Tävling - Novembergäddan 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tävling - Novembergäddan 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Askungen Visa inlägg
    Typiskt att man inte hade tidning med sig när man lyckades dra en 123 centimetare, men det är bara att ta en till
    ja det var jäkligt synd ! Dax att packa ner en tidning som är nyare än tävlingens startdatum.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Just det ja, glömde ju säga grattis till CalleX, den där gäddan är ju verkligen en drömgädda när det gäller vikt. Tjockis skulle jag själv hellre sett mindre tjock och mer av den på längden...blir ju nästan rädd när man ser den där

Kommentera

Ursprungligen postat av odevetu Visa inlägg
        Var tvungen att testa själv idag, kan bara instämma f_n va svårt det va.
        Vind ca10m/s, snöblandat regn, själv i båten, måttband, tidning, stel om fingrarna, foto, gäddan lever om o.s.v. Aja så här blev resultatet iaf.
        Gäddan är 101cm och 6.1Kg tung, försökte få måttbandet att ligga still i vinden, men det va omöjligt (får ta med tejp nästa gång), ev. duger dekalen som måttstock, dekalen är ca 98cm (0-95cm + lite marginaler på sidorna) bilden luras lite, gäddan va ett par centimeter längre än dekalen.
        Pga omständighterna förstår jag om denna blir diskad i tävlingen, men den ska väl inte ha något att göra med slutstriden iaf. Kan ändå va bra att få lite konstruktiv kritik på vad man kan förbättra innan den stora kliver på...
        Tyvärr är det jäkligt svårt att "kontrollmäta" i ritprogrammet när mätklistermärket sitter som det gör. Jag får gäddan till 100cm med tanke på perspektiv osv så jag hoppas alla går med på detta.

Men som det skrivits tidigare så vore det kanon om man kan lägga ett måttband tätt intill fisken och fota rakt uppifrån för att det ska gå så enkelt som möjligt att "kontrollmäta".

Ni andra får supergärna skicka in lite fler anmälningar också.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
          Äh skitsamma - det är lika för alla - men det var en bra idé! Nästa bidrag kommer ha måttbandet bortom fisken
          Har du en ännu längre i bakfickan?
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag fick inget större än 98 cm, så jag tog inga bidragsbilder... borde väl ramla in några fiskar som är längre än det tycker man...
            Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

118 cm men på bilderna ser den kortare ut - dessutom så missade jag stjärten så jag får se vilken längd som blir godkänd som tävlingsbidrag...
              Hahahaha Vad fan är det där för något....inte ser det ut som en gädda iaf....

Har du proppat henne full med sten? Skämt osido, måste väl ändå vara någon missbildning som gjort henne så där fet, eller har hon gått i en odling?

Ett gott skratt fick jag iaf......

Kommentera

Vilket svullet fetto

Kanske tur att hon fångades och blir lite mer selektiv. Denna sjuka gädda ser ju ut som om den försökt äta ihjäl sig. Inte nog med den isterbuken, hon skulle på en 4 hektos id ändå! Helt sanslöst, hon kan ju inte veta vad ordet mätt betyder!!!!

Kommentera

Jo då - 16.6. Men jag har inte kontrollvägt vågarna efter så det får ses som halvpreliminärt
                  Nytt PB, ser jag!
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Nu börjar den här tråden bli lite OT igen märker jag...mn jag måste få svara ändå väl?

Ursprungligen postat av Jpej Visa inlägg
                    Kanske tur att hon fångades och blir lite mer selektiv. Denna sjuka gädda ser ju ut som om den försökt äta ihjäl sig. Inte nog med den isterbuken, hon skulle på en 4 hektos id ändå! Helt sanslöst, hon kan ju inte veta vad ordet mätt betyder!!!!
                    Jg fick en åtta förra vintern som hade en 1-2 kg sutare i svalget men som ändå valde att bita över min 2,5 hg mört (kolla mitt album!)

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                    Nytt PB, ser jag!
                    Aja - har du så stort förtroende för mig att du trodde att jag tagit en större tidigare? Jag tackar så väldans!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jpej Visa inlägg
                      Så unik är den väl inte, Folkesson fick en likadan, 16å6 och 118cm i våras
                      på Vättern, så denna delar andra platsen i år efter en annan feting ifrån samma
                      sjö.
                      Senast ändrad av Alessandro; 2007-11-17, 00:06.
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
                      15 svar
                      972 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg DJ Mqt
                      av DJ Mqt