S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only” - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only”

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja de kommer vara en öppen ramp vi kommer att använda oss av. Jobbigt hade de varit om den hade varit låst.
    [FONT="Times New Roman"]Nu rockar vi, drar och fiskar ännu mer fisk. [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av PikeArrows Visa inlägg
      Ja de kommer vara en öppen ramp vi kommer att använda oss av. Jobbigt hade de varit om den hade varit låst.

ja men det finns ju ramper men måste betala för att få använda.. deet var det jag tänkte på =)
      mvh/ Robin
      [FONT=Impact]WWW.RSTB.SE [/FONT]

Kommentera

Jo men nu är de så att vi har haft lite framförhållning och tagit reda på vissa ramper som går att använda oss av. Men nu när vi ska flytta ramp så får vi se vilken de blir. Men vi kommer ringa till de som har annsvaret för just den båten i fråga. Som de ser ut nu så är vi 11 båtar med delat mannskap. Men runt 25-30 pers blir vi iallafall. Så de är kul. Hoppas bara nu på bra väder och huggvilliga gäddor..

Mvh Johan.

Kommentera

några beslut tagna om vilket område som gäller?

fråga om reglerna, jag brukar köra med shadjiggar och buldawgs till jerk kommer det vara tilllåtet eller är det rena jerkbaits som gäller om man väljer att jerka?
          ---------------------------------------------------------------------------------------
          Team Pikings

Kommentera

Ursprungligen postat av Tekky Visa inlägg
            några beslut tagna om vilket område som gäller?

fråga om reglerna, jag brukar köra med shadjiggar och buldawgs till jerk kommer det vara tilllåtet eller är det rena jerkbaits som gäller om man väljer att jerka?
            Självklart lär väl Bulldawgs eller jiggar vara tillåtna i spinnfisketävling. Jag tänkte nog testa på lite av varje för att se vad som funkar.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
              Självklart lär väl Bulldawgs eller jiggar vara tillåtna i spinnfisketävling. Jag tänkte nog testa på lite av varje för att se vad som funkar.
              <Fiskemetod: Jerk, spinn, mete och flötes trolling. Endast en metod och 1st spö per person är tillåtet i denna tävling.> <---- var den meningen jag hade i bakhuvudet när ja stallde frågan, tolkas ju som att man antingen får välja jerk eller spinn och då borde ju jigg och bulldawg teoretiskt sätt gå som både jerk och spinn men samtidigt e det ju mer spinn över det.
              ---------------------------------------------------------------------------------------
              Team Pikings

Kommentera

Alltså.. Jag skulle nämna de på dagen den 14 att de är väl lite skrivfel men att man får fiska med vad som helst. Så att man inte slänger ut ett flöttrolling samtidigt som man ligger och fiskar med ett annat spö. Klart du får ha med dig vad du vill men inte två spön på samma gång. Om du fattar vad jag menar.

Mvh Johan,, Ps. Kom just hem efter 6 timmar av rubbing och vaxning av båten och jag vart fan inte nöjd. Tråkigt.......

Kommentera

hmm... mjo de verkar ju lite vettigare, tyckte de va konstigt att man inte skulle få använda mer än ett fiskesätt.

dock kanske inte så smart att tänkt o informera om det så sent som på plats den 14:e iome att det är lite sent att ta me mer saker då=)
                  Team Pikings

Kommentera

Hur ser startfältet ut. Kan ni inte presentera hela startfältet vore lite kul så man vet vilka som är med.
                    Är det någon som har fiskat nyligen i området så vore det ju intressant i alla fall om någon kunde säga något om vatten tempen.Även omman har noterat om gäddleken har kommit igång.Vi är båtenfrån 08 och dragbilen har blivit krockad så vi försöker hitta en ny bil för att kunna komma till St Anna.
                    Men startfältet bord väl kunna publiceras nu.

Kommentera

vatten temp långfredagen var ca: 4.5-5 grader utanför ettersundet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                      11 svar
                      2 110 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Rospigg
                      av Rospigg