebutik, Wallins Fiske, utan även dokumentera att Wallins Fiske har fiskekunnig personal.
    Congratulation!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
    Senast ändrad av Old Firehand; 2009-10-06, 15:09.

Kommentera

Team Svenska Gäddklubben

Först vill jag tacka Micke Boettge och alla runt om tävlingen för ett stort jobb, kred också till mannen som vaktade och hade ordning på alla båtar & bilar vid sjösättningen, bra gjort.

Det är alltid en utmaning att komma till Värtan Cup & tävla. Vi Team Svenska GäddKlubben hade denna gång äran att vinna denna åtråvärda tävling. Vi lyckades lura 3 godkända gäddor innnan 10.30 med vikt på totalt 12,4 kg. Sedan slet vi kämpade, så en sista intressant fiskeplats, drog dit, lyckades få en gädda på 3,1 kg. Totalt 15,5 kg.

Nu har man sugit på karamellen ett tag, närmast väntar KM 25 okt individuellt, sedan kommer vi och gör ett försök i King of Mälaren den 14 nov, vi ser framemot den tävlingen som känns seriöst planerat.

Prisbordet va bra, vi fick en varsin Revo rulle värd 3000:- / st samt ett jättefin plakat med en Zaltwobbler på.

Tillsammans gjorde vi alla deltagare Värtan Cup till en folkfest, hoppas vi ses nästa år igen, Team Svenska GäddKlubben kommer att delta, med samma målsättning som i år, att lyckas få 1 godkänt gädda under tävlingen.

Är ni intresserade av att bli medlemmar i vår gäddklubb? Besök oss på www.svenskagaddklubben.com

Mvh
      Juha Kaihoranta

Team Svenska GäddKlubben

Kommentera

Grattis till vinnarna Göran,Juha och Wille.
        Känner mig lite stolt o vara Södertäljebo just nu. ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskejuha Visa inlägg
          Först vill jag tacka Micke Boettge och alla runt om tävlingen för ett stort jobb, kred också till mannen som vaktade och hade ordning på alla båtar & bilar vid sjösättningen, bra gjort.

Det är alltid en utmaning att komma till Värtan Cup & tävla. Vi Team Svenska GäddKlubben hade denna gång äran att vinna denna åtråvärda tävling. Vi lyckades lura 3 godkända gäddor innnan 10.30 med vikt på totalt 12,4 kg. Sedan slet vi kämpade, så en sista intressant fiskeplats, drog dit, lyckades få en gädda på 3,1 kg. Totalt 15,5 kg.

Nu har man sugit på karamellen ett tag, närmast väntar KM 25 okt individuellt, sedan kommer vi och gör ett försök i King of Mälaren den 14 nov, vi ser framemot den tävlingen som känns seriöst planerat.

Prisbordet va bra, vi fick en varsin Revo rulle värd 3000:- / st samt ett jättefin plakat med en Zaltwobbler på.

Tillsammans gjorde vi alla deltagare Värtan Cup till en folkfest, hoppas vi ses nästa år igen, Team Svenska GäddKlubben kommer att delta, med samma målsättning som i år, att lyckas få 1 godkänt gädda under tävlingen.

Är ni intresserade av att bli medlemmar i vår gäddklubb? Besök oss på www.svenskagaddklubben.com

Mvh
          Juha Kaihoranta

Team Svenska GäddKlubben
          Hej Juha Kaihoranta : Som tidigare medlem i Svenska Gäddklubben under åren 1997-2008 vill jag sälla mig till gratulanterna av segern i Värtan Cup 2009. Du fångade ju själv 3 av 4 Gäddor "Juha, Juha, Juha"... och dokumenterade dig som en "outstanding" Gäddfiskare.
          Congratulation!
          Old Firehand
          www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Grattis.

Ursprungligen postat av fiskejuha Visa inlägg

Mvh
            Juha Kaihoranta

Team Svenska GäddKlubben
            Vet inte om varsin rulle är något vidare "bra"... Tror att rullarna var spons från ABU och pure fishing... tvåorna fick varsin håv och treorna fick spön. Med ca 540 personer till start och 185 team blir det ca 80000kr i bara anmälningsavgifter. Vart tar dom vägen förutom till kontrollanterna och soppa till båtarna deras? Jag hade köpt att man använde pengarna till lite priser och det som blev över till att återutsätta fisk eller till forskning om gäddan eller gös men nu blir det en vinst rakt in i bolaget... Att gå med vinst är helt ok kan jag tycka men det rör sig om en ganska stor summa pengar.
            Jag tycker bra om tävlingen och det är ett jätte jobb som ligger bakom och det ska ni (Sportfiskeboden) ha all heder för men jag tycker det är synd för de som placerar sig högt inte blir belönade med mer.
            Jag tycker även att det är mycket heder som man vinner i tävlingen så något annat ska ni inte tro.
            Detta är min åsikt som tävlingsfiskare och privatperson.

Grattis Team Svenska gäddklubben till segern och alla ni andra som placerade er.

sigpicMörtsnurb
            http://teamsilverguiderna.blogspot.com/

Kommentera

Valet av priser är säkert svårt men om det är som du skriver mörtsnurb så är det ju lite trist.
              Det står på hemsidan "Första priserna sponsrades av ABU Garcia"
              Gissar att de 3 första lagen redan har allt och lite till av det som behövs för att fånga & återutsätta gädda.
              Det är som att ha en flytoverall i pris, det har väl alla flitiga sportfiskare.

Däremot priset till största gäddan var riktigt bra tycker jag.

Vore kul med specialpriser signade grejer eller resecheckar på fiskeresor.

De kanske investerade prispengarna på Ladbrokes och därav den låga återbäringen
              Ola

Kommentera

Respekt

Grattis Team Svenska gäddklubben till segern och alla ni andra som fick godkända

`·.¸¸.·´¯`·...><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...><((((º>`·.¸¸. ·´¯`·...><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...><((((º>`·.¸¸.·´¯`·. .
                www.gramslures.se

[url]http://gramslures.blogspot.se/

Kommentera

Jag gillar första priset på största gädda, den hade jag gäran velat haft.
                  Men jag e nöjd med min UT trimmade C4 och elmotorn för näst stösta fisk och största märkta fisk.

De sjuka var att jag hade glömt håven hemma, men efter mycket om och men så köpte vi en exakt lika dan håv beggad på morgonen som vi senare vann. Men när vi skulle in till sportfiskeboden vid tävlingens slut så ställde jag håven i transporthållaren i stället för där jag brukar ha den. När det började gå lite fort så slets hela hållaren sönder och håven blåste i sjön och sjönk. Men efter som vi placerade oss på 2a platts så fick vi varsin ny i stället, lite komiskt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
                    Det är som att ha en flytoverall i pris, det har väl alla flitiga sportfiskare.

Däremot priset till största gäddan var riktigt bra tycker jag.
                    Huvudet på spiken !

Guldrullarna var riktigt nice, men det kan inte vara många i startfältet som saknar flytoverall även om inte alla hade den på i söndags.

Nån som vill köpa en IMAX flytoverall förresten?
                    Team Tail har 3 st i storlek large till salu

Kommentera

Ursprungligen postat av Douglas Visa inlägg
                      Jag gillar första priset på största gädda, den hade jag gäran velat haft.
                      Men jag e nöjd med min UT trimmade C4 och elmotorn för näst stösta fisk och största märkta fisk.

De sjuka var att jag hade glömt håven hemma, men efter mycket om och men så köpte vi en exakt lika dan håv beggad på morgonen som vi senare vann. Men när vi skulle in till sportfiskeboden vid tävlingens slut så ställde jag håven i transporthållaren i stället för där jag brukar ha den. När det började gå lite fort så slets hela hållaren sönder och håven blåste i sjön och sjönk. Men efter som vi placerade oss på 2a platts så fick vi varsin ny i stället, lite komiskt.
                      Mycket komiskt.. Grattis till gäddan förresten. Måste även fråga hur mycket båten toppar. Såg nåt vitt som gick som ett skållat troll i kyrkis...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                      11 svar
                      2 100 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Rospigg
                      av Rospigg