Äntligen är det dags för årets höjdpunkt
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddfestivalen i Fryken 20 - 21 september!
Collapse
X
-
Ansr att Danne med kompisar haft en avgörande, positivt inverkan (högklassig) på gäddfisket utveckling. Helt klart. Visst finns det vissa undersöknigar på att det bästa är att spara de uppväxande i 6-7 kgs-klassen. Men i nuvarande läge..Anser jag att det är helt fel att en stor gäddtävling skulle dedrivas annat än som c&r..Totalfel..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne Visa inläggSå i år igen:
Kils Sportfiskeklubb inbjuder till Gäddfestivalen i Fryken för 15:e året i följd!
Som tidigare finns standardklassen men naturligtvis fortsätter vi med C&R-klassen. Upp emot 200 båtekipage tävlar om ett grymt fint prisbord. Vi önskar ha fler deltagare i c&r-klassen i år. Fiskesnackare som är sugen?
I c&r-klassen är Normark huvudsponsor. Tävlan kräver minst två personer per båt. Minimimått gädda 50 cm. Totallängden av teamets längsta gäddor (max tre gäddor) under helgen räknas. Gäddan skall naturligtvis fotas och släppas tillbaks.
Ytterligare regler och info finns och kommer på www.kils-sportfiskeklubb.se eller ring undertecknad på 055421188 / 0705313999
// MVH Daniel Jonasson
Hej du kompis, det ska bli roligt att träffas igen, det var ett tag sen vi gick på Sportfiskeakademin ihop, jag kommer vara med i år i C&R- Klassen, som du kanske sett. Jag slår en signal så kan vi ta ett glas (mjölk) ihop
Christer Juneborg[FONT="Tahoma"]www.scandica.se[/FONT]
Kommentera
-
Då var tävlingen till ända och med blandade framgångar.
Vi ökade startfältet markant till 12 startande team i c&r i år. Naturligtvis ingen siffra man är nöjd med på långa vägar, men till trots en framskjutning mot tidigare år. Ju fler deltagare desto mer exponering får klassen. Inte bara i fiskemedia utan lokal press har också börjat skriva och intressera sig för c&r-klassen. Vad är det för tomtar som springer runt med kostiga plankor? ) Har i år också hört flera deltagare som troligtvis kommer haka på c&r-klassen. Det är kul. Initialt är det nu vi vill visa att det går att fiska c&r och klassen kommer förhoppningsvis bli större. Per startande team har vi lyckats generera ett riktigt bra prisbord i c&r-klassen. Första priset till ett värde av ca 12.000 och 10.000 till tvåan och trean tillsammans utgör ca 22.000 till 12 startande.
Tack Normark, Lundgrens, Zalt, CWC, Attitude Baits och Sportfiskeakademin till sponsring. (har nog missat någon och får återkomma)
Grattis Team Badring till vinsten och grattis till till Fishing Värmland och attitudebaits till placering två och tre. Tack ni andra i c&r-klassen. Hoppas ni kommer nästa år också. Får hålla tummarna för två fiskedagar kommande år.
Det kommer säkert bli en och annan mindre regeländring till nästa gång. Jag återkopplar gärna för ev synpunkter på årets tävling.
Tack c&r-klassen och tack till alla andra också naturligtvis.
Nästa helg opererar jag själv och drar +120cm fiskar på löpande band
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiskesnacks Gäddfemma 2024Jahaja, Svenberg är i toppen. Fan vilka fiskar ni fångar.
Själv har jag lyckats komma ut...1 Foto-
Kanal: Fisketävlingar
2024-10-05, 10:37 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
|
11 svar
2 105 visningar
0 gillar