Fiskesnacks Abborrefemma 2023 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Abborrefemma 2023

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hemmajön idag igen. Redan på första stället, grundryggen utanför hemmaviken, small det på en 39:a på 840 gram på favoritbetet SG Vib Blade.
    Resten av dagen fiskade jag igenom de vanliga ställena runt sjön och fick några gäddsnipor, en hel del abborrpinnar och en hygglig gös på runt 1,5 kg.

På hemvägen ankrade jag upp på första stället igen för att ta några avslutande kast. Efter 5-6 kast sög det i rejält i spöt och upp kom en borre på 41 cm och 920 gram. Också denna högg på ett SG Vib Blade.

Kommentera

En tripp till syrrans landställe kändes som en bra idé då fisket hemma gått lite knackigt. Lyckades få en 42 och en 40, så nu har man i alla fall alla över 40. 42:an var dessutom över kilot och i en sjö jag inte fått det tidigare. Jag jagar ju plus kilo i alla sjöar så det var ju trevligt.

Trevligast var ändå sonens första kast denna långhelg. Tog en jigg, kasta ut och lät den sjunka till botten. Jag har något sa han. Och det hade han, en gädda på 9170 gram.

Kommentera

Hemmasjön. Strålande sol, dryga 20 grader i luften, 18-19 grader i vattnet och spegelblankt vatten. Egentligen dåliga förutsättningar utifrån hur det brukar vara i denna sjö när vattnet värmts upp.

Men redan på första stället, grundryggen utanför hemmaviken, small det på en 40:a på 940 gram och lite senare en 39:a och en 36:a samt ett par mindre abborrar. Resten av dagen fick jag sedan ytterligare ett 10-tal abborrar, de största runt 300 gram.

En kanondag på alla sätt med mina mått mätt!
        Click image for larger version

Name:	0_20230608_091357.jpg
Views:	423
Size:	548,4 KB
ID:	2624615

Kommentera

Fiskade stor djup klar vattens sjö(inte Vättern)Inte direkt så att man bara sticker ut och hämtar fisken. Inte ett napp på morgonen. Såg nån annan båt som for omkring och letade så efter några timmar tröttna jag och tänkte försöka att ta en röding istället. Med makalös tur lyckades jag på under en timme få en 3 kilos röding.

Efter det gick jag tillbaka till att jaga abborre. Åkte in i en vik, drog ett strökast med en vobbler. Tungt hugg. Eftersom det är så klart vatten ser man ju på långt håll när fisken kommer. Detta var plus kilos helt klart, aldrig varit nära det i denna sjö. Strula efter håven och precis vid båtkanten klev den av. Man kan inte ha tur varje gång. Fick en liten till på jigg sen hände inget mer.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
            Feel like I'm onto something. Plus kilos of perch two weekends in a row ice game fishing, I thought that would never happen. 1105g weighed the biggest in today. What a great start to the season!
            If you're looking for snack ideas to enjoy while fishing for perch in the fifth month of 2023, here are a few options you might consider:
            1. Trail Mix: A combination of nuts, dried fruits, and seeds can provide a convenient and nutritious snack while you're out on the water.
            2. Jerky: Beef or turkey jerky is a portable and protein-rich snack that can keep you energized during your fishing trip.
            3. Sandwiches or Wraps: Prepare sandwiches or wraps with your favorite fillings such as tuna salad, chicken, or turkey. They are easy to pack and can be enjoyed playing on the go.
            4. Fresh Fruit: Pack some fresh fruit like grapes, sliced ​​apples, or berries for a refreshing and healthy snack option.
            5. Granola Bars or Energy Bars: These bars are convenient and provide a quick boost of energy while you're fishing.
            6. Cheese and Crackers: Bring along some cheese slices or cheese spreads and pair them with your favorite crackers for a savory snack you can love .
            7. Veggie Sticks and Dip: Slice up some carrot sticks, celery, or bell peppers and bring along a flavorful dip like hummus or ranch dressing.

Remember to pack your snacks in sealed containers or resealable bags to keep them fresh and protected from water. Enjoy your fishing trip and happy snacking!
            Senast ändrad av megancarrye; 2023-07-13, 07:53.

Kommentera

Haft segt abborrefiske iår, men igår gick det bättre med två på 39 och en 38a. Största vägde strax över 800g. Så roligt fiske.

Kommentera

Har inte blivit särsilt mycket fiske i sommar och de få gånger jag varit ute har jag haft uruselt fiske.

Idag var det dock lite bättre, fick upp två 36:or, samt några strax under halvkilot och ett gäng småborrar. Så även om kilosborrarna lös med sin frånvaro så var det en bra dag.

Click image for larger version

Name:	Snip-it_1693327655041.jpg
Views:	226
Size:	261,2 KB
ID:	2628368

Kommentera

Cirka tio över kilot hittills med topp på 1,3 är klart godkänt för de vatten jag fiskar, bättre än förra säsongen.

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                    Cirka tio över kilot hittills med topp på 1,3 är klart godkänt för de vatten jag fiskar, bättre än förra säsongen.
                    Bra där! Så många över kilot har jag inte fått sammanlagt på de drygt 60 åren jag fiskat...:-)

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                      Wow vilket fiske stort grattis

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
                      11 svar
                      2 120 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Rospigg