Höst upplaga av S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only” - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höst upplaga av S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only”

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Höst upplaga av S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only”

Inbjudan till höstens gäddtävling i östergötland!!

Ring Johan på 0709-225124 så kommer han att anmäla er båt till tävlingen! "Sista anmälan 10 dagar innan start av tävling."

Tack på förhand.

S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only”

Lördagen den 20 oktober kommer Pike Open äga rum vid Stegeborgs Hamnkrog. Tävlingen startar kl. 07:00 och slutar 15:00. Båtrampen ligger vid Stegeborgs Hamnkrog och parkering finns också vid rampen.
    Betalning sker vid i läggning av båt á 200:- per person i båten. I läggning måste ske 45 min innan start av tävling. Det är tillåtet att utgå från annan ramp inom området.
    Men måste närvara vid start vid Hamnkrogen i Stegeborg. Och vara åter när tävlingen avslutas kl. 16:00. ”Kommer man försent så räknas inte gäddan ni fått.”

Det finns endast 1st vinnare i St Anna´s Pike Open och det är han eller hon som får den längsta gäddan för dagen. Det är antalet deltagare som avgör hur mycket pengar som finns i prispotten minus de materiell som kommer att behövas köpas in.
    För att det inte ska uppstå några missförstånd och svårigheter på tävlingen så går vi på längden av gäddan!

Gäddan fotograferas mot en mätplanka ihop med fångstmannen. Bilden som är tagen kommer att läggas in i en dator på plats. Så en kabel till rätt kamera är ett måste annars räknas inte bilden och deltagaren blir diskad! Ett fotobevis måste visas upp annars räknas inte gäddan.

Med tanke på att de är svårt att få ihop en bra fiske tävling. Så är anmälan bindande och vi vill ha namn och nummer på personen. Båtens fabrikat samt hur många ni kommer vara i båten. Max 3st i båten.

Fiskemetod: Jerk, spinn, mete och flötes trolling. Endast en metod åt gången per person är tillåtet i denna tävling. Men man får ha med sig reserv spön ifall ett skulle gå sönder.
    Boende kan ordnas om så önskas. Men säg till 2 veckor innan så man hinner fixa de.

Regler
    • Alla deltagare ska bära flytoverall eller väst.
    • Fisket sker på egen risk.
    • 1st spö per person får användas.
    • Håll tiderna 06:15 till 15:00
    • Fisket sker på angiven zon.
    • Kabel till rätt digitalkamera - ”USB 2.0” anslutning är att föredra.
    • Catch and Release – på all fångad gädda.
    • Fiske utanför angiven fiskezon blir diskad

Vad ingår i startavgiften?

1. Sjökort för den fiskezon som kommer gälla för denna tävling.
    2. En st mätplanka. ”Fångsten måste synas på bilden.”
    Senast ändrad av PikeArrows; 2007-09-04, 22:19.
    [FONT="Times New Roman"]Nu rockar vi, drar och fiskar ännu mer fisk. [/FONT]

gött med en höstupplaga, den här gången får vi hoppas det blir bättre än en tredjeplats Pikelords kan du skriva upp.

Kommentera

Underbart.. Jag har starka källor som säger att vinnaren från i våras är på g ner oxå med ny båt och stark motor.. haha..

Mvh Johan..

Kommentera

Ser bra ut

Team Fishcraft vill försvara sin första plats från vårtävlingen. Håller på att värva en tredje kille som kan prata med gäddor. Det är fina fiskevatten och stor gädda finns det så jag skall bara få ok från mina lagspelare så lär vi synas den 20:e.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fishcraft Visa inlägg
          Team Fishcraft vill försvara sin första plats från vårtävlingen. Håller på att värva en tredje kille som kan prata med gäddor. Det är fina fiskevatten och stor gädda finns det så jag skall bara få ok från mina lagspelare så lär vi synas den 20:e.
          Det var ingen tvekan från medspelarna ang ST Anna vi är med och nu hoppas jag att det blir många som hänger på.

Kommentera

Underebart att höra. Har själv pratat med Fredde på CWC och han kommer att komma ner med en eller två båtar. Han skulle prata med KG och någon mer? Han sa oxå att han precis köpt en ny båt. Kul hoppas man får se den här nere.

Vill säga att de redan är 4-5 st båtar som är klara, sen är de vissa som har jobb problem som ska försöka byta pass.

Har även kollat upp om de går att få lite fina priser till 2 och 3 i tävlingen. Steffe på "Skeppa" och Fredde på CWC skulle fixa till något fint. Jag får reda på vad de blir i slutet av nästa vecka.

Mina ambitioner till denna tävling är ju att vi ska ha kul och få gädda. Sen är min dröm att tävlingen kommer växa och bli stor. Vi har ju fiskevatten som klarar de här nere.

Ja se till och ringa mig nu och boka in er. Mvh Johan

Kommentera

ska kolla med grabbarna men vi ska nog me
              Team PikeHunt http://www.teampikehunt.blogg.se

Kommentera

Hehe, jag vill oxo tävla, men har ingen båt! Någon som har testat att sim-jerka??

Hehe, skitfiske på er grabbar och tjejer!!
                Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                  Hehe, jag vill oxo tävla, men har ingen båt! Någon som har testat att sim-jerka??

Hehe, skitfiske på er grabbar och tjejer!!
                  Knyt fast en lina i vardera stortå och sätt på valfri jerk i andra änden.
                  Sen är det bara att simma, tänk på att variera bentagen lite så gången inte blir för monotom.
                  http://sportfisher.se

Kommentera

Ursprungligen postat av LordPike Visa inlägg
                    gött med en höstupplaga, den här gången får vi hoppas det blir bättre än en tredjeplats Pikelords kan du skriva upp.
                    Team Gorilla kommer att utmana från sin 4:e plats!
                    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                    11 svar
                    2 100 visningar