Fångstrapport flugfisketävlingen för nybörjare 2014. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångstrapport flugfisketävlingen för nybörjare 2014.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej Micke!

Förra året, när jag kikade på Sunne, så var det åtminstone ett gränsfall till "broilervatten" Och jag beklagar om du kände dig sär behandlad i denna fråga. Men min sits är ju inte lätt heller lätt i sådana här fall i att försöka vara så rättvis det går.
    Och det är därför jag inför årets upplaga av tävlingen ville att ni själva skulle förvissa er om att ni inte tävlar i ett put and take vatten med ovanligt hög medelvikt. Genom att t.ex. ta kontakt med vatten ägaren eller ev. fiske vakt.

Men jätte grattis till Gädd klass vinsten! Och tack för dina vänliga ord.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Micke.saikanmäki Visa inlägg
      nu vill jag absolut inte vara den dryga människan som klagar, men när jag la upp en regnbåge från sunnedammar förra året så räknades det som ett broiler vatten ? kul att vinna gäddklassen men tråkigt att mista årets rookie ? eller sunnedamm räknas inte som ett broilervatten längre? jag har struntat att rapportera fisk därifrån då det var "meningslöst" eftersom det inte gällde förra året... annars får jag gratulera alla till dom fina fångsterna och tack jock scott för att du håller i denna roliga tävling =)
      Micke, läs mitt inlägg igen så ser du att det är öringen som är från Sunnedamm, inte bågen. Grattis till segern i gäddklassen. :-)
      Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Tjääna! Vart ett pris iallafall, synd att min båge inte stod de sista 10 dagarna
        Sjuka vattentemperaturer hela sommaren, dåligt fiske
        Många bompass och lyckades inte få någon fin gädda eller aborre. (Nyinhandlat gäddspö i sommar)

Jag tyckte jag också läst att sunnedammar har hög medelvikt på bågarna. Men haggis82 har inte skrivit heller vilket vatten den var tagen i. Så önskar grattis till alla andra som var med

Flugfiske kompisar sökes <-- min sambo börjar tröttna på mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
        11 svar
        2 111 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Rospigg
        av Rospigg