Angeltävling Garnsviken Sigtuna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Angeltävling Garnsviken Sigtuna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Angeltävling Garnsviken Sigtuna

SigtunaFVF
    31/1 Angeltävling Garnsviken Sigtuna Tävlingstid 9-14
    C&R Dom tre längsta gäddorna i varje lag räknas ihop
    Föranmälan till Einar på tel 08-59035821 eller 070-5598483 senast 30/1”Betesfisk kan äv köpas av Einar”
    Startavgift 150:- /lag
    Samling vid vattenskidklubben senast kl 07,30

Kul som f-n lite frågor bara.Hur många i varje lag,hur många angeldon/ismetespön får man använda.
    Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Ursprungligen postat av big catch Visa inlägg
      Kul som f-n lite frågor bara.Hur många i varje lag,hur många angeldon/ismetespön får man använda.
      Vi har ju inte haft nån begränsning på hur många man får vara i varje lag, men max 15 don.

Kommentera

Är detta en öppen tävling???

Skulle vara kul att vara med, behöver man vara medlem i Sigtuna?

// Johan

Kommentera

Ursprungligen postat av Gosjohan Visa inlägg
          Skulle vara kul att vara med, behöver man vara medlem i Sigtuna?

// Johan
          Nej du behöver inte vara medlem i klubben för att vara med på angeltävlingen.
          Det är en öppen tävling men föranmälan görs till Einar 070-5598483.
          Övriga frågor besvaras av Tobbe 0708236386

Kommentera

Det var kul med tävling idag.7 gäddor upp + en gös på 4,75kg.Vi hade en hel del (fällningar)men det var aldrig nogot där.Jag fick höra att det kunde vara mycke lake i området som bara tar mörten i stjärten.Men vem vet.Nu till det tråkiga innan tävlingen så påtalas att det är c/r som gäller men om man vill ta en matfisk så är det ok.Sen får man höra att folk bonkar i allafall.Det jag hörde var att en (gubbe) hade bonkat 4 gäddor.Förstår inte folk engelska eller måste man säga att det är en "ta upp men släpp tillbakatävling".Tråkigt när SFF försöker köra c/r.Så kommer dessa herrar och bonkar bara för bonkandets skull.Men men en del "gubbar" har slutat bonka så detta gäller inte alls alla.Vi jobbar på så kanske vi får förklara lite tydligare i framtiden.Så nu har jag gnällt klart.
            Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

I min vik bonka !!! Aldrig !!! vi får väll köra en uppföljning till Mälar Em fast nu till våren och där skall det inte bonkas..
              Titta gärna in på min fiskeblogg
              www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

[QUOTE=big catch;421251]Det var kul med tävling idag.7 gäddor upp + en gös på 4,75kg.Vi hade en hel del (fällningar)men det var aldrig nogot där.Jag fick höra att det kunde vara mycke lake i området som bara tar mörten i stjärten.Men vem vet.Nu till det tråkiga innan tävlingen så påtalas att det är c/r som gäller men om man vill ta en matfisk så är det ok.Sen får man höra att folk bonkar i allafall.Det jag hörde var att en (gubbe) hade bonkat 4 gäddor.Förstår inte folk engelska eller måste man säga att det är en "ta upp men släpp tillbakatävling".Tråkigt när SFF försöker köra c/r.Så kommer dessa herrar och bonkar bara för bonkandets skull.Men men en del "gubbar" har slutat bonka så detta gäller inte alls alla.Vi jobbar på så kanske vi får förklara lite tydligare i framtiden.Så nu har jag gnällt klart."

Mors, problemet du beskriver bör vara lätt att komma ifrån. Är det C/R som gäller bör det vara regelbrott med C/K. Påföljden bör vara diskvalificering och skam för den som bryter mot reglerna.

Kommentera

Jag var tidigare medlem i Sigtuna FVF när jag fortfarande bodde i kommunen och det är tyvärr så att det finns kvar en gammal mentalitet i klubben som gärna vill bonkar allt. Visst det är ok att ta hem en eller två gäddor för mat, det har jag inget emot. Men när folk tar hem 10+ gäddor för kattmat under en göstävling då får man en besk smak i munnen!

Nu verkar klubben vara på rätt riktning med C&R på sin gäddtävling och nu även på sin angeltävling vilket bådar gott! Hoppas att det så även blir till sommarens göstävling! Sen kanske de ska införa att det enbart ska vara C&R som gäller under tävling och vill folk ha fisk får de ta upp dem en annan dag. Det har även pratats om förslag om ökad restriktion i och kring Garnsviken för att skydda de lekande gäddorna och gösarna vilket skulle gynna bestånden i området. Klubben heter som bekant ”FVF” som står för ”Fiske Vårds Förening” och de är på god väg dit men har fortfarande en bit kvar!

Dock har klubben en viss tendens att vara bakåtsträvare i många avseenden med restriktioner vad gäller tekniker och mängden utrustning vid fiske. Nyligen så infördes en restriktion vid trolling på klubbens vatten om endast ett spö per man, vilket jag anser är i lägsta laget!! Ett minimum på två hade varit ok men bara ett spö känns otroligt trist när man väl kommer ut och fiskar och vill blöta sina wobbler. De minskade chanserna till hugg med endast ett spö har gjort att många av mina fiskekollegor som fortfarande fiskar i trakten valt att fiska på annat håll istället. Mitt förslag är att man inför fångstrestriktioner istället med exempelvis max två fiskar per dag om man vill förhindra och komma åt köttfiskarna. De senaste bakåtsträvande diskussionerna i klubben är att införa nya restriktioner under den årliga göstävlingen där metoder med jigg och vertikalfiske dominerat av några fiskare de senaste två åren. Nu vill man helt enkelt förbjuda detta fiske under tävlingen med motivationen att jiggfiskarna är i vägen för trollingfiskarna........eller kan det vara så att de är för duktiga och metoden är effektiv då dessa drar 8-9 fiskar medan trollingfiskarna endast drar 1-2 gösar på tävlingen!!!!

Nej, jag tycker att klubben skall tänka om lite och försöka följa med i utvecklingen av fisket, det börjar hända lite med C&R (inte en dag för tidigt) men det finns mycket mer att göra!!

Tack för ordet!

Kommentera

Ursprungligen postat av big catch Visa inlägg
                    Det var kul med tävling idag.7 gäddor upp + en gös på 4,75kg.Vi hade en hel del (fällningar)men det var aldrig nogot där.Jag fick höra att det kunde vara mycke lake i området som bara tar mörten i stjärten.Men vem vet.Nu till det tråkiga innan tävlingen så påtalas att det är c/r som gäller men om man vill ta en matfisk så är det ok.Sen får man höra att folk bonkar i allafall.Det jag hörde var att en (gubbe) hade bonkat 4 gäddor.Förstår inte folk engelska eller måste man säga att det är en "ta upp men släpp tillbakatävling".Tråkigt när SFF försöker köra c/r.Så kommer dessa herrar och bonkar bara för bonkandets skull.Men men en del "gubbar" har slutat bonka så detta gäller inte alls alla.Vi jobbar på så kanske vi får förklara lite tydligare i framtiden.Så nu har jag gnällt klart.
                    Suck................
                    Det finns tydligen en hel del "Gubbar" i Sigtuna som gillar att BONKA.
                    Sorgligt tycker jag
                    [FONT="Fixedsys"][/FONT][FONT="Fixedsys"]Team FEAR NO FISH[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                    11 svar
                    2 124 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Rospigg
                    av Rospigg