Fiskesnacks Abborrefemma 2023 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Abborrefemma 2023

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Trots en frisk nordanvind som under någon timme var på gränsen att skapa gäss på vågorna, så hade jag ett kanonfiske idag. På några ställen högg det abborre i nästan varje kast, jag har aldrig varit med om något liknande i denna sjö.

Fick väl sammanlagt runt 20-30 abborrar, de flesta mellan 200 - 400 g, några låg nära halvkilot. Illex Deracoup 14 g firade triumfer idag.

Tyvärr ingen borre som uppgraderade min ställning i tävlingen, men en härlig fisketur var det ändå.

Måste bara nämna att jag testade ett nyinköpt haspelspö idag, ett 13 Fishing Fate V3 5-20 g. Det är nog det roligaste haspelspö jag har/har haft, det är lätt och påfallande mjukt men ändå fantastiskt känsligt. Passar perfekt till bladebeten, spintails och andra beten med små trekrokar. (Det är nästan så att jag funderar på att också köpa castingversionen av spöt för att ha till crankbaits....).

Kommentera

Just nu verkar fisket i hemmasjön bara bli bättre, trots att vädret är på gränsen till uthärdligt för min smak.

Blev ett 30-tal abborrar, flera runt halvkilot, med tre toppfiskar på 840 g, 1 050 samt 1 160 g. Guldfärgad SG Vib Blade var betet för dagen.

Click image for larger version  Name:	0_20231027_104525.jpg Views:	0 Size:	410,0 KB ID:	2631159

Kommentera

Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
        Rejält kallras i mina hemmatrakter, från förra veckans 18 grader och strålande sol till mulet och 5-6 grader.

Paddlade ut på spegelblank vatten och i tung dimma, så mina förhoppningar var inte höga. Men idag var borrarna riktigt på hugget, fick ett 10-tal fiskar med en 35:a och 39:a på topp. Den senare var bara 100 g från kilot...
        GrattisTiSo;n till det otroligt fina abborrefisket.

Mvh Old Firehand Leif Engström

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

GrattisTiSo;n till det otroligt fina abborrefisket.

Mvh Old Firehand Leif Engström
          Tack! Mvh/TiSo

Kommentera

Just nu verkar fisket i hemmasjön bara bli bättre, trots att vädret är på gränsen till uthärdligt för min smak.

Blev ett 30-tal abborrar, flera runt halvkilot, med tre toppfiskar på 840 g, 1 050 samt 1 160 g. Guldfärgad SG Vib Blade var betet för dagen.

Click image for larger version Name:	0_20231027_104525.jpg Views:	0 Size:	410,0 KB ID:	2631159
            Gött grattis Pöjk ( :

Kommentera

Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg

Gött grattis Pöjk ( :
              Tack!

Drar iväg om ett par timmar igen i förhoppningen om att de senast veckornas kanonfisket håller i sig. Vem vet, kanske lurar ett nytt PB i någon av branterna :-)

Kommentera

Rätt varmt i luften idag men ihållande regn från första till sista paddeltaget. Lite trögare idag än de senaste veckorna, fick väl sammanlagt ett 15-tal abborrar upp till knappt halvkilot innan det small till rejält på 6 meters djup utanför en grundrygg och upp kom en borre på 1 090 g.

Click image for larger version

Name:	0_20231031_135552.jpg
Views:	222
Size:	519,6 KB
ID:	2631326

Förbaskat roligt, men den förändrade inte min ställning. Skulle gissa att dagen fisketur kan ha varit årets sista för min del, så bättre än femma i tävlingen kommer jag inte...men jag är otroligt nöjd med mitt fiskeår, tror inte att jag fått så många kiloabborrar under något år innan.

Kommentera

Gissade fel, förra veckans fisketur blev inte alls årets sista. Paddlade ut på spegelblankt vatten, 8-9 grader i luften, drygt 6 i vattnet.

Lite trögt i början, men efter ett tag kom fisket igång. Först lite trevande med ett par smågäddor och dito abborrar, och sedan en borre på 770 g och ytterligare en stund senare på samma ställe kom en borre på 1 116 g upp.

Dagen avslutades med årers första gös på c:a 1, 5 kg.

Name:	0_20231106_132004.jpg
Views:	160
Size:	441,5 KB
ID:	2631570

Kommentera

Gissade fel, förra veckans fisketur blev inte alls årets sista. Paddlade ut på spegelblankt vatten, 8-9 grader i luften, drygt 6 i vattnet.

Lite trögt i början, men efter ett tag kom fisket igång. Först lite trevande med ett par smågäddor och dito abborrar, och sedan en borre på 770 g och ytterligare en stund senare på samma ställe kom en borre på 1 116 g upp.

Dagen avslutades med årers första gös på c:a 1, 5 kg.

Name:	0_20231106_132004.jpg
Views:	160
Size:	441,5 KB
ID:	2631570
                    Vilket jäkla fiske du haft på slutet! Kul!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg

Vilket jäkla fiske du haft på slutet! Kul!
                      Verkligen, höstens fiske har överträffat alla mina föväntningar, jag har fått kiloborrar på fyra av de fem senaste turerna. Utöver det så har jag också haft ett bra mängdfiske (med mina mått mätt).

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                      11 svar
                      2 109 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Rospigg
                      av Rospigg