Pike Challenge 2008! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pike Challenge 2008!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mycket trevligt arrangemang, även om vädret inte var ultimat för gäddfiske (30 grader och soligt)! Tyvärr fick man bryta efter en dags fiske pga tekniska problem med båtpropellern som träffade en sten, men bättre lycka nästa år! Väldigt trevligt att träffa allt folk och snacka fiske med likasinnade. Kudos till arrangörerna!

Här är en artikel från lokaltidningen om tävlingen:

Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

• Äntligen fick man vara med och tävla, 2 års väntan och det var värt det! förstadagen massor med 60-70 gäddor och en uppsnittad tumme så jag vart tvungen att avbryta efter halva tiden på lördagen. Söndag i form igen och då bar det av längre bort, till de "hemligavikarna". 3 meter sikt i vattnet och otroliga mängder av STORA efterföljare, jag tror min lagmedlem i Team Benerus sket ner skinnbrallorna nåra gånger. tillslut lyckades en 90 gädda luras på en spiggjerk, lägger ut den snart på forumet. ett stort tack till min medtävlande Tommy "Top Noch" Lindmark. Vi hade, som vanligt, så fruktansvärt kul!
      Plats 6. Team Benerus! se gäddan och vårt Team på Fiskedrag nästa säsong.
      Ps; Johan P...hur gick det för dig??...

Kommentera

• Som arrangör: Tack till alla lag gjorde tävligen till en stor upplevelse. alla sponsorer ett enormt tack för det ni hjälpt till med och sponsrat med! Världsklass 2015 för att de tror på oss och förstår att detta är värklass. Gästhamnen, tack för att ni är så otroligt proffsiga och låter oss hållla till hos er. tack till Jenny för att hon bara skäller lite och inte klöser ut ögonen på Johan och mig när vi blir döv och blind av allt fiske. Tack till Allehanda media för annonseringen & bloggen (mms;a gäddbilderna på 72006 skriv PIKE i textraden och namn på avsändare vart den är tagen). Stort tack till Hasse Nordin (prisutdelaren) Tack till Ulf på havsporten (han som söker fiskeguider). Storfiskarna som höll i Pike challenge light. och många mer hoppas att alla känner sig som vinnare, för oss i Pike Challenge är ni nu alla Challenge Pro members of the year!

Kommentera

• Team El-ge

Ja, då har man kommit fas igen då. Team El-Ge kom 7:a och sålunda uppfylldes inte vårt primära mål; att ta hem hela klabbet.

På onsdagen innan tävlingen var vi ute och rekade och jag fick en hygglig gädda på 98 tävlingscentimeter (104 vanliga), men fel dag som sagt.

Under första tävlingsdagen drog vi 31 fisk i båten och framåt 3 snåret märkte man att det var en välfiskande skara vi hade att göra med, man kan väl säga att det inte fanns en grynna, vasskant eller djupbrant som inte var avfiskad.

Vårt andra mål vart dock uppfyllt, att spöa skiten ur Johan P å Micke i Team Naturkompaniet och de flesta andra hemmalag.
          The Southern Rules!

Efter söndagen kunde vi (jag) räkna in en gädda på 85 cm vilket då ledde till en rätt OK, men ändå inte, 7:e plats.

Vi kommer till nästa år igen, så länge inte antalet båtar ökas, det var precis perfekt nu.
          Team El-Ge Småland
          http://nizzeofredde.blogspot.com

Kommentera

• Ja man får gratulera till att ni iaf klarade ett av era mål inför tävlingen. Jag och Micke fiskade dåligt och fick bara en på exakt 80 cm. Var Micke som fick den. Själv hade jag inte en bra helg. Besviken på min egen insats men tycker det var riktigt skoj att ni kom upp och ni är givetvis välkomna igen nästa år. Får se hur det blir med antal båtar...

/Johan

Kommentera

• när kommer det upp info om nästa år? längtar till den tävlingen super roligt.....

Kommentera

• Ursprungligen postat av joje_ Visa inlägg
                när kommer det upp info om nästa år? längtar till den tävlingen super roligt.....
                Vi har just haft möte och tävlingen kommer att läggas samtidigt som utelivs mässan. Datum 15-17 maj. Mer info kommer!

Kommentera

• kanon bra att det blir lite tidigare.. bättre fiske då + att man slipper solbrännan

Kommentera

• Vi släpper snart hemsidan!
                    Nytt för året är att det är 40 platser för spinn och en klass för flugfiske (10lag).
                    Mer info kommer! Skriver här i tråden när vi vet exakt datum för lansering av hemsidan.

Mvh
                    Johan Pettersson

Kommentera

• Är det en renodlad C&R tävling?
                      /Team Perax, Jon Persson
                      http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg