Ursprungligen postat av TiSo
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskesnacks abborrefemma 2021
Collapse
X
-
- Gillar 1
-
Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
Känner lite samma jag. Eftersom jag också mestadels kör kajak och kan komma ner i nästan vilken sjö som helst så vill man ju teoretiskt fiska massa sjöar. Men så fort jag gör det så vill jag tillbaka till min supersjö/hemmasjö som jag nästan kan som min bakficka. Varje gång jag kommer dit känns det som att komma hem. Av alla otaliga sjöar jag fiskat på skulle jag bara kunna guida på två. Tar en hel del tid att lära sig en sjö.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Själv tog man en uppgradering men slängde i den igen. Trodde 38 cm var min minsta så slängde in 38an igen. Visade sig att min minsta var på 37 cm :-)
- Gillar 1
Kommentera
-
Trots molnfri himmel var det lite bistert på sjön idag, 5 grader i luften och 4-5 sekundmeter blåst, det känns efter några timmar i kajaken. Men å andra sidan så var abborrarna pigga idag vilket är typiskt för hemmasjön när vattentemperaturen kryper ner mot 10 grader.
Fick sammanlagt ett 10-tal bättre abborrar mellan 3 - 7 hg. De två största var runt 36 cm och vägde 720 resp. 760 gram. Någon uppgradering blev det inte, men en förbaskad trevlig tur blev det!
- Gillar 3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TiSo Visa inläggTrots molnfri himmel var det lite bistert på sjön idag, 5 grader i luften och 4-5 sekundmeter blåst, det känns efter några timmar i kajaken. Men å andra sidan så var abborrarna pigga idag vilket är typiskt för hemmasjön när vattentemperaturen kryper ner mot 10 grader.
Fick sammanlagt ett 10-tal bättre abborrar mellan 3 - 7 hg. De två största var runt 36 cm och vägde 720 resp. 760 gram. Någon uppgradering blev det inte, men en förbaskad trevlig tur blev det!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inläggHärligt att höra! Ska köra hela helgen från fredag i min sk hemmasjö(10 mil bort haha). Lite orolig när det redan är så kallt för min sjö brukar stänga ner. Dock var den väldigt bra i oktober förra året. Måste ju också få över 42 cm för uppgradering så vi får hoppas att de vill vara med.
Kommentera
-
Uppdatering, helt fantastisk dag på sjön. Kallt på morgonen, minus 3. Blev orolig när jag såg att ytvattnet var 6 grader. Gick ut med kajaken när solen gick upp. Glatt överraskad drog jag en abborre på tredje kastet, en på typ 500 g, blev den minsta för dagen. Uppgraderade med en på 43 och en på 44 cm. Den största 1,1 kilo, tre över kilot. Blev väl totalt ca 20 borrar och kanske 5 små gäddor. Gäddorna skötte sig bra idag, vanligtvis i denna sjö brukar de hugga mest hela tiden. Nu måste jag uppgradera 1 cm till för att nå andra platsen…
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inläggUppdatering, helt fantastisk dag på sjön. Kallt på morgonen, minus 3. Blev orolig när jag såg att ytvattnet var 6 grader. Gick ut med kajaken när solen gick upp. Glatt överraskad drog jag en abborre på tredje kastet, en på typ 500 g, blev den minsta för dagen. Uppgraderade med en på 43 och en på 44 cm. Den största 1,1 kilo, tre över kilot. Blev väl totalt ca 20 borrar och kanske 5 små gäddor. Gäddorna skötte sig bra idag, vanligtvis i denna sjö brukar de hugga mest hela tiden. Nu måste jag uppgradera 1 cm till för att nå andra platsen…
Det är verkligen en strid på kniven nu både mellan andra och tredjeplatsen och mellan oss på fjärde till åttonde platsen där det också skiljer 1 cm. Jag ska göra ett försök att klättra uppåt ett snäpp i listan på måndag, vi får se hur det går med det....
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiskesnacks Gäddfemma 2024Jahaja, Svenberg är i toppen. Fan vilka fiskar ni fångar.
Själv har jag lyckats komma ut...1 Foto-
Kanal: Fisketävlingar
2024-10-05, 10:37 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
|
11 svar
2 104 visningar
0 gillar