fan vad sjukt, är de ingen som fått nån gädda?, jag har inte lyckats iallfal, de har varit riktigt svårt, iallfall på flug fronten
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Deltävling 2: Fiskesnack.com goes flugfiske
Collapse
X
-
98 cm
Jag tog flexledigt från jobbet idag för att hinna åka ut en sväng och fluga gädda, man hinner ju inte med det annars på veckorna eftersom det numera blir mörkt så himla fort. I alla fall så började jag fisket med den fluga jag band till förra deltävlingen och på den fick jag tre små gäddor. Därefter bytte jag till en lite större gul/grön fluga och då fick jag den gäddan på bilden och en liten, tappade dessutom en ännu lite större gädda som släppte alldeles inne vid båten när jag skulle landa den.
Jag var ute själv och eftersom måttbandet ville rulla ihop sig när jag lade det på eller vid sidan av gäddan så var jag till slut tvungen att lägga det under fisken för att det skulle gå att ta kort på längden. Man ser måttbandets början vid fiskens mun och så resten av måttbandet vid fiskens stjärtfena så klart. Hoppas att det är okej för tävlingsledningen - det gick verkligen inte att lösa på något annat sätt! Gäddan var (är) i alla fall 98 cm lång och bjöd på en god kamp. Flugan satt perfekt i mungipan så det var inga problem att releasa den efter fotosessionen!Senast ändrad av mangemo; 2008-10-17, 14:17.
Kommentera
-
Vägde den aldrig faktiskt, det var ju längden som var det intressanta den här gången.
Att jag har vunnit, nja... den här deltävlingen fortsätter ju både imorrn och på söndag så nog ska det kunna komma in en hel del bidrag! Själv hinner jag inte med något gäddfiske i helgen så det var därför jag var ute idag istället, och det gick ju rätt bra
Kommentera
-
Härligt mangemo!
Du har lagt ribban inför morgondagens gäddfiske... Snyggt fångat!*** I ain't here on Business, I'm only here for fun ***
http://promisedland.blogg.se
Kommentera
-
-
-
Ursprungligen postat av mangemo Visa inläggJag tog flexledigt från jobbet idag för att hinna åka ut en sväng och fluga gädda, man hinner ju inte med det annars på veckorna eftersom det numera blir mörkt så himla fort. I alla fall så började jag fisket med den fluga jag band till förra deltävlingen och på den fick jag tre små gäddor. Därefter bytte jag till en lite större gul/grön fluga och då fick jag den gäddan på bilden och en liten, tappade dessutom en ännu lite större gädda som släppte alldeles inne vid båten när jag skulle landa den.
Jag var ute själv och eftersom måttbandet ville rulla ihop sig när jag lade det på eller vid sidan av gäddan så var jag till slut tvungen att lägga det under fisken för att det skulle gå att ta kort på längden. Man ser måttbandets början vid fiskens mun och så resten av måttbandet vid fiskens stjärtfena så klart. Hoppas att det är okej för tävlingsledningen - det gick verkligen inte att lösa på något annat sätt! Gäddan var (är) i alla fall 98 cm lång och bjöd på en god kamp. Flugan satt perfekt i mungipan så det var inga problem att releasa den efter fotosessionen!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiskesnacks Gäddfemma 2024Jahaja, Svenberg är i toppen. Fan vilka fiskar ni fångar.
Själv har jag lyckats komma ut...1 Foto-
Kanal: Fisketävlingar
2024-10-05, 10:37 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
|
11 svar
2 113 visningar
0 gillar