S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only” - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only”

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Fishcraft Visa inlägg
    Vår taktik var att inte stressa vid starten så vi börjada faktiskt med att käka frukost och snacka igenom taktiken med tanke på att det var vindstilla,sol och gäddlek. Värsta läget ! Vi noterar att dom flesta båtarna drar sig söderut så vårat beslut blir att stanna på områdets norra vikar. Efter frukost drar vi oss in i en vik som ser väldigt "gäddig ut". Vi fiskar av metodiskt hela viken utifrån och in.
    Själv startar jag upp med en Pig Jr Suspending i röd/svart som levererade bra i Stockholms Skärgård veckan innan. Vad skall man gå på när man aldrig har fiskat i St Anna.När vi kommer längst in i viken på 1 meters djup så får jag ett bra hugg på Piggen och jag vet att jag tänker att det är minst en fem kilos.Det är grunt, snart ser jag fisken och inser att det är en riktig pjäs som har hakat på. Den följer snällt in med i båten och jag kännar hur pulsen börjar varva upp och förstår att den här gäddan kan räcka långt.Nu börjar gäddan far runt i 360 cirklar runt båten. I båten ligger några allt för långa spön som gör att dom måste flyttas hela tiden till motsvarande sida. Min fiske kompis Hasse har fått höra i alla år varför skall du ha 10 fotare i en liten båt.Men en bra fiskare är envis och han fortsätter med sin långa gäddpåkar och jag gnäller vidare. Gäddan snor runt varv efter varv och jag följer med som en vingmutter samtidigt som jag skriker på Hasse flytta på dom förbannade spöna. Klockan är strax före Nio och vi har faktiskt inte prylarna på plats så Hasse far runt i väskorna för att ta fram prylarna för en bra landning samtidigt som jag vrålar flytta på spöna, vilken härlig cirkus. Efter ett antal varv av gäddan runt båten och några korta rusningar så ger den med sig och kommer in nära båten för en bra landning.
    Gäddan var grymt bred över ryggen och utlekt och hade svalt piggen ända ner. Nu började nästa frustration att mäta,fotta och få ut draget ur käften för tången räckte inte ända ner till krokarna och då har jag ändå en bra tång. Tillslut så får jag ut draget utan att fisken får vara för allt länge på land. Men att draget satt som det gjorde blev kanske inte bilderna dom bästa men hellre det än halvdöd gädda.
    För min del så blev St Anna Pike Open en häftig upplevelse och jag hade faktiskt på två gäddor straxt efter i samma så vi kom förmodligen helt rätt i tävlingen trots solsken, vindstilla och mitt i gäddleken.
    Till slut tack för en trevlig tävling och jag kommer gärna ner och försvarar min placering till nästa tävling för det är himla kul att se lite nya vatten och träffa andra duktiga gäddfiskare. Resten av dagen blev seg och jag fick ytterliggare en gädda men ingen större storlek.Om några dagar lägger jag upp lite bilder på www.fishcraft.se hinner inte nu med arbete och barn m.m.
    Hej FishCraft; Grattis till den fina gäddan och tack för en snygg gäddstory! Det kändes som om jag själv var med och flyttade på spön som låg i vägen i båten. Jag kan tänka mig att du darrrade en aning i knäna.
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand
    Senast ändrad av Old Firehand; 2007-04-17, 17:45.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej FishCraft; Grattis till den fina gäddan och tack för en snygg gäddstory! Det kändes som om jag själv var med och flyttade på spön som låg i vägen i båten. Jag kan tänka mig att du darrrade en aning i knäna.
      Go for the Big Ones!
      Old Firehand
      Tack !

Kommer ärligt talat inte ihåg om knäna darrande , förmodligen gjorde dom det , men jag vet att jag var helt slut efteråt och kunde inte fiske på en 30 - 40 minuter.

Storyn är inlagd på fiskefeber : http://www.fiske-feber.se/news.php?id=070417.102606

Det är härligt med knä darrer då vet man att man lever

Kommentera

Ursprungligen postat av LordBrotherX Visa inlägg
        Haha, ja din "Healer" verkar sannerligen vara en trotjänare..

frågan är hur mycket tid i vattnet de andra "piggarna"

just say the word så drar vi i Pikelords gärna ut en sväng igen i St anna.

metal!
        Pig å healer det är grejer det.

Båten liger där den ligger och mina teamkompisar bor i LKPG så det borde finnas space för lite mer joint venture!
        Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

kul med lite tävling det va ju synd att man inte fick se det här tidigare så kanske man kunde varit med grattis till vinnaren och till 2 ans pb
          Team PikeHunt http://www.teampikehunt.blogg.se

Kommentera

Det dröjer med ett inlägg i "mothugget" Bergman sa att de ligger ett ilägg för de jag skicka in.. Men håll i er så komer de upp om 1-2 veckor...
            Hoppas på att de blir bra då.

Mvh Johan..
            [FONT="Times New Roman"]Nu rockar vi, drar och fiskar ännu mer fisk. [/FONT]

Kommentera

Nu ligger resultatet uppe.

/ Bergman
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Hör upp alla.. Nu ligger vår tävling uppe på mothugget.. Kul om de kom lite folk och kolla över de..

Och Ja... Tävlingen kommer att komma upp igen.. till hösten. Mvh Johan..
                [FONT="Times New Roman"]Nu rockar vi, drar och fiskar ännu mer fisk. [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                11 svar
                2 109 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Rospigg
                av Rospigg