Gäddfestivalen i Fryken 20 - 21 september! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfestivalen i Fryken 20 - 21 september!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Äntligen är det dags för årets höjdpunkt

Kommentera

Ansr att Danne med kompisar haft en avgörande, positivt inverkan (högklassig) på gäddfisket utveckling. Helt klart. Visst finns det vissa undersöknigar på att det bästa är att spara de uppväxande i 6-7 kgs-klassen. Men i nuvarande läge..Anser jag att det är helt fel att en stor gäddtävling skulle dedrivas annat än som c&r..Totalfel..

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
        Så i år igen:

Kils Sportfiskeklubb inbjuder till Gäddfestivalen i Fryken för 15:e året i följd!
        Som tidigare finns standardklassen men naturligtvis fortsätter vi med C&R-klassen. Upp emot 200 båtekipage tävlar om ett grymt fint prisbord. Vi önskar ha fler deltagare i c&r-klassen i år. Fiskesnackare som är sugen?

I c&r-klassen är Normark huvudsponsor. Tävlan kräver minst två personer per båt. Minimimått gädda 50 cm. Totallängden av teamets längsta gäddor (max tre gäddor) under helgen räknas. Gäddan skall naturligtvis fotas och släppas tillbaks.
        Ytterligare regler och info finns och kommer på www.kils-sportfiskeklubb.se eller ring undertecknad på 055421188 / 0705313999

// MVH Daniel Jonasson

Hej du kompis, det ska bli roligt att träffas igen, det var ett tag sen vi gick på Sportfiskeakademin ihop, jag kommer vara med i år i C&R- Klassen, som du kanske sett. Jag slår en signal så kan vi ta ett glas (mjölk) ihop

Christer Juneborg
        [FONT="Tahoma"]www.scandica.se[/FONT]

Kommentera

Tjena Christer! Inte igår.... Det var trevligt att träffas trots att det var mest under stressade förhållanden. Slå mig gärna en signal någon dag så kan vi snacka lite. Kul att du ställde upp.

Kommentera

Då var tävlingen till ända och med blandade framgångar.
            Vi ökade startfältet markant till 12 startande team i c&r i år. Naturligtvis ingen siffra man är nöjd med på långa vägar, men till trots en framskjutning mot tidigare år. Ju fler deltagare desto mer exponering får klassen. Inte bara i fiskemedia utan lokal press har också börjat skriva och intressera sig för c&r-klassen. Vad är det för tomtar som springer runt med kostiga plankor? ) Har i år också hört flera deltagare som troligtvis kommer haka på c&r-klassen. Det är kul. Initialt är det nu vi vill visa att det går att fiska c&r och klassen kommer förhoppningsvis bli större. Per startande team har vi lyckats generera ett riktigt bra prisbord i c&r-klassen. Första priset till ett värde av ca 12.000 och 10.000 till tvåan och trean tillsammans utgör ca 22.000 till 12 startande.

Tack Normark, Lundgrens, Zalt, CWC, Attitude Baits och Sportfiskeakademin till sponsring. (har nog missat någon och får återkomma)

Grattis Team Badring till vinsten och grattis till till Fishing Värmland och attitudebaits till placering två och tre. Tack ni andra i c&r-klassen. Hoppas ni kommer nästa år också. Får hålla tummarna för två fiskedagar kommande år.

Det kommer säkert bli en och annan mindre regeländring till nästa gång. Jag återkopplar gärna för ev synpunkter på årets tävling.

Tack c&r-klassen och tack till alla andra också naturligtvis.
            Nästa helg opererar jag själv och drar +120cm fiskar på löpande band
            Senast ändrad av Danne; 2008-09-23, 21:04. Anledning: Glömde en sponsor

Kommentera

Som alltid en mycket trevlig tävling! kul med lite fler team i klassen. Vad jag hörde av dem som var med så var flera sugna på revansch nästa år.
              http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Tackar Daniel och resten av Kils sportfiske klubb som arangerade denna sjukt roliga tävling dock lite tråkigt med söndagstävlingen, menmen säkerheten först

Kommentera

"Nästa helg opererar jag själv och drar +120cm fiskar på löpande band "

Detta följs med största intresse ! Kanske dags för första 12+ gäddan för i år från Fryken...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                  11 svar
                  2 105 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Rospigg
                  av Rospigg