Gäddfestivalen i Fryken 20 - 21 september! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfestivalen i Fryken 20 - 21 september!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfestivalen i Fryken 20 - 21 september!

Så i år igen:

Kils Sportfiskeklubb inbjuder till Gäddfestivalen i Fryken för 15:e året i följd!
    Som tidigare finns standardklassen men naturligtvis fortsätter vi med C&R-klassen. Upp emot 200 båtekipage tävlar om ett grymt fint prisbord. Vi önskar ha fler deltagare i c&r-klassen i år. Fiskesnackare som är sugen?

I c&r-klassen är Normark huvudsponsor. Tävlan kräver minst två personer per båt. Minimimått gädda 50 cm. Totallängden av teamets längsta gäddor (max tre gäddor) under helgen räknas. Gäddan skall naturligtvis fotas och släppas tillbaks.
    Ytterligare regler och info finns och kommer på www.kils-sportfiskeklubb.se eller ring undertecknad på 055421188 / 0705313999

// MVH Daniel Jonasson

Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Så i år igen:

Kils Sportfiskeklubb inbjuder till Gäddfestivalen i Fryken för 15:e året i följd!
    Som tidigare finns standardklassen men naturligtvis fortsätter vi med C&R-klassen. Upp emot 200 båtekipage tävlar om ett grymt fint prisbord. Vi önskar ha fler deltagare i c&r-klassen i år. Fiskesnackare som är sugen?

I c&r-klassen är Normark huvudsponsor. Tävlan kräver minst två personer per båt. Minimimått gädda 50 cm. Totallängden av teamets längsta gäddor (max tre gäddor) under helgen räknas. Gäddan skall naturligtvis fotas och släppas tillbaks.
    Ytterligare regler och info finns och kommer på www.kils-sportfiskeklubb.se eller ring undertecknad på 055421188 / 0705313999

// MVH Daniel Jonasson
    Kul och se att du fortfarande orkar engagera dig och visar alt. till slaktarklassen!
    sigpic

Kommentera

Vi kommer att ställa upp även i år i C&R klassen Daniel!

Kommentera

Ser fram emot de härliga rapporter på bra gäddfiske som brukar föreligga festivalen.

"i en av Sveriges absolut bästa storgädd-vatten"

Vill se dem som kan leverera storgädda, låt säga 12+, från Fryken i år. Har jag fel vill jag gärna se någon åka ut och leverera några stycken, mer än gärna. Vet flera vatten som levererat det i år, så jag är idel öra. Eller tröttnar man och skyller på karavaner ?

Lycka till med festivalen iaf
        Senast ändrad av gäddfeskern; 2008-08-08, 23:56.

Kommentera

I min närmaste bekantsskapskrets är det andra satsningar som ligger för året än Fryken. För egen del är det en ganska nyfödd son och ett nyköpt hus som all tid förpassas till. Rapportering eller ej så är ett vatten som producerar 15+ fiskar och med goda chanser på 12+ ett storgäddvatten. Är övertygad om att du fixar en 12+ om du förlägger några helger i höst på rätta ställen och med rätt presentation.

Tack för vällyckningen!
          Senast ändrad av Danne; 2008-08-09, 09:32.

Kommentera

Är det bara trolling som gäller?

Kommentera

Jag ska försöka ta mej iväg om man lyckas llura med nån villig för att inte nämna nåra namn.

C&R klassen förståss...
              I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
              Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

ackeliba - ja, bara trolling. Fryken passar sig bäst för trolling. Men jag ska ta det vidare och se om det skulle vara funktionellt och av intresse av att ha olika klasser och/eller metoder. Men i år blir det trolling till 100%. Dock "småskalig" trolling. Max 6 spön.

Roach master - varmt välkommen! Hoppas du får med dig någon. Har du svårt att hittta någon så kanske jag ställer upp och är din fotokompis :-)

Kommentera

Ok. Grönner på om jag skulle försöka lura med någon jag med, vore kul. Men jag vet inte om jag har möjlighet än.

Kommentera

Vet ej om jag har möjlighet och tid.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                    11 svar
                    2 105 visningar
                    0 gillar