Fiskesnacks Abborrefemma 2023 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Abborrefemma 2023

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg

Wow vilket fiske stort grattis
    Tackar! Jag spenderade ca 40 år utan att få en enda kilosborre så sedan jag bytte hemmavatten har det lyft ordentligt, kan vara bästa säsongen jag haft även om det inte blivit något PB än - men jag jagar vidare.

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

Tackar! Jag spenderade ca 40 år utan att få en enda kilosborre så sedan jag bytte hemmavatten har det lyft ordentligt, kan vara bästa säsongen jag haft även om det inte blivit något PB än - men jag jagar vidare.
      Trägen vinner ju så det är bara att nöta på så kommer de ett pb när man minst anar det

Kommentera

Det börjar arta sig. Lördagen bjöd på trevligt väder och ganska bra fiske. Två abborrar över kilot med en topp på 45 cm och 1115 gram. Tappade ett par stora också. Börjat köra endel vertikal vilket har visat sig effektivt och väldigt roligt också enligt mig.
        Bifogade filer

Kommentera

Sammanfattar sommar/höstfisket. 2 största abborrarna tagna på spinnare, båda just och just 40 cm. 760 gram resp. 820 gram. Båda tog på en salmon super vibrax i (röd kropp, guldsked).
          Senast ändrad av gabbu; 2023-09-05, 19:02.

Kommentera

Efter att i ett par år funderat på att testa Tyresö-Flaten utanför Stockholm så gjorde jag idag slag i saken.

Sjön är 25 meter djup och nästan överallt blir det bråddjupt redan en liten bit utanför land. I och med att det inte heller finns några direkta strukturer så blir det efter ett tag ganska tråkigt att fiska i den sjön, det är nog den tråkigaste av alla Stockholmssjöar jag fiskat i.

Lyckades till slut peta upp sammanlagt 3 små gäddor och en liten abborre.

Kommentera

Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
              Efter att i ett par år funderat på att testa Tyresö-Flaten utanför Stockholm så gjorde jag idag slag i saken.

Sjön är 25 meter djup och nästan överallt blir det bråddjupt redan en liten bit utanför land. I och med att det inte heller finns några direkta strukturer så blir det efter ett tag ganska tråkigt att fiska i den sjön, det är nog den tråkigaste av alla Stockholmssjöar jag fiskat i.

Lyckades till slut peta upp sammanlagt 3 små gäddor och en liten abborre.
              Känner igen det där. När man länge tänkt på en sjö man vill fiska på och så är den helt strukturlös. Var nyss på liknande besvikelse. Kämpa på!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg

Känner igen det där. När man länge tänkt på en sjö man vill fiska på och så är den helt strukturlös. Var nyss på liknande besvikelse. Kämpa på!
                Ha ha ja, jag bidar min tid nu tills vattentempen sjunker ordentlig i hemmasjön...

Kommentera

Har äntligen lyckats komma över 200cm nötat samma sjö större delen av året för att lära mig strukturen och utforska. Verkar finnas gott om abborre upp till 39cm, svårare att hitta 40+ fått två på 42 men hoppas de ska finnas större.

Kommentera

Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg
                    Har äntligen lyckats komma över 200cm nötat samma sjö större delen av året för att lära mig strukturen och utforska. Verkar finnas gott om abborre upp till 39cm, svårare att hitta 40+ fått två på 42 men hoppas de ska finnas större.
                    Finns alltid större! Den dagen jag åker från sjön och känner att jag tagit största fisken, då lägger jag av !

Kommentera

Som vanligt behövdes några frostnätter som kyler av vattnet i hemmasjön, så börjar den leverera - 44 cm och 1 140 g! Tog på en guldfärgad SG Vib Blade.

Fick sammanlagt runt 15-20 abborrar, utöver kilosborren också flera runt halvkilot. För mig i den sjön räknas detta som mängdfiske ha ha...

Click image for larger version

Name:	0_20231009_104235.jpg
Views:	141
Size:	449,8 KB
ID:	2630456

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03