Rösta fram vinnaren i XL Tackle Station-tävlingen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rösta fram vinnaren i XL Tackle Station-tävlingen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rösta fram vinnaren i XL Tackle Station-tävlingen

Ja, nån måste väl vara först ut.

Här kommer mitt bidrag innan jag åker iväg till Norge för en veckas hardcorefiske.

-----
    Mina beten kan inte hittas i sin prakt
    Skall man plocka fram nått får man ta sig i akt
    Ty lådan ser närmast ut som en boll
    Öppnar man den hoppar betena fram likt ett gäng troll
    Två elefanter behöver på den stampa
    Eller räcker det kanske med att flickvännen på den trampa
    För att lådan skall stängas
    Så att betena får trängas
    Boxen hålls igen av tvingar två
    Man får skruva på dem så att man blir helt blå
    Så snälla ge mig en större låda
    Jag i mina händer får en väldig klåda
    Är så less på att i lådan rota
    För att sen inte hitta ett jota
    När jag mina beten snabbt behöver finna
    För att fånga någon gädda jag skall hinna
    Solen går ju för fan snart ner och det blir natta
    Alla mina kompisar blir ju helt matta
    Av att se mig stå där och svära
    När dragen sitter i lådan likt tjära
    Samtidigt som de sabla myggen på min kropp suger
    Lådjäveln till ingenting duger
    -------

Trevlig sommar!
    Bifogade filer
    229
    Da_Moose
    24,45%
    56
    Användaren struken
    22,71%
    52
    Kraft
    2,18%
    5
    EdgeCruzher
    2,62%
    6
    bakos
    7,86%
    18
    roach_master
    4,37%
    10
    Nesseh
    3,06%
    7
    shjuv
    1,75%
    4
    eitan
    3,49%
    8
    Bonanza
    1,31%
    3
    p3pp3
    2,62%
    6
    zoddic
    1,31%
    3
    perrak
    0,87%
    2
    Pikeperchzander
    2,62%
    6
    Pierre Söderqvist
    0,87%
    2
    indy
    0,44%
    1
    fuska
    3,06%
    7
    Tekky
    3,06%
    7
    trollan
    6,55%
    15
    MastaPike
    4,80%
    11

The poll is expired.

Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Somliga må säga att detta är den snyggaste kattsandshinken de skådat längs strandkanten, andra må säga att de är den mest välfyllda. Men jag bara skrattar, om de bara kommit förbi en halvtimma tidigare hade den varit proppfull för nu hänger hälften av mina wobblers i en gran på andra sidan ån.

Där beklagar sig ett gammalt par över att julpyntningen bara kommer tidigare och tidigare, men jag är inte bitter, utan blickar ner i min härliga hink och drar in lukten av kattsand, i ångornas rus undrar jag om damen på andra sidan skulle vilja ha en reflexspinnare som brosch.

Jag knäpper på spinnaren och tar satts det gäller att pricka rätt nu, jag tror inte den passar bra på hennes gubbe. Jag tar satts svingar min klinga bakåt och det brakar till innan jag hinner kasta ut.

Slirbromsen skriker! Nu kommer det jag väntat på hela dagen, jag har fått napp. Adrenalinet rusar och det är en mäktig fajt. Jag ser att kroken sitter väldigt löst bara i det yttersta skinnet. Jag spänner åt slirbromsen en aning och då släpper det, jag ser att kroken lämnar ett litet hål i sadeln och att killen på mountainbiken blänger ilsket på mig innan han cyklar vidare.

Jag känner hur luften går hur mig, jag tar min hink och går, på väg hem går jag igenom vad jag kunde gjort annorlunda men jag inser att man inte kan vinna varje fajt men nu hoppas jag på att vinna denna.

//Gustav Kraft
    Känner du igen den här texten spenderar du för mycket tid vid datorn och för lite tid i båten.

Kommentera

För liten låda..

Jag är så trött på mina tre biltemafiskeväskor som jag har, har försökt att få i många beten i samma lådor men det funkar ej. En del av lådorna är trasiga och går inte att stänga längre, och min fru börjar bli irriterad på alla fiskedrag som ligger över lägenheten och tar upp plats. Och så skulle det vara skönt att ha alla beten i en och samma väska och inte ha med sig tre väskor plus ett par lådor i ica-kasse varje gång man ska ut.
      Bifogade filer
      http://fjallfisket.blogspot.se/

Fiske i Tänndalen, Funäsdalen, Rogen mm

Kommentera

Jag kommer ihåg en varm Augustikväll för ett par år sedan. Jag hade precis avslutat en fisketur och kvällssolens sista strålar gav ett härligt orange-rosa skimmer på den stilla vattenytan. Jag satt på bryggan med fötterna i vattnet och bara njöt av tillvaron.

Det var på den tiden Jag kunde stänga locket till min fiskelåda.
        Nuförtiden kan Jag aldrig känna mig lugn innombords. Endast en blick på min överfyllda betesbox stressar upp mig och Jag kommer aldrig tillbaka från en fisketur avkopplad som Jag en gång i tiden brukade.

Med en XL Tackle Station hade Jag haft ordning och reda och på så vis
        kunnat finna ro under tiden och efter Jag har varit på fisketur...

Hjälp!

Kommentera

Det skulle vara riktigt trevligt att någon gång slippa höra morsans o farsans tjat om att de inte kan gå omkring som de vill där vi bor etc.etc.

Det skulle jag kunna slippa med en XL-tacklebag för just i detta nu har jag 11 st biltema lådor+ ett antal andra mindre lådor som är utspridda där jag hittar en ledig plats.
          Inget ont om biltemas lådor, de räcker väl ganska långt att fylla med beten, men de går sönder efter så och så lång tid...
          ...det skulle vara skönt att slippa det med en ny väska och lådor.

Sen att få ha allt på samma ställe och inte behöva jaga runt lite här och där för att finna det som man vill ha med ut på tur.
          Bifogade filer
          I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
          Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Inte för att jag gillar att hålla låda men...

Så här ser alltså min kära fiskelåda ut, jag minns när jag var liten och köpte den, det var ett klistermärke på den med en full fiskelåda och tänkte "en vacker dag ska jag fylla den så den är minst lika full som på bilden" Det var som sagt några år sen nu... nu sitter jag här med en bokstavligt talat överfull låda, finns inte en chans att allt får plats i den så jag förvarar en stor del av dragen i deras orginalförpackningar, vilket brukar sluta i att dragen åker ur och fastnar i allt som ligger i väskan.. det är ett rent helvete att få loss.
            Och fattig student som man är så har jag inga pengar att köpa en ny låda för, insåg direkt jag fick nys om den här tävlingen att det här var min enda chans att få nån ordning på alla drag.. kan ju säga att hela bottenfacket är fullt av drag med, skulle kunna fylla minst en hel låda till med bara dom drag som ligger där.
            Bifogade filer

Kommentera

fiskerummet

Har en mycket fin väska som passade till en början då man fiskade sporadiskt med metspöet å mask. Då rymdes allt man hade i fiskeväg ( maskburk, extrakrok samt ett par spinnare ) men eftersom tiden gick å besattheten tog vid ( och pengarna minskade i rask takt ) gjordes garderoben om sakta men säkert utan att sambon min märkte nått, men låda efter låda och stadiga brev/kartonger damp ner. Monterades en hylla i garderoben då fattade hon misstanke.

En sen kväll när damen hade somnat, lastades allt fram och skulle göras fint, in i lådor och ner i fiskeväskan, döm om min förvåning när det inte gick att få in allt.

1 låda blev full, 2 lådor blev fulla, det blev till att vänta till dan efter och åka en sväng på biltema, nya lådor.

3.dje försöket inte ens med 6 lådor rymdes allt. Nu såg sambon röran, hålet i innerdörren är bevis på vad som hände den dagen "det stora fiskebråket"

nu är goda råd dyra, en fin rymlig låda av bromanOdell skulle ha suttit underbart så man slipper komma hem en kväll och ska gå in i "fiskerummet" och se att allt är borta, efter alla gånger man lovat att "köpa en väska och sortera så dina kläder rymms här"

bifogar 2 bilder där den gröna "stora väskan" ska rymma både flugor, flugrulle, jerkbeten, tafsar, tångar mm.

Rädda mina fiskeprylar!

Mvh Patrik "shjuv" Olofsson
              Bifogade filer

Kommentera

hej!
                som ni ser så var jag helt korkad när jag var i butikerna...
                båda for att jag har köpt så mkt och for att jag har inte investerat på en bra lösning istälet for några drag....

(jag tar inte allt med mig, men en full ikea kasse o hinken följar med,jag gillar att vara öppet när jag fiskar o fiska på olika sätt.)

men nu är det så här att jag har en hel del drag som jag får inte plats med i lådorna så jag hänger de i en hink o box. ganska enkelt o bekvem.var, tills min kära son upptäckte att det är jätte kul at ta lipgripin o försöka att fiska upp så mkt drag han bara kan
                och när jag märker så är det redan for sent
                (han har redan förstört några lager av lack)

så om jag får den fina väskan så kan jag få ordning med mina drag o lägga allt for gäddan i väskan o då får jag plats för allt annat,och den viktigast-
                jag kan ta min son o fiska med honom o njuta qwality time utan att bevaka hinken

och jag kanske slipper höra "ska du flytta till båten eller?....." när jag lastar billen tillfiske turen.
                Bifogade filer
                http://lurehunter.blogspot.com

Kommentera

Som ni ser så är boxen proppfull och trots att jag valde den största boxen jag hittade och hade råd med just då och lade hela månadspengen på att köpa den, så räcker den inte längre. Åren har gått och intresset har växt mer och mer och samtidigt har man köpt lite beten nu och då. Det går inte ens att fälla ihop de sex hyllorna längre och självklart går det inte att stänga boxen heller. Skall jag ha något bete så hänger tio andra med upp som en stor klase. Har mängder med jiggar som knappast syns på bilderna för de ligger begravda under de andra dragen. Och utrymmet i botten visst det ryms mycket där, men man får flera krokar i fingrarna.

Min gamla box har alltså hängt med många år trots att den har gett mig en del arga minnen. Den har gått sönder i handtaget och den föll i backen med en smäll och allt exploderade ut över en stig i skogen på väg till fisket. Inte direkt kul när man är ivrig till fisket och ligga och plocka grejer en lång stund. Sen har den vassa piggar på gångjärnen så när den slår mot benet när jag bär den så har den stuckit mig flera gånger och en gång blev det en rejäl reva som började blöda rätt friskt. En annan gång hade jag glömt stänga den i båten och en gädda som studsade runt i båten rev ut alltihop i hela båten, det var verkligen kaos då. Så nu är jag trött på den. Är färsk student och har inte råd att köpa någon bra lösning.

Jag vill jättegärna ha en xl tacklestation! Vänligen rösta på mig så jag får ordning på grejerna igen. Med en sån stor och praktisk väska och bra planoaskar, så kan jag nog t om klämma ner de medföljande vinstbetena också! 
                  Bifogade filer

Kommentera

Alla andra drag och spinnare??

Blev biten av jerkbait för ett par år sen, vilket innebar att alla andra drag vart vräkta från min fina men lilla biltemaväska. Sist jag hörde av dom andra dragen bodde dom i en plastpåse i städskrubben i hallen. inga gäddor dära...snyft snyft.
                    Nu har jerkandet lagt sig lite så haspelspöt kommer med så ofta jag orkar pilla fram ett drag eller två. Det skulle ju vara super-duper om jag kunde reda ut röran en gång för alla. Och att dom gamla dragen fick komma fram i solen igen och visa jerkbaiten vart skrubben finns.

För de lovar jag, att vinner jag väskan så reder jag ut röran!

Tack för ordet.
                    Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                    11 svar
                    2 107 visningar
                    0 gillar