Höst upplaga av S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only” - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höst upplaga av S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only”

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Stort grattis till PikeLords och som före detta mästare så ser jag fram emot att få jaga Er till våren då jag gärna är med.

Ursprungligen postat av LordBrotherX Visa inlägg
    Hatten av, till alla tävlande Hälsar Team PikeLord

- en tävling likt denna kräver verkligen tur, då det finns många "vassa" fiskare med!

- Idag valde Fru fortuna, att göra nedslag i team PikeLords båt. (det gjorde hon ju iochförsig rätt i=) men det kunde lika gärna ha blivit någon annan!

En liten känga dock till alla "kända profiler" - mingla mer.

- Det betyder mycket för oss amatörer om någon "stor profil" snackar lite skit över en kaffe, diskuterar eller vad som helst..
    ----------------------
    Hursomhelst Johan!

Fila till på detaljerna kring uppstart och liknande till vårens upplaga så blir det en ännu "vassare" tävling!

Kommentera

Just ja, stort grattis till PikeLords. Grymt jobbat.

Kommentera

Hatten av, till alla tävlande Hälsar Team PikeLord

- en tävling likt denna kräver verkligen tur, då det finns många "vassa" fiskare med!

- Idag valde Fru fortuna, att göra nedslag i team PikeLords båt. (det gjorde hon ju iochförsig rätt i=) men det kunde lika gärna ha blivit någon annan!

En liten känga dock till alla "kända profiler" - mingla mer.

- Det betyder mycket för oss amatörer om någon "stor profil" snackar lite skit över en kaffe, diskuterar eller vad som helst..
        ----------------------
        Hursomhelst Johan!

Fila till på detaljerna kring uppstart och liknande till vårens upplaga så blir det en ännu "vassare" tävling!

Nja, man får förstå att KG? inte var pigg nog att mingla runt med tanke på att han satt uppe halva natten...(För det var väl KG? Du menade med "stor profil?)
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Nja, man får förstå att KG? inte var pigg nog att mingla runt med tanke på att han satt uppe halva natten...(För det var väl KG? Du menade med "stor profil?)
          Ingen nämnd, ingen glömd. Det fanns fler "profiler".

Tycker bara som sagt att det kunde vara en mer avstressad stämning och lite mer grabbar "emellan stämning".

Men det kanske bara är vi i PikeLords som inte är vana att tävla.

Hursomhaver, en trevlig tävling! som PikeLords gärna är med i under våren också!
          "När kroppen plågas då blomstrar själen"

Kommentera

Ingen nämnd, ingen glömd. Det fanns fler "profiler".

Tycker bara som sagt att det kunde vara en mer avstressad stämning och lite mer grabbar "emellan stämning".

Men det kanske bara är vi i PikeLords som inte är vana att tävla.

Hursomhaver, en trevlig tävling! som PikeLords gärna är med i under våren också!
            Stort grattis till vinnarna! Jag tror det har mindre med tur och mer att göra med en kombination av fiskeskicklighet, lokalkännedom och envishet!

Sen kan jag väl säga att jag är rätt usel på att "mingla", jag är betydligt bättre på att skriva en jävla massa på nätet än att gå runt och prata med folk jag inte känner "irl"...Men jag svarar på tilltal...

Kommentera

tack johan för en riktigt trevlig tävling med bra uppslutning. synd på vädret bara, som i våras men vad gör man. kul att tävlingen har växt sen i våras med en riktigt bra uppslutning!!
              gött mos!
              skitfiske på er

Kommentera

Pjuhh....känns skönt att veta att fisket inte var det bästa i Slätbaken under gårdagen!!! Undertecknad + vänner har sedan Hösten -00 anordnat ett "fiskespektakel" (känns mindre bra att kalla det tävling då fiske ju är 90% kringupplevelser) en dag/vår/höst i Östgöta skärgårdsvatten. Oftast med utgång från Stegeborg.
                Under gårdagen kände vi oss dock manade att byta till utgång från Valdemarsviken (datum bestämt sedan i våras). 5 team om 3 gubbar i vardera. Dagens största: 7,8 6,7 6,3 och vandringspriset går till Jonte. Annars många små snipor och svårt att avgöra betesval och spinnhastighet. Någon fiskade "bra" med snabba ytliga beten medan någon fiskade "bra" med lååååååångsamma djupa beten.
                I höst hoppas vi vara tillbaka i Slätbaken.......skitfiske!
                Andreas

Kommentera

Ursprungligen postat av Antevanten Visa inlägg
                  Pjuhh....känns skönt att veta att fisket inte var det bästa i Slätbaken under gårdagen!!! Undertecknad + vänner har sedan Hösten -00 anordnat ett "fiskespektakel" (känns mindre bra att kalla det tävling då fiske ju är 90% kringupplevelser) en dag/vår/höst i Östgöta skärgårdsvatten. Oftast med utgång från Stegeborg.
                  Under gårdagen kände vi oss dock manade att byta till utgång från Valdemarsviken (datum bestämt sedan i våras). 5 team om 3 gubbar i vardera. Dagens största: 7,8 6,7 6,3 och vandringspriset går till Jonte. Annars många små snipor och svårt att avgöra betesval och spinnhastighet. Någon fiskade "bra" med snabba ytliga beten medan någon fiskade "bra" med lååååååångsamma djupa beten.
                  Andreas
                  Dissa något som har växt från att ha varit en dröm till något som kan bli hur stort som hälst. Men du får väl se upp till våren då vi kommer ta till "slätbaken" som fiske område. Nu har vi inte ens fiskat i detta område. Så jag vet inte vad du yrar om. Om du är avis på att jag har styrt till något stort. Så kan du ju höra av dig till mig mitt nummer finns med på sidan.

Så kanske vi kan komma överens om någon lösning, haha..

Skit fiske på er. JOhan.....
                  [FONT="Times New Roman"]Nu rockar vi, drar och fiskar ännu mer fisk. [/FONT]

Kommentera

Nej, nej nej.....och ber om ursäkt.....missförstå mig rätt.....(förmodligen klantigt formulerat av mig). Du vet....gårdagen var en nagelbitare in i det sista och man tänker liksom att "gräset är grönare på andra sidan" alternativt "här är där man är och där är där man inte är".
                    För övrigt funderar vi på att byta metod och reglemente till våren.....inspirerade av detta reportage:

No hard feelings!!
                    Andreas

Kommentera

Andreas
                      Om det inte var menar som "diss" var det onekligen klantigt skrivet..

såg ut som början på en

hursomehelst verkar det ju löst sig..

min fråga blir dock, vad hade det inlägget med St:anna Open att göra?
                      "När kroppen plågas då blomstrar själen"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                      11 svar
                      2 110 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Rospigg