5 st BFT Extreme Ice ismeteset tävlas ut - Motivera varför just du skall vinna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

5 st BFT Extreme Ice ismeteset tävlas ut - Motivera varför just du skall vinna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ismeteset

Jaha. O varför ska just jag vinna!?..
    Jag har 5 ungar som är intresserade av fiske så jag vill ha nå ordentliga grejer att fiska med på vintern när de kommer. Hittills har jag bara haft hemmagjorda pimpelspön.
    Finns inget bättre/skönare än att sitta i båten/på isen o njuta av naturen och spänningen att när som helst kommer drömhugget.

Kommentera

När mörkret lagt sig i staden
      och julrean bläddras bland bladen,
      snön den faller på taken
      och gävlebocken har flammor i baken.
      När barnen väntar på klappar
      och julprogram syns när du zappar,
      från köket osar bränt knäck
      och det gått 3 veckor sen du skulle bytt däck.
      När frugan tjatar om granen
      och du helst skulle klätt den med barnen,
      "fan.. alkoholfri glögg och för långt till systemet"
      och du hellre tar en göstand i skrevet.

Då knackar det lätt på din dörr
      och tomten är där, just som förr
      Förhoppningsvis öppnas dörren av frugan
      För nog fan har du stuckit från stugan.
      Tomten? Nee, barnen får stå för sånt skrock
      Själv har du annat att göra när isen den ligger så tjock!

Sen så har jag varken barn, fru eller ismeteset. Du kan ju hjälpa mig åtminstone en bit på traven Bergman?

Click image for larger version

Name:	meme4.jpg
Views:	1
Size:	117,3 KB
ID:	1779929
      Senast ändrad av Doc.; 2015-12-14, 22:16.

Kommentera

Is i skåne, nä det kan bli tight även detta året. Men med en sprillans ny metpåk är jag halvvägs. I värsta fall får den användas som myggviftare i sommar eller kanske som trollspö i ett desperat försök att få till stadiga minusgrader
        Senast ändrad av mattsada; 2015-12-14, 10:36.

Kommentera

Ursprungligen postat av Doc. Visa inlägg
          När mörkret lagt sig i staden
          och julrean bläddras bland bladen,
          snön den faller på taken
          och gävlebocken har flammor i baken.
          När barnen väntar på klappar
          och julprogram syns när du zappar,
          från köket osar bränt knäck
          och det gått 3 veckor sen du skulle bytt däck.
          När frugan tjatar om granen
          och du helst skulle klätt den med barnen,
          "fan.. alkoholfri glögg och för långt till systemet"
          och du hellre tar en göstand i skrevet.

Då knackar det lätt på din dörr
          och tomten är där, just som förr
          Förhoppningsvis öppnas dörren av frugan
          För nog fan har du stuckit från stugan.
          Tomten? Nee, barnen får stå för sånt skrock
          Själv har du annat att göra när isen den ligger så tjock!

Sen så har jag varken barn, fru eller ismeteset. Du kan ju hjälpa mig åtminstone en bit på traven Bergman?
          Kan lova dig att ett ismete inte kommer hjälpa det minsta på vägen med att få varken kärring eller barn. För kan lova att några barn blir det inte på isen ;-)

Bättre någon som redan har gott om avkommor och tant kan komma ut på sega vinterkvällar och jaga sin första lake någonsin med ett fint nytt spö med rulle än att fastna framför Tomten är far till alla barnen.

Kommentera

Skulle jag vinna skulle jag ge det till min tjej. Hon är min bästa vän. Och ens vänner vill man ju gärna göra saker med som man själv gärna gör, inte sant? Jag lyckades med bedriften att smitta henne med min fiskefeber vilket jag är mycket glad för! Men hon tar mina strumpor, min flytoverall, mina krokar, mitt flugspö, förutom mina myskläder, kort sagt, inte mycket jag får ha kvar ifred sedan hon blivit fast. Därför skulle jag ge henne det här spöt så jag själv har nåt att fiska med ute på isen (eller båten) där vi båda trivs bäst!
            PS: Egentligen vill hon ju ha ett Sage Grace men jag tror hon skulle bli lika glad för detta fina set

Kommentera

Tjääna
              När jag var 7 år (1968) var det maskerad i skolan. Bästa utklädnad skulle vinna. Min stora idol på den tiden var Pippi Långstrump. Så Pippi skulle jag klä ut mig till, morsan och farsan var väl lite tveksamma så att så säga. Jag stod på mig, Pippi skulle jag vara och Pippi blev det. Det gick inte så bra, vart mer eller mindre sågad av alla. Fröken sa lite retsamt är det någon som sett Beja idag eller är han sjuk. Den tävlingen vann jag inte.

Började spela fotboll i Ö-70 när jag var 9. Laget hamnade i fel serie/åldersgrupp, de vi mötte var 1-2 äldre. Vinststatistik 0%, förlustdito följaktligen 100%. Vi förlorade alla matcher med typ 10-0. Vi gjorde 1 mål på hela säsongen, vem som var målvakt behöver vi inte gå in på.

I tidiga tonåren så hade MER en tävling som gick ut på att man skulle skriva och rita en slogan om MER. Jag hittade en bild i en poptidning på Alice Cooper när han hängde i en snara på scenen och såg jävligt död ut. Klistrade på en pratbubbla där det stod "Nu skulle det smaka gott med en Mer". Lysande tyckte jag, men det tyckte inte juryn. Jag fick ett brev där det stod något om upphovsrätt och dylikt. Den tävlingen vann jag inte heller.

När jag slutade nian så började jag knega direkt. När första lönen kom så skulle det firas med ölhävningstävling Jag kommer ihåg att vi var på Gröna lund. Morgonen efter vaknade jag upp i en park och kände inte alls igen mig. Frågade en förbipasserande var jag var. Han svarade något i stil med Slottsparken. I vilken stad frågade jag. I Västerås svarade han. Nitlott om du frågar mig.

En annan gång i tonåren så skulle vi se vem som kunde tömma en flaska Kir snabbast. Det slutade i fyllecellen, visserligen vann jag, men va fan, råtorsk om jag får bestämma.

När jag var runt 25 så gick vi ihop 3 stycken och började tippa stryktips. Jag hade fått tag i ett suupersystem på 360 rader. Första gången vi tippade så slog det in. 13 rätt jaaaaaa, problemet var bara att hela Sveriges befolkning fick 13 rätt den helgen. Efter det blev det inte många vinster, utan man kan väl säga att det blev stolpe ut.

Så här har det rullat på, nu är man 54 bast och känner att det är min tur nu liksom.

Om tusen år är det perfekt
              På dom igen
              Bb
              Senast ändrad av Barabajare; 2015-12-14, 22:11.
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
                Tjääna
                När jag var 7 år (1968) var det maskerad i skolan. Bästa utklädnad skulle vinna. Min stora idol på den tiden var Pippi Långstrump. Så Pippi skulle jag klä ut mig till, morsan och farsan var väl lite tveksamma så att så säga. Jag stod på mig, Pippi skulle jag vara och Pippi blev det. Det gick inte så bra, vart mer eller mindre sågad av alla. Fröken sa lite retsamt är det någon som sett Beja idag eller är han sjuk. Den tävlingen vann jag inte.

Började spela fotboll i Ö-70 när jag var 9. Laget hamnade i fel serie/åldersgrupp, de vi mötte var 1-2 äldre. Vinststatistik 0%, förlustdito följaktligen 100%. Vi förlorade alla matcher med typ 10-0. Vi gjorde 1 mål på hela säsongen, vem som var målvakt behöver vi inte gå in på.

I tidiga tonåren så hade MER en tävling som gick ut på att man skulle skriva och rita en slogan om MER. Jag hittade en bild i en poptidning på Alice Cooper när han hängde i en snara på scenen och såg jävligt död ut. Klistrade på en pratbubbla där det stod "Nu skulle det smaka gott med en Mer". Lysande tyckte jag, men det tyckte inte juryn. Jag fick ett brev där det stod något om upphovsrätt och dylikt. Den tävlingen vann jag inte heller.

När jag slutade nian så började jag knega direkt. När första lönen kom så skulle det firas med ölhävningstävling Jag kommer ihåg att vi var på Gröna lund. Morgonen efter vaknade jag upp i en park och kände inte alls igen mig. Frågade en förbipasserande var jag var. Han svarade något i stil med Slottsparken. I vilken stad frågade jag. I Västerås svarade han. Nitlott om du frågar mig.

En annan gång i tonåren så skulle vi se vem som kunde tömma en flaska Kir snabbast. Det slutade i fyllecellen, visserligen vann jag, men va fan, råtorsk om jag får bestämma.

När jag var runt 25 så gick vi ihop 3 stycken och började tippa stryktips. Jag hade fått tag i ett suupersystem på 360 rader. Första gången vi tippade så slog det in. 13 rätt jaaaaaa, problemet var bara att hela Sveriges befolkning fick 13 rätt den helgen. Efter det blev det inte många vinster, utan man kan väl säga att det blev stolpe ut.

Så här har det rullat på, nu är man 54 bast och känner att det är min tur nu liksom.

På dom igen
                Bb
                Hahahaha du är för skön du Beja! Hoppas du vinner denna gång!

Kommentera

För att isen redan ligger jävligt tjock, suget är för stort och spöet för litet!

Kommentera

Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
                    Tjääna

På dom igen
                    Bb
                    Gå i terapi.

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
                      Gå i terapi.
                      Hahahahahahqhqhqhqhshshshshs LOL

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat