Värtan cup direkt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värtan cup direkt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
    Sammanfattning:
    - Vissa tycker prisbordet var bra.
    - Vissa tycker prisbordet var ok.
    - Vissa tycker prisbordet var dåligt.
    - Många tycker att "godispåsen" uppväger insatsen.
    - De flesta tycker tävlandet (och ev. ära o berömmelse) i sig är behållningen med gäddfisketävlingar i allmänhet och världens största gäddfisketävling i synnerhet.
    - ALLA är nöjda med Micke's och Sportfiskbodens arbete med tävlingen.

Återvändsgata, föreslår att tråden stängs innan det spårar ur......mer.....
    Helt korrekt uppfattat. Fast jag tycker mest att prisbordet var dåligt BALANSERAT, dvs att placeringar 1-3 borde ge mer.
    Godispåsen var riktigt grym... inget snack om saken!

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
    Då ber jag om ursäkt. "avataren " är alltså bilden? Då menade jag din signatur. I övrigt har du svarat på mina frågor. Borde ha förstått att du inte representerade nåt företag.
    Hur skulle du kunnat förstå det när jag hade ett företagsnamn i min bloggadress signaturen? Är ju mitt fel som inte ändrat sedan jag slutat jobba för företaget i fråga.
    Min blogg

Kommentera

• Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inlägg
      JA STÄNG TRÅDEN! den har redan spårat ur
      Nej. Det har den inte. Blir lite trött på uppmaningar av det slaget. Varför stänga en tråd när det börja hända nåt? Tror knappast följetongen I "Bamse" slutar precis när piraterna nästan tar skatten ifrån Lille Skutt? Bara för att översätta till begripliga termer...

Kommentera

• Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
        Nej. Det har den inte. Blir lite trött på uppmaningar av det slaget. Varför stänga en tråd när det börja hända nåt? Tror knappast följetongen I "Bamse" slutar precis när piraterna nästan tar skatten ifrån Lille Skutt? Bara för att översätta till begripliga termer...
        Ouff! En riktig magtjoffare...

//Stefan
        Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

• Ursprungligen postat av Henrik S Visa inlägg
          Internetfiskare får stå för dig själv Mascot och så här skrev jag. "Är ju inte toppteamen som klagar på priserna utan en kille framför datorn med gäddpers på typ 6 pannor som gnäller och dessutom inte ens är på plats eller sitter på relevant information om tävling, prisbord arbete bakom mm"

Känns som om det kvittar om du har 7 fiskepass i oktober eller 12st då det jag skrev är att du inte var på plats söndagen den 4:e oktober när VC avgjordes. Därav borde du inte sitta bakom datorn och smutskasta tävlingen samt hitta på att priserna var sponsrade fullt ut utan att ta reda på fakta. Ring Micke om du vill fråga eller kritisera prisbordet på en tävling du ändå tänker bojkotta och tala om för honom hur mycket bättre du skulle gjort allt.

Sedan skrev jag i andra inlägget "När det gäller ditt gäddpers så ville jag bara skoja lite om att det på pappret ser ut som en svår uppgift för dig att nå priserna som du klagar på" med en tydlig smiley bakom som enligt dig verkar viktig.

Om det är viktigt för dig hur många pass man har så kan du räkna ut det själv om man har tre barn och två jobb, men kanske kör en gång i veckan om jag har tur och ibland mer ibland mindre. Kanske har 15-20 gäddpass privat i år.
          Klart som fan jag sitter framför datorn och skriver åsikter om prisbordet, orkar inte köra fiskesnack på mobilen så liten skärm...

Vad vet du om vilken "relevant" information jag sitter på? Du anklagar mig för att "lobba" för en tävling som arrangeras av ett företag där jag inte längre arbetar och samtidigt påstår du att jag då inte vet något om "tävling, prisbord arbete bakom" ??? Hur fan ska du ha det??

Att jag har 7 pass i oktober är för att jag är pappaledig och dessutom arbetslös (arbetsbefriad, fritidsbelönad vilket du vill... ) och det skrev jag mest som en liten pik tillbaka då du syftade på att jag var en sk. "internetfiskare" då jag vet att du guidar och driver butiken osv och omöjligt hinner med lika många fiskepass som mig just nu...

Jag tycker du skall stryka dina personangrepp redan från början istället för att försöka försvara dom i nästa inlägg med smileys.
          Min blogg

Kommentera

Spy, brukar nog hålla med dig. Men varför stänga trådar? Alla inlägg ger nåt. Om inte annat så om den som skriver.
            Jorå, tror inte att den kommer stängas heller, men det har blivit lite dåligt med Fiskesnack i tråden framåt fredagkvällen.

Borde vi inte ha en tråd om vad som funkade och inte funkade på Värtan eller nåt istället.

Vet att Fiskmix fick sin prisvinnare på Tube, var det någon mer ?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
              Jorå, tror inte att den kommer stängas heller, men det har blivit lite dåligt med Fiskesnack i tråden framåt fredagkvällen.

Borde vi inte ha en tråd om vad som funkade och inte funkade på Värtan eller nåt istället.

Vet att Fiskmix fick sin prisvinnare på Tube, var det någon mer ?
              Hehe...

Kommentera

• Kan ju vara så att när du inledde med nedanstående inlägg så fick jag för mig att du promotade en annan tävling smatidigt som du rackar ner på VC men jag kan ha fel... Detta skrev du väl?

"Varsin rulle a' going price 2390 kr för att ha vunnit en tävling med 185 startande team är PINSAMT. Lägre än glocalnet är en underdrift..

Wallins Fiske Pike Challenge i våras hade prisbord värt uppåt 30.000 kr med drygt 40 startande team fördelat på 3 bästa teamen och 3 längsta fiskarna. Bara som en perentes.. En Predator till längsta fisk sponsrade wallins forellens (sigtuna) tävling med.. Vinnarna i EPC fick 7000 euro... Ja, jag tror ni fattar poängen...

Läget för mig är glasklart, Sportfiskeboden har insett att Värtan Cup för många är en tävling som inte går att missa och man vet att det kommer 150-200 team oavsett om man ger vinnarna varsin 75 hk 4-takt eller en hemmagjord bonk snidad av tävlingsledningens ungar på slöjden i plugget.."

Kan ju nu vara så att jag fattar dåligt men lyser det inte igenom om du läser vad du själv skrivit? Jag skrev också om att du inte vet hur mycket arbete det ligger bakom värtan cup och hur mycket priser som sponsras och hur mycket som kommer från Micke själv. Det är ju precis så att du inte vet utan bara gissar. Jag skriver återigen inte att du är en internetfiskare utan konstaterar att du gnäller mycket utan att vara på plats och utan att vilja delta då du "ska bojkotta tävlingen". Jag känner inte att jag behöver gömma mina åsikter bakom en smiley utan gjorde det bara för attt du tidigare i tråden skrev att det var så viktigt med smiley så ingen blir sur ha ha. Nä nu ska jag lägga mig och skratta mig gott till sömns, pussa på frun och drömma om att man någongång skulle fånga en gädda över 6,8kg i mälaren...

Kommentera

..nu var du onekligen lite elak..men garvar gör jag ändå = )

Kommentera

• Jensa, ta och åk in till Henka på Söder. Sätt er ner och ta en kaffe. Lovar att allt kommer lösa sig då. Slipper ni missförstå varandra bakom smileys och annan skit.

Sen måste jag bara göra saken värre, angående Jensas PB. Det ligger väl på 6.8 - säcken??? ^^

Simma lugnt alla!

PS. Hörde av goda vänner som deltog att VC var kalas. Nästa år ska jag vara ute i god tid så jag själv kan delta.
                    ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

• Ursprungligen postat av Henrik S Visa inlägg
                      Kan ju vara så att när du inledde med nedanstående inlägg så fick jag för mig att du promotade en annan tävling smatidigt som du rackar ner på VC men jag kan ha fel... Detta skrev du väl?

"Varsin rulle a' going price 2390 kr för att ha vunnit en tävling med 185 startande team är PINSAMT. Lägre än glocalnet är en underdrift..

Wallins Fiske Pike Challenge i våras hade prisbord värt uppåt 30.000 kr med drygt 40 startande team fördelat på 3 bästa teamen och 3 längsta fiskarna. Bara som en perentes.. En Predator till längsta fisk sponsrade wallins forellens (sigtuna) tävling med.. Vinnarna i EPC fick 7000 euro... Ja, jag tror ni fattar poängen...

Läget för mig är glasklart, Sportfiskeboden har insett att Värtan Cup för många är en tävling som inte går att missa och man vet att det kommer 150-200 team oavsett om man ger vinnarna varsin 75 hk 4-takt eller en hemmagjord bonk snidad av tävlingsledningens ungar på slöjden i plugget.."

Kan ju nu vara så att jag fattar dåligt men lyser det inte igenom om du läser vad du själv skrivit? Jag skrev också om att du inte vet hur mycket arbete det ligger bakom värtan cup och hur mycket priser som sponsras och hur mycket som kommer från Micke själv. Det är ju precis så att du inte vet utan bara gissar. Jag skriver återigen inte att du är en internetfiskare utan konstaterar att du gnäller mycket utan att vara på plats och utan att vilja delta då du "ska bojkotta tävlingen". Jag känner inte att jag behöver gömma mina åsikter bakom en smiley utan gjorde det bara för attt du tidigare i tråden skrev att det var så viktigt med smiley så ingen blir sur ha ha. Nä nu ska jag lägga mig och skratta mig gott till sömns, pussa på frun och drömma om att man någongång skulle fånga en gädda över 6,8kg i mälaren...
                      Anledningen till att jag refererade till WallinsFiske's tävling i våras var att det var den senaste tävlingen jag själv deltog i, och då även arrangerade då jag på den tide fortfarande arbetade för WallinsFiske.

Jag vill verkligen understryka att jag tycker VC är ett fantastiskt fint arrangemang osv.

Jag skrev bara mina funderingar kring utvecklingen av prisbordet från förra året till i år. Vi fick varsitt ~1000 kr Zalt spö för nionde plats förra året och i år fick trean varsitt ~1000 kr spö. Det var det enda, att prisbordet var dåligt balanserat och att jag personligen hellre ser lite mer till 1-3 och kanske inte en 800 kr's godispåse till alla deltagare utan en 400 kronors kanske och resten på placering 1-3 ? Spånar helt fritt nu...

Pussa min fru och mina barn skall jag också göra men det blir imorrn, hela familjen sover som en stock...
                      Min blogg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                      11 svar
                      2 114 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Rospigg